Hopeloos

ik krijg geen regelmaat in remy , waardoor hij waarschijnlijk snacht heel slecht slaapt . ik moet er zeker 8 keer per nacht uit. voor 2 weken terug heeft hij 2 nachten heel goed doorgeslapen, maar daarna werd hij steeds vaker snacht wakker en de laatste nachten is het echt verschrikkelijk en niet meer vol te houden. niets wat ik doe helpt, flesje, speentje, mobieltje aan. iedereen zegt laat hem maar huilen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. het probleem is dan dat max wakker word en ik heb ook nog buren. dus ik ben nu ten einde raad.
remy is nu 5,5 maand en hij heeft in totaal 3 nachten doorgeslapen.
dus mama is nu echt moe! ik weet dat het een veelvoorkomend probleem babys en doorslapen, misschien een sprongetje?
help mij!
groetjes mama van remy

Oooh wat zwaar voor je!
8x per nacht is idd wel errug vaak!
Misschien eens uitproberen om hem op zn buik te laten slapen?
Heeft hij het wel warm genoeg? Dat is hier nog wel eens het probleem. Een extra dekentje is dan een oplossing. Ook leg ik meerdere speentjes in zn bed, zodat hij er zelf snel een kan vinden.
Sterkte!

helpt allemaal niet. ik denk maar gewoon even op de tanden bijten. over tanden bijten, misschien komt er wel een tandje.
groetjes mama van remy

Persoonlijk zou ik wel proberen om hem te laten huilen. Het is zeker niet makkelijk(weet er alles van helaas) maar hier heeft het prima geholpen. Het kan heel goed zijn dat hij overprikkeld raakt doordat hij steeds opgepakt word ed. Dat was bij mijn zoontje iig zo.
Als hij huilde ging ik altijd even kijken, was er niets bijznders dan zette ik gewoon de kookwekker op 20 minuten en dan ging ik even iets in huis doen oid(in ieder geval niet op de klok kijken want dan word je helemaal gek) na 20 minuten weer kijken als hij dan nog huilt even troosten(niet te uitgebreid) en dan weer in bed doen. Net zo lang volhouden totdat hij slaapt. Dit is niet iets wat je met een keer op lost. Vaak duurt het een week of drie voordat je resultaat gaat merken.
Kijk ook eens naar je dagindeling, ga je vaak weg of is er altijd visite, staat de tv of radio vaak aan? Dat zijn allemaal dingen die voor onrust kunnen zorgen.
Kan remy niet een keer een nachtje gaan logeren? Dan kun je zelf weer een keer een goede nacht slapen. Huilende bay’s vragen veel van je, dus het is echt niet zo gek om hulp te vragen wat dat betreft en hem een keer een nachtje uit logeren te doen.

groetjes Ramona
Probeer ook vaste rituelen aan te houden voor het naar bed gaan, dan weet hij wat er gaat gebeuren. En je buren, tja baby’s huilen nou eenmaal en beter dat hun nu even last er van hebben als dat dit nog maanden zo doorgaat toch?

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

hier ook met 4,5 maand een anderhalf uur lang laten huilen zonder bij hem te kijken. hij viel toen eindelijk in slaap en werd niet meer wakker snachts. ik heb toen het advies van de babyslaapgids die je op internet kunt downloaden opgevolgd. wat ben ik er blij mee…ik dacht ook steeds aan de buren of ik vond het zielig…het is ook zielig en doordat ik hem juist steeds uit bed haalde kwam hij heel erg in de war en kreeg hij de kans niet om zelfstandig te leren doorslapen. dat is ook het truck. ze moeten gewoon zelfstandig leren doorslapen en daarvoor moet je ze de kans geven. weet nog dat mijn schoonouder hier heel erg tegen waren en echt ook tegen gingen werken boy ik heb wat gestressed toen…ik werd kwaad omdat ze hem tien keer uit bed gingen halen waardoor hij nog meer van slag was als ze hem weer op bed gingen leggen. nog meer moe nog meer huilen. gewoon laten liggen dat kind! die merkt vanzelf wel dat mama hem niet uit bed komt halen. en dat hij/zij gewoon moet doorslapen. maar goed het is makkelijker gezegd dan gedaan maar je moet nu toch echt een keuze maken hoor dadelijk zit je met 8 maanden nog met hetzelfde probleem en dat wil je ook niet toch? en laat de buren maar hoor die merken er weinig van tenminste de mijne niet loop anders even naar ze toe en zeg wat je van plan bent en dat ze heel misschien wat van hem zullen horen vannacht dan zijn ze ervan op de hoogte en is de irritatie wel iets minder

oef wa zul jij op zijn, … heel vermoeiend… ja snachts laten huilen vind ik ook moeilijk, en nie voor me buren, die hebben dan ff pech, maar ik ken er zelf zo slecht tegen, na 10 minuten vlieg ik tegen het plafond…
maar ja als je alle andere opties al hebt geprobeerd (bedje draaien ook uitgeprobeerd?? wil ook wel eens helpen …) dan zou ik het toch een keer doen hoor, 8 x eruit, of ff 1 nacht doorbikkelen (inclusief buren en kleine man)
da’s wel vervelend natuurlijk als je andere kindje er wakker van word… misschien andere kindje ff uit logeren ?

Hoe is je kindje overdag? Wil hij dan wel slapen, zijn het vooral de nachten die problemen opleveren of is hij overdag ook onrustig en ontbreekt dan ook de regelmaat?

Eigenlijk bedoel ik, weet je wel zeker dat het om regelmaat gaat.
Niet om je bang te maken, maar als hij 5,5 maand lang veel huilt, met name s’nachts en zich wel 8x meld zou er ook iets aan de hand kunnen zijn.
Het zou kunnen dat je kindje andere voeding nodig heeft omdat hij niet verzadigt is, of dat hij last heeft van (verborgen) reflux, of koemelkallergie of beide, of chronische oorontsteking wat ook vaak in de nachten problemen geeft.
Kortom ik zou toch even verder kijken naar je kindje, misschien na zo’n lange tijd worstelen eens even langs de huisarts of arts van het CB en het gewoon eens bespreken.

Het hoeft natuurlijk bij jullie helemaal niet zo te zijn, maar je kan er eens over nadenken. Mijn zoontje heeft heel veel gehuild, zowel overdag als s’nachts en uiteindelijk na maanden worstelen bleek hij gewoonweg een koemelkallergie met verborgen reflux te hebben. Eindelijk wisten we wat er aan de hand was, met medicijnen voor de reflux en koemelkvrije voeding kregen we ineens een heel ander, vrolijk kind!

Veel sterkte, ik weet hoe slopend het is!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers