Hooikoorts

Hebben jullie/ kennen jullie ook jonge kindjes met hooikoorts?
Jasper is al twee weken bezig, eerst koorts, toen onwijs verkouden, een hoop groene derrie, rode en tranende ogen, bloedneuzen, vastzittende hoest, met ‘aanvallen’ benauwd, s’nachts benauwd, een opgezette klier in z’n nek, niezen, weinig zin in eten (geloof me das niets voor jasper) en veeel snot!
We hebben de tijd buiten dan ook een beetje beperkt en het slaapkamer raam maar gesloten om de pollen buiten te houden (het is op het moment ook wel super vies buiten zeg, ontzettend veel pluizen, zaden, stuifmeel…) En we hebben de puf er maar weer bij gepakt als hij echt benauwd werd. Dat werk gelukkig vrij snel.
Het ging nu een dag of twee beter met hem, maar vanmiddag hebben we 2 uurtjes gefietst, onderweg begon ie alweer met hoesten en piepen. Thuis wilde hij opnieuw niet eten, dus alleen maar wat fruit gehad en bleek ie opnieuw 40 graden koorts te hebben! Ik heb echt sterk het idee dat ie hooikoorts heeft.
Als dit zo aanhoud ga ik natuurlijk maar eens met hem naar de dokter. Maar aangezien ik daar (helaas) niet veel van verwacht, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Hoi mama van Jasper,

klinkt idd wel als hooikoorts, al die dingen, loopneus,
tranende ogen en hoesten.
Alleen weet ik niet of je ook koorts hebt,
ben nl. zelf hooikoortspatiente en al die dingen klinken mij dus
bekend in de oren, alleen de koorts niet.

Het is ook enorm droog, en stuivig, moet je de auto’s maar eens
nakijken, verschrikkelijk!
Er dwarrelt ook iedere dag wel wat uit de lucht. kinderen zeiden al mama
het sneeuwt

zou idd even naar de ha gaan, je kunt er zo wat voor krijgen.

succes enbeterschap

Gr. mama van 2 kids

Nou, wij hebben hier dezelfde problemen met Seth.
Sinds van de week, hij weet ook niet wat hij met zichzelf aanmoet, het is echt drama.

Wij dachten ook pas vandaag dat het misschien wel hooikoorts zou kunnen zijn… weet verder nog niet wat we ermee gaan doen.
Maar je kunt er zeker even mee langs de HA.

Liefs, Anne

Ik weet niet beter of kleine kindjes kunnen geen hooikoorts hebben. Voor de zekerheid even de huisarts desnoods bellen voor overleg.

Groetekes, Sje

Hier ook twee kindjes die de laatste dagen vaak moeten niezen, continu een loopneus hebben met groene snot en de jongste heeft ook nog eens vieze oogjes, vooral na het slapen. En hij wrijft ook continu in zijn oogjes.
Gister vlogen de pluizen inderdaad overal in het rond.
Heb er zelf ook last van, al was het bij mij een paar weken geleden veel erger.

ik zit dit dus ff mee te lezen want ik heb zelf een afspraak met de dokter gemaakt, omdat ik zelf heel veel klachten heb, kan nie op de fiets zitten of het snot komt uit me neus (ja lekker) en dat al een week of 3, de mascara zit op me neus als ik buitenkom omdat me ogen tranen…
en vanmorgen stikte ik bekant in me eigen hoestaanval, zal dus ook maar eens een bloedtesstie vragen…want da’s nie meer normaal

mijn wagen is net een kameel in de woestijn zit compleet onder het stof, jakkie

Pippy is geboren 17.07.2009

Ik heb idd ook op internet gelezen dat hooikoorts zich langzaam opbouwt en meestal pas vanaf het 6de a 8ste jaar de kop op steekt (zoals Sje dus ook aangeeft, niet bij hele jonge kinderen).
Ik vind verder geen betrouwbare informatie over hooikoorts bij kleine kinderen alleen maar weer verwijzingen naar andere forums.
Wel vind ik info dat kinderen met atopisch eczeem (wat jasper heeft) vaak gecombineerd last hebben van voedselallergieen (j. heeft kma), bronchitis/astma (j. ook) en hooikoorts. Maar het blijft een beetje onduidelijk of dat laatste zo jong al kan ontstaan.

Ik blijf het allemaal wel wat toevallig vinden, net nu het iets beter leek en wij weer lekker buiten aan het fietsen zijn gegaan, heeft ie die zelfde avond koorts en vanmorgen was het weer een en al groene snot. Hij verslikt zich weer in eten/drinken en heeft hier dan ook weinig zin in. Heb het idee dat het daarbinnen allemaal wat geirriteerd en gezwollen is…

Wat ik van het internet haal, en mij wel logisch in de oren klinkt, is dat hooikoorts een allergische reactie is waarbij o.a. slijmvliezen ontsteken, vervolgens word je immuunsysteem aan het werk gezet tegen deze reactie en kan dit in sommige gevallen acute koorts veroorzaken.

Ik zie het deze week nog maar even aan en anders ga ik inderdaad toch naar de huisarts. We zijn dan al bijna drie weken onderweg dus dan wordt het toch tijd voor wat verbetering lijkt me. Ik zou eigenlijk wel een uitgebreide allergie test willen laten doen bij jasper, gezien al z’n klachten, alleen hoop ik wel dat ze een kindvriendelijk manier weten om dat te onderzoeken anders begin ik er niet aan…

Groetjes Carolien.

Gewijzigd door - Mama van Jasper op 26 Apr 2011 14:01:16

zo dan ook gewoon naar de huisarts gaan hoor, misschien ist wat anders, maar misschien niet, internet is leuk om wat info te winnen maar de HA is dan toch wat betrouwbaarder toch !

Pippy is geboren 17.07.2009

Ik heb wel tip. Ik geloof er niet in dat jonge kinderen geen hooikoorts/allergie kunnen krijgen! Onze Nick had ook altijd een snotneus, was altijd verkouden en moe en wrijven in zijn ogen. De huisarts kon niet testen op hooikoorts en toen ben ik bij een homeopaat beland. En dat was de goede stap want sindsdien is Nick snotvrij en heeft geen enkele last meer. Mochten er toch wat klachten op komen zetten dan is het 1 eetlepel met dat homeopathische middel en over is het weer!
Ik kan je het echt aanraden want waarom zou je hem laten aanmodderen totdat hij oud genoeg is om er uiteindelijk achter te komen dat hij al die jaren al hooikoorts heeft en allang geholpen had kunnen worden??? Zo dacht ik er over en ik ben echt dolblij dat ik bij haar terecht ben gekomen. Baadt het niet dan schaad het niet! Mijn homeopaat heeft al tal van jonge kindjes er van af geholpen dus…

Groetjes Benick

ja rico heeft het ook alhoewel artsen zeggen dat het pas rond de 4e of later te testen is of het daadwerkelijk hooikoorts is als in een allergie of gewoon een overgevoeligheid (op dit moment)
lastig is dat he! ik hoop dat hij snel opknapt!