Hoogzwanger en moet me huis uit


#1

Hallo allemaal,
Ik ben Caressa ben nu 35,5 weken in verwachting van een meid…
Helaas al heel de zwangerschap erg ziek…
Opgenomen gweest voor vochttekort en tot op de dag van vandaag nog steeds de hele dag door aan het overgeven en me continue koortserig voelen…
Maarja daar kan ik wel mee leven…
Maar helaas kregen wij enkele weken geleden bij een 32 weken echo te horen dat die kleine 1 te grootte hersenkamer heeft!
CHAOS!
Want ja eerlijk is eerlijk jou kindje zal gezond zijn en is helemaal in orde…
Zo denkt nou eenmaal iedereen!
Maar helaas…
Onderzoek na onderzoek in LUMC…
Maar ze konden niks vinden…Dus dat is afwachten tot de geboorte en hopen dat alles stabiel blijft en niet groter word!
Maar alsof dit nog niet genoeg rotnieuws was kregen we vorige week te horen dat we voor 20 dec ons huis uit moeten!
Alles was net af!
We wonen hier namelijk pas sinds 17 augustus… het is een antikraak woning maar ons werd gezegd dat het minimaal dec 2010 zou worden!!
Dit omdat wij het laatste rijtje huizen zouden zijn die gesloopt gingen worden…
Dusjaa toch nog wat dingen in huis opgeknapt want dat is toch nog wel lang…
Lekker laminaat gelegd…STOM STOM STOM!
Wat blijkt nou de rest van t rijtje mag lekker blijven zitten maar de eigenaar van dit pand wil ons pand als bouwkeet gebruiken…
Pech dus gewoon…
Ben nu wel druk bezig met wat nieuws zoeken maar dat is makkelijker gezegd als ghedaan!
Heb urgentie aanvraag ingediend maar daar zeggen ze dat ze niet zeker weten of ik hem wel krijg.
Tene erste omdat ik hier te kort woon en ten tweede via adhoc woonde…
Nou vroeg ik me af of iemand misschien goeie ideeen had.
Ik weet namelijk echt niet meer wat te doen!?
Alvast bedankt!


#2

Bungalowparken hebben speciale arrangementen (dus andere prijzen dan wanneer je in zo’n park op vakantie zou gaan) voor mensen die tijdelijk woonruimte nodig hebben totdat ze een woning toegewezen krijgen van de woningbouwvereniging. Ik weet alleen niet hoe de zaken er in december voor staan qua drukte in die parken. Zou je nog weleens naast het net kunnen vissen.

Gewoon een vakantiepark in de buurt bellen.

Groetekes, Sje


#3

Caressa, ik heb geen verstand van urgentie enzo, maar ik wil je wel sterkte toewensen. Wat hebben sommige meiden hier op het forum af en toe veel te verduren zeg. Jij nu ook, met je huis en met je kindje dat een vergrote hersenkamer heeft…Ik hoop voor je dat alles goed komt! Hopelijk zijn er hier mensen die je wél kunnen helpen met je vraag, want het is niet niks zeg!

Groetjes Rainbow, trotse mama


#4

Volgens mij krijg je wel urgentie omdat je straks eigenlijk op straat staat en zwanger bent.
Wij hebben ook urgentie toen die tijd aan gevraagt, wij woonden ook in een antikraak pand, en omdat ik zwanger was en niet wisten wanneer we eruit moesten, hebben we binnen 2 weken een eengezins woning gekregen!
Best wel veel geluk gehad dus!
Blijven puchen bij die mensen hoor!!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker


#5

Ik weet ook niets van urgentie etc
Je zou natuurlijk op de particuliere huurmarkt kunnen kijken en bij makelaars die vaak ook verhuren
Maar is kopen voor jullie geen optie
Is heel erg kort dag Dat begrijp ik
Maar met de huidige verkoopmarkt kan het heel snel gaan
Is het geen optie om nog met de bouwmeneer te overleggen en vragen of ze een ander huis als keet willen gebruiken
Gooi alles in de strijd Soms wil het wel eens helpen
Het is wel vernederend om bijna letterlijk op je knieen te gaan
Maar het leverd je wel veel op
Je hebt al genoeg voor je kiezen gehad door zorgen rondom de gezondheid van je dochter Dan kan dat er nog wel bij Lijkt mij

Succes en ik hoop dat beide dingen op hun pootjes komen

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers


#6

Er is inderdaad al heeeel lief gevraagd of ze idd een andere woning willen gebruiken…
Maar helaas…
Wij wonen zowat op de hoek dus is voor t bouwepersoneel gewoon t makkelijkst…
Huis kopen lukt denk ik niet omdat ik momenteel een uitkering ontvang omdat ik niet meer kon werken door alle omstandigheden…
Ook bungalowparken zijn gewoon te prijzig…
& zie ik dus ook niet als een optie…
Ook particulier is te duur omdat hun meestal net verhuren boven de huurgrens om huurtoeslag te ontvangen…
En ja heb geen zin om ind e geldproblemen te komen enzo…

Over die kleine kunnen ze helaas niks zeggen en moet dus in LUMC bevallen zodat ze na de geboorte der gelijk kunnen onderzoeken enzo…
Kreeg helaas donderdag ook te horen dat er wat eiwitten teveel in me urine zittene n dit kan dus duiden op zwangerschapsvergiftiging en moet daar deze week voor terug…
Weer balen dus…

Lief dat jullie met me meedenken!
(K)


#7

Bungalowparken hoeven niet te prijzig te zijn. Zoals ik al schreef, die hanteren een aparte prijslijst voor mensen die tijdelijke woonruimte zoeken. Alleen die staat niet op de websites. Bel maar eens zo’n bungalowpark. Het zou je nog weleens aardig mee kunnen vallen die prijzen.

Groetekes, Sje


#8

hoi Caressa,

Meid echt heel veel sterkte, ik hoop dat je kleintje gezond en wel op de wereld komt. En dan dat alle narigheid in je leven voorbij is.

Wat betreft urgentie etc, Je moet gewoon geluk hebben, met diegene die je tewoord staat in zo’n woningmaatschappij, echt waar, de één krijgt hulp, de ander niet.

Want mijn ouders hadden hun huis verkocht, twas te groot, maar ze konden maar niets huren, dan maar particulier, maar dat bleek te duur na een tijdje. En elke dag vroeg mijn papa voor urgentie, maar nope…Hij moest maar intrekken bij familie. Hoe kan je da nou zeggen, een gezin bij een andere gezin steken

Succes meid, wens je het allerbeste…

liefs,

Aylin (mama van Mert en Maral)

A. A.

Gewijzigd door - Aylin op 16 Nov 2009 09:32:55


#9

Zo werkt dat aan deze kant van het land ook, met urgentie… Je bent pas urgent als je totall loss wordt geslagen door je vent, en hiervan aangifte gedaan hebt bij de politie. Maakt niet uit of je nou met je kindje op straat staat, een urgentieverklaring krijg je hier niet zo maar meer. Ook omdat er in het verleden veel misbruik van gemaakt is. Ze gaan er gewoon van uit dat je wel terecht kan bij vrienden of familie…


#10

Ik dacht dat de anti-kraak vereniging (zit je bij Ad Hoc?) verplicht is je een ander pand aan te bieden als je uit je eigen pand moet. Een aantal jaar geleden was dat in elk geval wel zo, lees voor de zekerheid je contract er nog eens op na. Is misschien niet ideaal, maar dan heb je in ieder geval iets…

Hoop dat het in jouw geval ook zo is!

Liefs en succes!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers