Hoofdpijn/Misselijk wat kan ik doen?

Goh…meiden ik blijf maar kwakkelen de afgelopen weken.
eerst verkouden, daarna de griep, toen weer verkouden.
toen was het een weekje goed, en nu begint het weer.
Ben de hele week al misselijk, en kan de klok er werkelijk gelijk op zetten
halverwege/eind van de middag komt die ellendige hoofdpijn weer op zetten.
dus dan maar weer 2 paracetamolletjes, maar als ze nou eens zouden werken!!, maar nee hoor, lig s’avonds dan ook redelijk vroeg op bed voor mijn doen en kan dan natuurlijk de slaap niet bevatten, met als gevolg ook nog es rotnachten bah!!
Licht verdragen is echter geen probleem dus denk eigenlijk niet dat het migraine zou kunnen zijn?!

Komt dit iemand bekent voor? en vooral wat is er aan te doen?
word echt gek van die rottige hoofdpijn en misselijkheid.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Zou je mischien zwanger kunnen zijn?
Ik had bij mijn zwangerschap ook last van misselijkheden en ook hoofdpijn had ik regelmatig… Ik probeer maar mee te denken met je… En anders mischien toch even de huisarts bellen want kan me voorstellen dat het niet fijn is om zo vaak ziek te zijn…
Beterschap!

Groetjes!

Zwanger?? daar had ik nog geen eens bij stilgestaan, maar die kans is erg klein, dan zou het nu een kleine week zijn, en zo snel zou je lichaam er toch niet op reageren.
heb manlief net maar even gebelt die zal zo op weg naar huis even bij de apotheek langs, dus nog even volhouden.

Ja ik weet niet of je lichaam er zo snel op zal reageren als je zwanger zult zijn maar je weet maar nooit

Zou het toch even testen voor de zekerheid weet je gelijk of daar je klachten vandaan komen…
Ben wel nieuwschierig nu laat je wat weten=
Succes!

Groetjes!

als ik kan testen zou het op zijn vroegst eind volgende week zijn
tot die tijd richt ik me nog even op de vervelende hoofdpijn net weer paracetamol gehad en Niels had even tocotolin mee genomen moet zeggen scherp goedje maar werkt tot nu toe wel

Fijn dat het toch wat helpt tegen de pijn… Is tocotolin een soort van pijnstiller ofzoiets

En ja dan wordt het nu maar afwachten tot volgende week

Groetjes!

Voor jou hoop ik natuurlijk dat het door een zwangerschap komt…

Maar verder denk ik gewoon dat het te lang slecht weer is en dat we de zon nodig hebben. Het gaat allemaal ontzettend rond, dus je kan ook één vd virusjes te pakke hebben. En niet langer dan drie dagen achter elkaar paracetamol slikken hè, daar kan je ook hoofdpijn van krijgen.

Hopelijk voel je je snel weer beter!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Is tocotolin een soort van pijnstiller ofzoiets

Het is een soort van mentol achtige olie/water dat je op een nat washandje doet en dan even over je voorhoofd wrijft, tis zo sterk dat je ogen er spontaan van gaan tranen.
ook wel gebruikt bij verkoudheid, spierpijn eigenlijk is het een eeuwenoud huis tuin keuken middeltje

quote:
En niet langer dan drie dagen achter elkaar paracetamol slikken hè, daar kan je ook hoofdpijn van krijgen.

Serieus?! thx weer wat geleert

@MJ: graag gedaan. Da’s medicijnafhankelijke hoofdpijn, wat je dan kan krijgen. Ik heb nog nooit van dat andere goedje gehoord, maar dat klinkt als sterk spul. Ga 'm onthouden.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Vervellend die hoofdpijn meid
En ja we duimen maar even met jullie mee
Maar dat weet je wel he
Knufffffffffff

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

ik moet zeggen dat het herkenbaar is.
ik barst ook van de hoofdpijn maar ik vermoed dat het met de pil te maken heeft (microgynon 30 er stond in de bijsluiter dat als een dergelijke hoofdpijn in het 1ste jaar dat je het slikt ergens op gaat treden je accuut moet stoppen.
ik ben dan nog niet gestopt maar ga woensdag naar mijn arts toe.
zoiezo daarvoor en voor de vermoeidheid die ik al heel lang heb.
enfin… zou het niet met je pil te maken kunnen hebben?
of misschien idd zwanger??
pijnstillers hebben bij mij helemaal niet tegen de hoofdpijn
dat heb ik ook zoiezo als ik s’avonds heel moe bne dan krijg ik ook hoofdpijn en dan helpt een pijnstiller ook niet (logisch natuurlijk want dan moet je gewoon slapen DAT helpt)

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

quote:
enfin.. zou het niet met je pil te maken kunnen hebben?

Nee dat denk ik niet, ik gebruikte wel dezelfde die jij nu hebt, maar dat is toch al zo’n ruim 2 jaar terug, we gaan voor een tweede nou ja…derde kindje
dus geen pil hier in huis.

Vind het heel vervelend om te zeggen … maar hier komt het wel degelijk door mijn zwangerschap (weet hoe graag jullie ook kindje willen maar wil je geen valse hoop geven)…

Het is echt erg hoofdpijn/misselijk. Hoofdpijn heb ik NOOIT … maar nu elke dag… niet zomaar maar echt bonken… en zwart voor ogen. Maar bij mij is het bekend waardoor het komt… dus kan je geen tip oid geven… Ja buitenlucht in, dat doet hier soms ook wonderen. Zelfs als het stormt is het heerlijk om even frisse lucht te happen

Mriek… dat wist ik ook niet. Ik slik nl ook elke dag pcm. Wat kan je dan als alternatief nemen?

Heb helaas veel ervaring met hoofdpijn… mijn zwakke plek, bij stress, te laat eten, hormonen, ik reageer er snel op met migraine achtige klachten.

Je hebt DARO hoofdpijnpoeders, die werken bij mij vaak wel. De misselijkheid kan ook gewoon komen door de flinke hoofdpijn.

Voor mij werkt: zorgen dat ik goed en tijdig eet, een goede schouder/nekmassage (kan dus ook echt van spanning vanuit je schouders komen) soms een warm bed en veel slapen nadat ik een pijstiller heb genomen.

Daro is best heftig spul, staat op dat je het onder de 16 jaar niet mag gebruiken. Misschien voor de zekerheid even lezen of je het bij een eventuele zwangerschap mag gebruiken.

sterkte

Lilypie Second Birthday tickers

oh, omdat ik lees dat je ook zo verkouden was eerst, kan het geen voorhoofdsholteontsteking zijn? Daar kan je ook ellendige hoofdpijn aan over houden.

Migraine kan voor iedereen anders uitwerken, maar vaak is het wel gekoppeld aan het niet kunnen verdragen van licht en/of geluiden. Ook is migraine vaak aan 1 kant van je hoofd en kun je het echt op voelen komen, dan blijft het ook echt lang aanhouden, niet voor een middag en dat het dan later weer opzet. Het klinkt mij inderdaad niet echt als een migraine in de oren. Gelukkig!

Lilypie Second Birthday tickers

@mini-boy: geen idee. Maar weet wel dat te lang pcm slikken dus ook voor hoofdpijn kan zorgen. Misschien weet de apotheek dat?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker