Hoofdpijn... aaaahhh

Ik word er helemaal gek van… Ik heb nou al een week last van hoofdpijn…
Als ik 's nachts wakker word heb ik heel erg hoofdpijn en soms ben ik dan erg duizelig, maar dat zal wel gewoon slaapdronken zijn. Maar als ik 's morgens wakker word sta ik op met hoofdpijn en het blijft de hele dag…
Zeurende hoofdpijn en ik ben ook zooooo moe…
Ik heb nergens zin in…
Op internet lees je alleen maar dat hoofdpijn vaak voorkomt bij zwangerschappen in het eerst trimester. Maar die heb ik er toch echt al op zitten… Ik slik niet graag paracetamol… Ik doe het alleen als het echt niet te houden is, want anders kan ik ook blijven slikken…
Zou het met de warmte te maken kunnen hebben ofzo? Ik heb echt bijna nooit hoofdpijn en heb dit met de zwangerschap van Sylvie ook niet gehad.
Ik heb geen stress of spanningen dus daar kan het sowieso niet aan liggen…
Ik word de laatste dagen wel echt heel erg snel moe van lopen naar de winkel en terug en van fietsen… Ik vind het dus ook lang niet zo leuk meer als eerst… Argh…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

ik heb ook geregeld last van hefige hoofdpijn helaas
bij mij ligt het aan een iets te hoge of te lage bloeddruk
dan word ik er ook mee wakker en ga ik er mee op bed
ik weet niet of jij misschien last hebt van een lage of hogebloeddruk? dat kan een reden zijn
of misschien dat je te wijnig drinkt kan ook een oorzaak zijn
misschien heb je hier wat aan

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Misschien even huisarts bellen? Het kan ook zwangerschapsvergiftiging zijn, niet om je bang te maken maar aan het eind van mijn zwangerschap kreeg ik ook erge hoofdpijn en toen gingen zij mijn urine op eiwit controleren ivm zwangerschapsvergiftiging. Weet niet of het ook zo vroeg in de zwangerschap kan maar gewoon even bellen en laten checken hoor!
groetjes,
Wendy

Thanx Nee ik drink wel goed, vooral water. Geen idee hoe mn bloeddruk is, maar meestal is die perfect.
Nee Wendy, gelukkig kan dat nog niet zo vroeg in de zwangerschap En dan heb je niet alleen hoofdpijn als symptoom.
Pfff word er een beetje gek van… Heb steeds ook al zo’n last van mn darmen… Buikpijn en krampen… Heb t wel een beetje gehad met de kwaaltjes nu, bij Sylvie had ik helemaal niks… Pfff

Balen schat! Geen idee wat je dan nog kan doen. Zit je nek niet vast? Kan het nl. ook zijn dan kan een manueel helpen of gewoon ergens een lekker massage?
Hoop dat je je snel beter voelt!
knuffie,
Wendy

Ik had heel erge hoofdpijn en bleek bloedarmoede te hebben. Misschien even bloed laten prikken? Ook omdat je zegt dat je zo snel moe bent.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hoort hoofdpijn ook bij bloedarmoede? Wist ik niet… Hmm misschien wel een idee want bij Sylvie had ik de eerste 3 maand bloedarmoede…
Dat van mn nek klinkt ook niet gek eigenlijk… Hoe krijg ik het voor elkaar maar als ik inderdaad mn hoofd beweeg voelt het best stijf allemaal… Hmm vriend vanavond even vragen

Ik weet niet of je het middeltje toco tholin kent?
Maar dat is iets wat ik tijdens de zwangerschap van Ruben veel heb gebruikt.
die constante zeurende hoofdpijn gek wert ik er soms van, en paracetamol wou ik ook niet te veel nemen.

het is een soort scherpe olie pepermuntachtig iets, je doet 2 a 3 druppels op een nat doekje en je wrijft het over je voorhoofd, en dan verdooft het als het ware
je kan het bij iedere drogist wel krigen zit zo rond de 4 a 5 euro als ik me niet vergis.

ene als je het al niet vertrouwd de dokter even bellen hé

Groetjes Marianne mama van Ruben

Wat ook wel eens kan helpen is om tijgerbalsem op je slapen te smeren… Ik denk een beetje hetzelfde effect als wat Marianne hierboven omschrijft…

sterkte, ik weet wat het is om hoofdpijn te hebben…
Nancy

Ik wist ook niet dat hoofdpijn bij bloedarmoede hoorde, tot ik het dus zelf had Je kan wel van alles nemen tegen de pijn, maar als je wel bloedarmoede hebt, is dat alleen maar symptoombestrijding natuurlijk. Dus ik zou even bloed laten prikken als ik jou was, helemaal omdat je tijdens de zwangerschap van Sylvie ook al bloedarmoede had die eerste periode.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zou zeker even bloed laten prikken. Vooral ook omdat je aangeeft dat je zo moe bent zou bloedarmoede niet zo vreemd zijn.

groetjes Ramona

Dag lieve mensen, bedankt voor al jullie reacties!
Na alle reacties over dat t ook mn nek kan zijn en dat ik er dan tijgerbalsem op kan smeren enzo, heb ik mn nek, schouders en slapen die avond nog ingesmeerd met heat lotion. Hetzelfde idee als tijgerbalsem denk ik. Het is een scherpe mint lucht en word warm en ontspant zo je spieren. En de volgende ochtend werd ik wakker zonder hoofdpijn!
Thanx allemaal voor het meedenken

Fijn dat je hoofdpijn weg is. ou wel nog even op je volgende controle aangeven dat je zo moe blijft. Kan nooit kwaad om je HB even na te laten kijken.

groetjes Ramona

Wat fijn dat je hoofdpijn weg is.

Zou het idd toch even aangeven bij de volgende controle, je weet maar nooit.

Groetjes,
Sandra

Ja klopt dat was ik ook al van plan. Ik moet alweer over 2 weekjes dus zal het sowieso even melden

Ik weet nog van mijn eerste zwangerschap dat je niet alles mag gebruiken wat je spieren lekker warm maakt en ontspand en dat je op de lichaam smeert, ik zou het even de bij sluiter lezen of anders even aan de drogist vragen.

Succes met je hoofdpijn, ik ken het

Ik weet nog van mijn eerste zwangerschap dat je niet alles mag gebruiken wat je spieren lekker warm maakt en ontspand en dat je op de lichaam smeert, ik zou het even de bij sluiter lezen of anders even aan de drogist vragen.

Succes met je hoofdpijn, ik ken het

hoi,
je moet het even checken bij je huisarts, maar ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap dagelijks Ascal moeten gebruiken (omdat ik mee deed aan een studie van het AMC). dus volgens mij kan het echt geen kwaad om een paracetamol of iets dergelijks te slikken tijdens je zwangerschap.
Want met hoofdpijn rondlopen terwijl je nog een kleintje hebt, lijkt me geen pretje. Gelukkig is het voor nu even weg!

groetjes gidget

Lilypie Maternity tickers

@Groentevrouw: Het is een puur natuurlijk product Dus niet schadelijk.
@Gidget: Thanx nee is ook geen pretje. Gelukkig heb ik nu al 3 dagen geen hoofdpijn meer. En ik weet dat paracetamol geen kwaad kan, maar om het dan nou elke dag 2/3 keer te nemen… Nee dankje

Had vandaag wel weer een beetje hoofdpijn, maar had vannacht ook slecht geslapen. Maar toch vanavond maar weer lekker insmeren.