Hoofdkussen

Hoi allemaal
Weet hier iemand vanaf welke leeftijd een kind een hoofdkussen mag gebruiken? Als ik Nina s morgens bij mij even in bed neem wil ze heel graag met haar hoofd ook bij mij op mijn kussen liggen. Ik vraag me dat gewoon af.groetjes chantal

Chantal

Volgens mij is dat vanaf ongeveer 4 jaar.

Als ze jonger zijn en incidenteel bij papa en mama op het kussen liggen dan is dat ook geen punt hoor. Maar zelf een hoofdkussen is volgens mij vanaf 4 jaar.

Groetekes, Sje

Ow bedankt sje. Wilde ik gewoon even weten. Maar na 4 jaar wordt een hoofdkussen dan ook aangeraden vanwege de stand de nek/rug of moet een kussen zo lang mogelijk uitgesteld worden?Weet je dat ook?groetjes chantal

Chantal

Volgens mij is het niet eens noodzakelijk als ze 4 zijn. Het is meer of ze er zelf om vragen denk ik. Er zijn volwassenen die het nog steeds lekker vinden om zonder kussen te slapen.

Overigens verkopen ze bij LeenBakker speciale kinderkussens in 2 verschillende maten. Die kussens zijn wat dunner dan gewone hoofdkussens. Prijs = 14,95 euro.

Groetekes, Sje

Ok. Tegen de tijd als nina 4 is en naar een kussen vraagt. Ga ik daar eens kijken. thanks. groetjes chantal

Chantal

Het heeft overigens wel z’n voordelen hoor zo’n kussen. Onze jongste is een paar weken geleden 4 geworden en die snurkte altijd ontzettend. Die hoorden we vanuit onze slaapkamer nog wel ademen aan de overkant van de overloop.

Sinds ze een kussen heeft (speciaal gekocht nu ze 4 is omdat haar zusje ook een kussen heeft, dus ze voelde zich helemaal speciaal) horen we haar niet meer. Ze slaapt een stuk meer ontspannen.

Groetekes, Sje

ja whaha dat is dan wel inderdaad een voordeel ja voor jullie.hahaha groetjes chantal

Chantal

Hmm bij pappa leg ik hem liever wel eens onder het kussen om het snurken niet te horen maar ben zo bang dat ik hem permanent niet meer hoor dan

Groetjes,

Michèle

Ja, da’s wel een hele drastische oplossing! Haha!

Groetekes, Sje

je hebt toch ook van die hele dunne kussentjes. Mogen die niet eerder. de stand van het nekje veranderd daar niet van zo dun zijn ze maar voor die kleintjes is het gewoon een echt kussen.

Bianca

dat mag ook niet bianca

Ik zou het risico niet nemen bij jongere kindjes. Ik weet niet beter als “vanaf 4 jaar”. Vanaf die leeftijd zijn ze in staat om vrij goed in dezelfde richting in bed te blijven liggen en er bijv. niet uit te vallen. Jongere kindjes gaan nog net zo makkelijk alle kanten uit en kunnen ook onder het kussen terechtkomen.

Groetekes, Sje

Heb nog ff zitten googlen maar er wordt toch aangegeven dat deze speciale peuter kussens geschikt zijn vanaf 2 jaar. Ook bij Opvon geven ze dit aan zag ik.

Ik heb er nog 1 liggen van de oudste die hem gebruikt heeft vanaf 2,5 jaar.

Nanik heeft hem nog niet gebruikt maar ze ligt ook nog in het ledikantje.

Bianca

Hoi,

Ik heb zo’n kussentje van de Ikea.
Die zijn eigenlijk heel plat, en daar staat op vanaf 2 jaar.
Ik neem aandat dat wel mag anders staat dat er niet op…
Ik was er ook heel voorzichtig mee, maar toen ik die van de Ikea zag was ik om.

Groetjes van Aloys