Mijn zoon Dante is nu 5 maand en ontwikkelt goed alleen op zijn buikje ligt hij niet graag met als gevolg dat hij nog niet veel kan met zijn hoofdje wel even opheffen maar dat is alles…zijn er moeders die hun babies dat ook hebben of is er iets mis denken jullie? op ruglig kan hij trappelen grijpen veoeten opeten handjes boven hoofd…
maar in buiklig niet veel activiteit. gebeurt dit meer? in mijn omgeving kunnnen precies alle kindjes dat al nu. op het bureau zeggen ze dat dat meer gebeurd maar ik wil toch eens andere moeders horen…bedankt al! groetjes Ann
Hoofdje heffen in buiklig?
hoi an,
ons jongste zoontje is nu 3,5 maand oud toen ik de laatste keer bij kind en gezin was kon hij ook niet met zijn hoofdje wat hij moest kunnen nl een paar seconden omhoog houden… ik moest hem wat vaker op zijn buikje leggen maar dat vindt hij dus helemaal niks daar straks met zijn pyama aan te doen legde ik hem ook op zijn buikje en daar deed die het ineens! maak je niet teveel zorgen ieder kindje heeft een eigen ritme denk ik
liefs jessica
Mijn zoontje Jonathan is nu 6 mnd. Hij draait zichzelf wel op zijn buik (maar nog niet terug) en kan zijn hoofdje wel goed optillen, maar verder houdt hij het niet zolang vol. Hij begint snel te huilen. Af en toe probeert hij vooruit te komen maar heel weinig. Dus hij doet wat dat betreft ook niet veel. Ik maak me er niet zoveel zorgen over.
Maar als je twijfelt zou ik dat wel even melden op het consultatiebureau…
Groetjes, Esther, mamma van Jonathan

mijn dochtertje Tara had hetzelfde, wilde ook niet lang op haar buik, ik legde haar ongeveer 3x per dag op de buik, voor 1 minuut ofzo, of als ze eerder aangaf dat ze niet wilde… en dan gewoon even oefenen, speeltjes hoog houden, veel complimentjes geven, en dan weer optillen en dikke kus geven… gewoon beetje een spelletje van maken, maar altijd weer terug leggen als ze niet meer willen, dan blijft het leuk… heeft wel een maand geduurt, maar zo kon het op het laatst…