Hoofd stoten en knarsetanden

Onze dochter “kruipt” net zoals vele van jullie kindjes waarschijnlijk in haar slaap helemaal naar boven in haar bedje. Met als gevolg dat ze geregeld haar hoofd stoot. Het zijn est wel bonken wat ik dan hoor. Ze moet dit toch wel voelen lijkt me, hebben jullie tips?

Een ander punt is dat ze nu doet knarsetanden! Ze heeft net 4 tandjes die niet eens helemaal door komen, maar ze zit voortdurend te knarsetanden. Zijn hier nog tips voor. Lijkt me toch ook niet goed voor die melktandjes.

Groetjes Jeuly

Beste Jeuly, wat betreft het omhoog kruipenin bed… heeft ze de goede maat trappelzakk aan of heeft ze zo ie zo een trappelzak aan misschien ietsje strakker instoppen met dekentje? Is een lastige dit heb er nog geen ervaring mee.

tandenknarsen, dat is vervelend zeg weet dat dat erg slecht is en moeilijk af te leren omdat dat vaak in de slaap gebeurt ik zou dat zeker even met het cb overleggen want nu knarst ze nog op haar melktandjes maar als tandenknarsen een gewoonte word blijven ze dat doen ook op de blijvende tanden… isse nie goed… mijn broertje doet het ook heel zijn leven (nu 24 jaar oud haha) en heeft er zelfs een nachtgebitje voor gekregen van de tandarts.

succes, groetjes Ghis

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik liet morgan altijd bonken. Ze had er zelf geen last van en ze draaide ook vanzelf weer om om naar beneden te gaan. Ik heb wel der deken uit der bed gehaald toen. Want ze ging overal heen.

En dat knarsen heeft zij ook gedaan, meestal alleen als er tandjes doorkwamen. Als ze ging knarsen wist ik hoe laat het was. En ze kunnen het beter met melktanden dan gewisselde tanden doen. Ze is er overigens ook zelf weer mee gestopt.

Groetjes,

Michèle

Hier hetzelfde als bij Michele en Morgan. Ook Dani bonkt (nog steeds eigenlijk). Het is een vervelend gehoord, maar ze schijnen er echt geen last van te hebben. Anders laten ze dit vanzelf wel merken.

En dat tandenknarsen…ieehh wat een vreselijk geluid is dat he brrr. Dani heeft het veel gedaan bij het doorkomen van zijn eerste tanden. Maar daarna is het gestopt en heeft hij het ook niet meer gedaan. Helaas kan je er niets aan doen. Ik zei er wel wat van, maar volgens mij hebben ze gewoon een gevoel dat ze dat moeten doen en kan je het dus niet tegenhouden.

Maar het is dus heel normaal en iets wat eigenlijk bijna alle kindjes wel (gaan) doen. Gelukkig is het meestal gewoon een fase.

Hoi!
Het knarsentanden is heel normaal als je baby net tandjes heeft. Mijn dochter heeft dat ook gedaan en oooohhhh wat kreeg ik daar de rillingen van zeg!

Weet je zeker dat ze bonkt met haar hoofd? Misschien een domme vraag hoor, maar mijn dochter kruipt ook omhoog maar zij slaat dan met haar vuistje tegen het bedje. (haar hoofd zal het bed-eind ook vast wel eens geraakt hebben hoor). Toch knap in wat voor houdingen die kleintjes in slaap kunnen vallen vind je niet??
Groetjes Nancy

Lilypie First Birthday tickers

Fijn om te lezen dat het knarsetanden meerdere kindjes doen en een gerust stelling dat ze hier dan ook wel weer een keer mee stoppen want ooooooh wat een akelig geluid.

En ja dat bonken doet ze echt met haar hoofd, ze zal er dan ook wel geen last van hebben, maar het blijven toch best harde bonken. Ik schrik er gewoon wakker van, maar mevrouw slaapt inderdaad gewoon door. Maar ja bezorgde moeder he…ze hebben ook nog maar zo’n klein zacht hoofdje…

groetjes Jeuly

@Zwelgje, idd daar moest ik gisterenavond nog aan denken, hoe raar ze wel niet kunnen liggen slapen, helemaal tegen de spijlen opgedrukt of hun hoofd in een 90 graden hoek met hun rug, heb dan meestal de neiging om hem weer even recht te leggen, aan de andere kant als ze toch liggen te slapen waarom zou je :S,

maar met de rest heb ik nog geen ervaring, gelukkig ^^ bij de babywalz verkopen ze stootkussens voor ledikantjes, hoewel ik zelf dacht dat babies die niet mochten hebben?

Oh wat grappig. Muriel doet ook af en toe een beetje knarsetanden. Ze heeft 2 tandjes. 1 onder en eentje boven. Nu is de 2e onder ook aan het door komen. Maar dat hoort er dus bij zo te lezen. Het is inderdaad wel een rot geluid.

Hier hoor ik heel soms wel eens een bonk maar ik nam aan dat ze dan omviel. Maar misschien bonkt ze dan ook wel tegen het bedje aan met haar hoofd. Meestal ligt ze aan het voeten eind te slapen. En dan over dwars. Ik vind het soms zo leuk om even naar haar te kijken als ze slaapt en zet dan een stoel voor haar deur neer dan kan ik net door niet raampje kijken boven de deur maar ik zie haar dus de laatste weken niet mee liggen.