Hoofd kussentje

Hallo ik heb een vraagje voor de mama’s met buik slapers Max en Romy zijn ook buik slapers en nu heb ik vanacht het hoofd kussen( daar gebruiken we een luier doek voor) als een prop voor Romy’s gezicht gevonden hier ben ik erg van geschrokken.
Omdat ze op de buik liggen gaan de handjes onder het doekje.
Wat gebruiken jullie voor onder het hoofdje.
Er moet wel wat onder bij die van mij omdat ze spuugen en anders moet ik het hele onderlakken verschonnen en dat wel een paar x per dag dat kan natuurlijk niet.
nou hoop dat iemand dit probleem weet te verhelpen.
bedankt alsvast.
een geschrokken mama

[/url]

en mama van de tweeling Max en Romy van 22.09.2008

in jou geval zou ik dan de luier helemaal weglaten en dan maar het bedje vaker verschonen. Kan me inderdaad echt voorstellen dat je zo geschrokken bent. Of misschien een grote doek (groter dan het lichaampje) en goed instoppen aan de zijkanten van het bedje op het hoeslaken leggen?groetjes chantal

Chantal

Je kunt de hydrofiel luier onder het matrasovertrekje leggen. Dan heb je toch een extra laagje tegen het spugen, zodat het matrasje niet te nat wordt.

Groetekes, Sje

je kan ook een laken er overspannen. Deze zijn zo lang dat je deze prima onder het matras kan vouwen.

Denk inderdaad ook het beste zonder of met een laken die je goed in kan stoppen aan de zijkant.
Ik las dat ze op hun buik slapen. Naomi slaapt ook het liefst op haar buik maar ik ben er een beetje huiverig voor omdat het wordt afgeraden. Elke ochtend wordt ze rond 3.30 uur wakker en slaapt dan alleen nog maar rustig verder als ik haar op haar buik leg. Dat doe ik dan en heb de Baby Sense aan…
Zou graag willen weten hoe jij hebt besloten ze toch op hun buik te laten slapen. Misschien dat jouw verhaal me wat geruster maakt…

Groetjes,

Cath, mama van Daniel en Naomi

nou ik had het probleem dat max alleen maar huilde als hij op zn rug lag.
Dus toen heb ik het op zn buik geprobeert en toen sliep hij meteen als een roosje een paar uur dus toen was het voor mij wel duidelijk.
Maar nu is het probleem wel dat hij moord en brand schreeuwd als hij in de maxi cosi ligt in de auto en in de kinderwagen heb ik hem deze week ook al op de buik moeten leggen dat was ook een dramma op zn rug. heb niet het idee dat hij pijn heeft ofzo maar het ligt denk ik gewoon niet lekker.
vindt het nu ook niet echt eng meer hoor dat ze op de buik liggen alleen dat hoofdkusentje dat is een beetje vervellend.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

ps hoe oud zijn je twins??

[/url]

Gewijzigd door - britt op 20 Nov 2008 19:59:20

Hai,

Dank voor je reactie!
Oeps…schrijffoutje gemaakt…heb geen twins maar een meisje van 4 maanden en 4 dagen!
Wat vervelend van de maxicosi en de kinderwagen! Mijn zoontje Daniel lag ook in het begin vaak op zijn buik in de wandelwagen. Volgens mij vinden heel veel babies op de buik slapen het fijnst…

Groetjes,

Cath, mama van Daniel en Naomi

maakt niet uit hoor van dat foutje haha.
maar hebt u er wat een bent u nu een beetje gerust haha.
nou die van mij slapen echt het liefst op de buik en tja wat moet je dan.
Je kunt ze moeilijk op de rug laten liggen en laten huilen.
Wij hebben idd ook een baby foon met camera dat geeft ook wel een stukje rust moet ik zeggen.
nou groetjes he.

[/url]