Ik weet dat kinderen onder de 12 maanden geen honing mogen hebben. Joey is 15 maanden, dus zou het in principe mogen, maar toch vind ik het een beetje eng. Hebben jullie je kindje al eens honing gegeven?
Honing
Nee eigenlijk nog niet. Ik wacht de reacties even af met je want wij hadden het er van de week nog over thuis.
Groetjes,
Michèle
Ik geef mijn dochter liever honing dan suiker!!! Vanaf 1 jaar koudgeslingerde honing gekregen en ze leeft nog steeds
Gewijzigd door - malawimamajada op 20 Jan 2010 14:52:50
Koudgeslingerde honing???
Ik lust het zefl helemaal niet, en heb er ook totaal geen verstand van, dus eh… wat is dat?
Danny heeft net een potje gekocht om door de griekse yoghurt te doen, en hij vind het op brood ook lekker, dus vandaar dat ik het me af vroeg, misschien wil Joey ook wel een keer die yoghurt of een boterhammetje…
Koudgeslingerd betekend bijna rechtstreeks uit het bijennest zeg maar, soms kunnen ze het ook warm maken (ik heb begrepen dat er dan meer bacterien dood gaan) dan is het warmgeslingerd hebben ze mij vertelt. Ik geef mijn kind dus honing vol bacterien! hahahah
Hoi,
Na het 1ste jaar mag je honing geven als je dat wilt.
Daarvoor nog niet want er zitten bacterien in en daar kunnen ze erg ziek van worden.
Onze kinderen hebben nog nooit honing gehad. Heb het ook niet in huis.
Het zit ook vol met suiker en daar ben ik niet zo voor.
Ik heb liever iets gezonds op brood voor de kinderen.
En een heel enkele keer pasta of hagelslag.
Ben zelf ook niet dol op honing en mijn man ook niet.
Misschien vindt Joey het wel heel lekker op brood of een lepeltje honing door de thee. (dit helpt ook goed bij keelpijn, het verzacht de keel)
Groetjes Lisan.