Honing

Ik heb een vraag
En dat is of ik Britt honing mag geven ik weet wel dat kleine baby’s geen honing mogen maar vanaf welke leeftijd mag dat wel?
Britt is erg verkouden en hoest veel een leppel honing verzacht haar keel vandaar mijn vraag.
bedankt alvast voor de reacties.

[/url]

Hallo Britt,
ik heb het even voor je opgezocht, dit staat op de web-site van het voedingscentrum. Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.

Clostridium botulinum in honing
Honing is een natuurproduct dat besmet kan zijn met sporen van de bacterie Clostridium botulinum. Dit is de bacterie die botulisme veroorzaakt. Sporen van deze bacterie kunnen normaal gesproken geen kwaad. Bij heel jonge kinderen kunnen sporen van de bacterie echter uitgroeien tot volwaardige Clostridium botulinum-bacteriën. De stoffen die deze bacterie aanmaakt in de darmen, zijn uiterst giftig en kunnen bij heel jonge kinderen leiden tot ernstige ziekteverschijnselen. Het Voedingscentrum adviseert daarom kinderen tot 1 jaar geen honing te geven.

http://zinzi.toddler.nl/

Aanvulling: er is een misverstand dat zwangere vrouwen ook geen honing mogen maar dat klopt niet. Zwangere vrouwen mogen gewoon honing. De botulisme-bacterie kan de foetus niet bereiken.

Groetekes, Sje

ok mooi bedankt voor de info dan kan ik morgen een pot honing gaan kopen Britt en kan ze lekker een lepel voor haar keel af slikkeren.
En dan maar hopen dat de verkoudheid snel voorbij zal zijn.
groetjes en tot de volgende keer.

[/url]