hoi iedereen…Nou mijn kleine man Moreno is nu anderhalf jaar en ik vroeg me eigenlijk af tot hoe oud kinderen geen honing mochten eten.Er staat me namelijk iets van bij dat mijn verloskundige die toen op bezoek bij me kwam toen Moreno net was geboren en dat ter sprake kwam.Ze heeft me toen gezegd dat kinderen daar niet tegen kunnen vanwege schimmelbeestjes die erin zitten waar wij dan wel tegen kunnen en nix van merken,ze heeft toen ook gezegd de leeftijd tot hoever het niet mag maar ben het vergeten…ik heb het Moreno wel gegeven eigenlijk in zijn melk een tijdje lang ,niet in elke fles die hij kreeg maar gewoon sávonds een theelepeltje…maar omdat hij n u weer ziek is ga je toch alles bedenken waar het aan zou kunnen liggen …toen kwam dat honingverhaal ineens naar boven …vandaar eigenlijk,ik geef het nu dan al een paar weken niet meer,maar blijft toch in me hoofd spoken…dus ik dacht misschien weten de dames het wel …dus bij deze ??
groetjes xxx Mara ,mama van Moreno
Honing
Hoi Mara,
Tot het eerste jaar mogen kindjes geen honing. Dus ik weet niet op welke leeftijd Moreno toch honing gekregen heeft, maar als dat voor het eerste jaar was, dan zou het heel misschien daaraan kunnen liggen dat hij zo vaak ziek is.
Ik weet overigens niet hoe de symptomen zijn als je ziek wordt van de schimmels in honing, dus dat zou je voor de zekerheid bij de huisarts moeten informeren.
Groetekes, Sje
Hai!
Tot 1 jaar geen honing inderdaad. Volgens mij gaat het er om, dat als je het wel geeft voor het eerste jaar, dat ze dan daar ziek van worden. (direct.) ik denk niet dat hij nu ziek kan worden, door de honing die hij heeft gehad in zijn eerst levensjaar.
Maar net wat Sje zegt, je kunt altijd even de dokter om raad vragen…
Ik denk ook niet dat het nu nog om de honing gaat hoor, maar misschien is het toch handig om even naar de dokter te gaan! die weet het misschien beter.
Groetjes Mariska,
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin
ik ben blij dit te hebben gelezen, dat wist ik niet van honing, de meeste zeggen hier als de kleine niet wil slapen, speentje in de honing dan vlot het beter,
het schijnt dat men vroeger dat zo deed.
maar dat heb ik nooit gedaan, te veel suiker niet?
groetjes van Samya ,mama van Alyssa
Hé dit wist ik ook niet, weer wat bijgeleert.
Maar de honing komt hier het huis niet in, ik vind het wel zo verschikkelijk vies bleeehhhh…
Groetjes Marianne Mama Van Ruben
En kijk eens aan wat ik na enig Googlen als eerste vond
http://www.ikkeben.nl/showDetail.asp?TypeId=2&NewsId=544
Je hoeft niet ver te zoeken als je wat wilt weten
Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)
en Fajah (17-11-2004)
bedankt ammetje,
hehe het stond op deze site dus! maar ja ik was ook niet van plan om honing te geven dus ben ik ook niet gaan zoeken naar informatie, tot ik op deze forum erover las, dan is dat zeker goed om te weten!
Het is wel handig dat je het weet, dan kun je tegengas geven aan de personen die het wel aanraden
En wat ik eigenlijk best wel raar vind is dat wanneer je kind 364 dagen is nog geen honing mag en een dag later wel
en Fajah (17-11-2004)
quote:
En wat ik eigenlijk best wel raar vind is dat wanneer je kind 364 dagen is nog geen honing mag en een dag later wel
hahahahaha dat is! hihihi
hallo …nee Moreno kreeg pas iets van 6mnd pas honing maar ja ,zoveel nu ook weer niet.Maar leuk dat jullie allemaal meedenken.Hij begint nu een beetje op te klaren dankzij penecelinnekuur …ja ik heb het liever niet maar de doktor heeft geluisterd en hij zat helemaal vol ,die longetjes.
Dusja wat moet dat moet …maar nu heb ik dus ook weer wat ,krijg dan die penecelinne ,moet je echt in de mond geven ,nu heb ik dat ook gedaan de eerste drie dagen ,echt vreselijk …moet hem echt in een houtgreep vasthouden,ik dacht weetjewat ,ik doe het in een danoontje…hij heeft prakties het hele bakje dannoontje uitgelikt met de hoeveelheid penecelinne erin …dusja of hij nu direkt erna die dosis krijgt of tegelijk zonder krijsen en blikken van wat doe je me aan…wat denken jullie ???
groetjes Mara ,de mama van Moreno
ja goed gevonden met dat danoontje, ik denk dat het niet kwaad kan tegelijk…dat denk ik toch!!
al goed dat hij begint op te klaren! nog enkele keren en hij is erdoor!
quote:
,echt vreselijk ...moet hem echt in een houtgreep vasthouden,ik dacht weetjewat ,ik doe het in een danoontje....
ik weet niet of het kwaad kan, er zijn medicijnen die je niet met melkprodukten mag geven
melk kan neutralizeren namelijk!
je zou het even na moeten vragen of misschien staat het in de bijsluiter.
Groetjes Christa, mama van
Goh wat hebben we dan een makkelijke kinderen, onze dames hebben nooit problemen gehad met de peniciline. Ze vonden het zelfs lekker…
Ach zal wel door hun vader komen, die houdt ook van aparte dingen
en Fajah (17-11-2004)