Hoi!
Ik herken je verhaal … mijn oudste is nu 10 maanden, en was vanaf de geboorte heel hongerig, spugerd en wilde alleen op d’r buik slapen! Tja wat doe je dan…
Qua spugen hadden we al ervarig van mijn oudste die heeft tot 1.5 flink gespuugd… maar qua honger had ik geen ervaring… ik ben zelf overgegaan op voeding voor hongerige babies… F kwam altijd na 1,5 à 2 uur voor de volgende fles. Zodra ik die voor hongerige babies gaf, was dat over… maar ik moet ook zeggen dat wij johannesbroodpitmeel gebruikte tegen het spugen… wat ook indikt en zwaarder op de maag ligt… daarnaast heb ik omdat ze zo hongerig was met 2,5 a 3 maanden ook rijstenbloem in d’r 1e en laatste flesje gedaan. Ik weet dat het volgens de “regels” niet mag… maar mijn kind werd er erg rustig van en sliep als een roos! Ze heeft geen last gehad van krampjes daardoor of iets… het was echt geen dikke pap, maar gewoon een klein schepje… en toen ze 4 maanden was heb ik er echt pas dikke pap vangemaakt, voor een ontbijtje…
En tja… dat buik slapen… dood eng zeker als ze zo klein zijn, maar op die manier sliep ze en anders niet! Overdag lag ze in de woonkamer op d’r buik in d’r reiswieg, zodat ik elk moment dat ik kon keek of ze nog goed lag… En "s nachts heb ik haar op d’r zij gelegd… en dan zo dat ze niet op d’r buik kon rollen… uit eindelijk hebben we zo gewent op de dag dat ze ook op d’r rug ging liggen en slapen… maar dat heeft wel wat energie gekost… en nu moet ik zeggen nu ze makkelijk rolt en rond kruipt… leg ik haar op d’r rug in bed, en haal haar 's ochtends op dr buik er uit… het is nu eenmaal een geboren buikslaper!
Maar met alles, volg je eigen gevoel, zolang het veilig is…