Hongerige baby

Jessey is echt ontzettend hongerig, niet normaal meer! Ze drinkt, als ik haar haar gang laat gaan, in 3 minuten 100 cc weg…
We zijn sinds een paar dagen over gegaan op nutrilon forte (voor hongerige baby’s) omdat ze steeds na amper 2 uur alweer honger had. En dat was bijna niet uit te rekken tot 3 uur na de vorige voeding. Nu zou je zeggen, dan geef je toch voeding op verzoek, net als bij borstvoeding, maar dat mag niet van het CB. Dan komt ze op wel 12 voedingen pwer dag, en dus 1200 cc, twee keer zo veel als mag bij flesvoeding…

Ik moet zeggen dat het ietsje beter gaat met de forte, maar nog steets is ze te vroeg alweer hongerig. Een half uur voor dat ze een fles mag, begint ze weer op haar handjes te sabbelen, heel druk heen en weer te bewegen met haar hoofdje en te huilen. Een speen helpt wel even, maar die moet je dan steeds vasthouden, zo druk doet ze!
Ik heb ook echt het idee dat ze best wat meer zou lusten in de fles, bijvoorbeeld 120 cc met 4 schepjes ipv 90+3. Ze 'zoekt’nog steeds en vertoodn hetzelfde gedrag als voor de fles als de fles eenmaal leeg is. Ze valt niet tevreden in slaap, en huilt ook vaak als ik haar na de fles weer weg leg.
Ze is 3,5 week oud, en het cb vind het nog te vroeg om al over te gaan op 120 cc…
Toch ben ik in staat het te gaan proberen, want zoals het nu gaat vind ik het zielig. En wie weet is het wel net dat beetje extra wat ze nodig heeft, en kan ze misschien wel eens 4 uur tussen twee flessen hebben… Zou 's nachts ook wel eens fijn zijn… wat vinden jullie?

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Ik zou op haar leeftijd gewoon proberen om de 3 uur te voeden (dus niet proberen te rekken naar 4) en 's nachts afwachten totdat ze zelf wakker wordt. Heb je al eens een andere speen op de fles geprobeerd? Eentje waar het niet zo makkelijk uit komt, met 1 gaatje?

Ook zou ik persoonlijk gewoon proberen wat meer voeding te geven maar zorgen dat ze niet boven de max uitkomt. Hoeveel weegt ze eigenlijk?

Gewijzigd door - Mama van Mirthe op 03 Feb 2010 09:47:58

Anouk als jij het gevoel hebt dat ze het met 120 beter doet zou ik lekker naar 120 gaan en inderdaad nu nog even om de 3 uur geven. Maar als het aan het cb ligt krijgt geen enkel kind eten want oh wee als ze te dik worden.

Groetjes,

Michèle

Wakker maken gebeurd ook nooit, ze word zelf steeds na 2 uur wakker… Ook 's nachts! En dan is laten huilen geen optie, anders word Joey ook wakker, en dus zit er niks anders op dan haar maar bij ons in bed te nemen, maar dan durf ik niet te gaan slapen omdat ik bang ben dat ik op haar ga liggen of dat ze onder de dekens komt. En slapen zou ook niet lukken, elke minuut moet ik haar speentje er dan in doen. Ik loop inmiddels met flinke wallen onder mijn ogen, ben echt kapot!

Het is ook niet zo dat ik perse wil dat ze om de 4 uur komt, maar als ze 120 cc zou drinken, kan ze ook niet elke fles zo veel krijgen, want met 8 voedingen komt ze dan weer ruim over die 600 cc…

Ja maar anouk als jij 120 geeft heeft ze ook langer nodig om te verteren dus zou ze 4 uur makkelijker moeten kunnen halen.

Groetjes,

Michèle

Ja dat dacht ik ook Michèle, maar het CB zegt dat dat niks uit moet maken, een kind dat een ritme van om de drie uur heeft zal dat ook houden, onegacht hoeveel ze krijgt… Vaag!
Ach ik probeer het ook gewoon, dat stomme CB ook! Om half 12 is ze weer aan de beurd, dus over een half uurtje zal ze wel weer beginnen te huilen enzo… Ik kijk wel eerst aan hoe dat gaat zo overdag, en als ze het daar beter op doet, kan ik het voor 's nachts een sproberen.
Ik wil best elke 3 uur voeden, geen enkel probleem, maar mijn meisje is er niet tevreden mee, dus dan ga ik toch andere dingen bedenken… Alleen het CB werkt dan niet mee…
Oh ze drinkt nu trouwens uit een difrax fles met de s speen, dit gaat al ietsje beter dan de avent met de 0 maanden speen…

Probeer anders eens een Dr brown fles. Ze zijn iets duurder maar wij hebben er met morgan heel veel baad bij gehad, was ook zo’n schrokker.

enne CB Anouk, kom op na joey moet je toch weten dat dat voor Concentratie of consternatiebureau staat…

Groetjes,

Michèle

Hoi Anouk,

Ik zou ook gewoon proberen om haar wat meer te geven. en probeer het eens om haar een paar dagen op verzoek te voeden. Bij rens merkte ik dat hij bv 's ochtends vaker achter elkaar een voeding wilde maar dan 's middags er wel weer langer liet tussen zitten. misschien dat het voor haar wat minder frustrerend is om op verzoek gevoed te worden. probeer inderdaad is een andere fles bv dokter brown waardoor ze wat langer over haar voeding moet doen. Probeer gewoon je eigen instinct te volgen, daar heb je veel meer aan als het cb. Rens heeft ook altijd meer gehad als voorgeschreven en zijn gewicht is gewoon gemiddeld terwijl hij wel heel lang is voor zijn leeftijd. Persoonlijk geloof ik niet zo in die voorgeschreven hoeveelheden, elk kind is anders. Een actief kindje heeft meer nodig als een kindje dat veel slaapt. Rens heeft ook nooit de 4 uur gehaald tussen de voedingen hoor. Schrijf het eens een dag op hoeveel ze precies binnen krijgt dan denk ik dat ze echt niet aan 1200cc komt hoor.
Denk dat het voor jezelf ook prettiger is om het zo te doen, want het is echt zielig om te zien als ze honger hebben maar nog niets mogen. Dat is frustrerend voor beiden. Ik denk dat als je haar op verzoek gaat voeden dat ze vanzelf haar eigen ritme opzoekt en daardoor een stuk rustiger en blijer word. En dat is wel zo prettig voor jou. Misschien dat dan ook de nachten wat beter gaan dan heb je zelf ook weer een beetje rust.

groetjes Ramona

Wat ik als tip kreeg van het cb om de voeding met meer water aan te mengen. Dan zitten ze toch voller en zit je niet met teveel voeding. Misschien optie om dit 1 of 2 voedingen per dag te proberen? Hier had het resultaat voor heel veel dingen … ook voor de ontlasting.

Voeden op verzoek voel ik me niet prettig bij met flesvoeding… Dan word het dus elke 2 uur 100 cc, want ze zal echt niks laten staan, ik heb dat wel eens geprobeerdm, als ik echt geen zin had om weer een uur te gaan rekken met een speen.

Ik heb haar vanmiddag 120+4 aangeboden, en daar liet ze 10 cc van staan, en ik kon haar zo slapend weg leggen! 2 uur en 3 kwartier heeft ze geslapen! Na 3 uur en 1 kwartier heb ik haar weer een fles gegeven, dus dat gaat een stuk beter!
Straks bied ik haar weer 120 cc aan, en dan kijk ik wel wat ze op drinkt, ik heb toch het idee dat 100 cc net te weinig is. Als dit nou een toevalstreffer was en het morgen allemaal niks uit haalt met die 30 cc extra, kan ik alsnog weer 100 cc gaan geven.

hey ik herken dit zeer goed. toen ons nell die leeftijd was had zij ook steeds honger en huilde ze bijna direct een uur na haar eten. we mochten toen van de pediater overschakelen op beba een dikkere meer verzadigende pap. de eerste avond dat ze ze dronk sliep ze direct de nacht door! nu is nell bijna een jaar en eet ze nog steeds beba en s avonds doen we er zelfs nog verdikking bij. misschien eens vragen aan jouw dokter of beba een oplossing is en als jouw kindje honger heeft waarom dan geen 30ml meer geven? je kan een kindje niet in een grafiek steken zoals ze wel vaker denken bij het cb. doe gewoon hoe jij het aanvoelt en zie hoe jouw kindje reageert

JA ik zou haar ook lekker mee geven hoor
Las ook dat je het deed nu
Lekker door gaan en dan langzaam zal je zien dat ze naar de 4 uur gaat
Heel veel succes

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Nou het is echt honger waar ze iedere keer zo om huilde en zo onrustig om deed! Gistermiddag had ik haar al eens 120 cc gegeven, en toen haalde ze makkelijk de 3 uur. Gisteravond heb ik ook de laatste fles 120 gegeven, en ja hoor, mevrouwtje slipe van 23.00 uur tot vanmorgen 04.45!!! Dat heet toch doorslapen? Jee ik schrok er ook nog van… Zo had het nog niet eens gehoeven, ik was al blij als ze eens drie uur zou slapen zodat ik haar niet steeds midden in de nacht een uur stil hoefde te houden met de speen, maar dit is helemaal ideaal!
En ook nog net nu ik mijn vriend had gevraagd of hij eens de eerste fles in de nacht wou geven, zodat ik eindelijk eens wat langer dan twee uur door kon slapen… Hihihi, nu heb ik van 23.00 tot vanmorgen half 8 geslapen!! Heerlijk zeg Na een halve zwangerschap waarin ik heel slecht sliep, en sinds de geboort al die gebroken nachten, ik voel me weer helemaal fit!
Ze heeft nu dus twee keer een fles van 120 gehad, en daar red ze het inderdaat beter op, want de overige flessen heeft ze wel egwoon 100cc gehad, en dan is het weer na 2 uur huilen.
Zometeen om half 11 maar weer eens een van 120cc, en dan kijken hoe lang ze dan slaapt, en als het dan langer dan 3 uur is krijgt ze vanaf nu gewoon 120cc!

Wat het CB daar van vind moeten zij dan maar weten, maar ik heb eindelijk een uitgeslapen en relaxed kindje!

goed voor je! Het cb is echt niet altijd goed met z’n adviezen hoor. Ik zou m’n kindje ook geen honger kunnen laten lijden.
Super dat ze doorgeslapen heeft, dan kan je eindelijk eens beginnen bijslapen!

Lilypie Vierde Ticker

Oh heerlijk anouk dat het nu zo goed gaat. Ik had het er gister met Mervin over en hij herrinerde me eraan dat Morgan inderdaad ook ineens 120 nodig had. Alleen ik had toen de vk gebeld want we liepen nog net niet bij het cb. En die zei gewoon doen, als ze het nodig heeft dan geven. Een kindje honger latej lijden is zieliger. En ik weet nog wel dat Morgan best lang op die 120 is blijven hangen nog. Dus gewoon lekker op deze manier verder gaan.

Groetjes,

Michèle

Hey Anouk wat fijn dat het zo goed gaat nu zeg. Idd gewoon lekker zo door gaan.
Ze heeft het dus gewoon nodig. Cb lekker laten kletsen. En nu lekker van je nachtrust genieten.

groetjes Ramona

Heerlijk zeg dat ze jullie een nachtje slapen heeft gegeven haha
Meid als je denkt van ze heeft honger dan gewoon wat meer geven
Het ene kind heeft meer nodig dan het andere kindje
Vertrouw op je moedergevoel je hebt het niet voor niets
EN het cb boeiennnnnnnnnn

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Nou die 6 uur doorslapen was eenmalig, haha! Vannacht kwam ze wel elke drie uur, maar dat is ook niet erg, ze is tenslotte nog geen 4 weken oud! Ik ben allang blij dat ze steesd drie uur slaapt, en dat ik dus niet steeds een uur hoef te gaan rekken met een speentje!

Ze heeft trouwens gisteren om half 8 een fles gehad van 120cc, en is toen gaan slapen in bed. Ik heb haar om half 12 wakker gemaakt voor de laatste fles. Dat was dus 4 uur, en nu vraag ik me eigenlijk af of ze, als ik haar niet wakker had gemaakt, misschien wel 6 uur had geslapen…
Moet ik haar dan eigenlijk wel wakker maken voor die laatste fles?
Als ik haar tot de laatste fles beneden hou en ze dfus wat meer wakker is, slaapt ze wel 6 uur door in de nacht. Dat is voor mijn slaap natuurlijk veel fijner, maar dan zit ze wel de hele avond bij ons, en dat lijkt me ook niet de bedoeling… Wat is wijsheid? Vroeg in de avond naar bed en wel/niet wakker maken voor de laatste fles, of laat naar bed en haar dan evt 6 uur laten slapen?

In het begin lieten we morgan beneden bij ons. Ze viel wel in slaap maar niet echt diep later toen ze ouder werd ging ze wel naar boven, maar sliep ze ook langer en makkelijker achter elkaar. Ik zou dus het laatste doen. Beneden houden en dan wat later naar bed.

Groetjes,

Michèle