Hongerige baby van 5mnd

Hi allemaal,

Onze Jelle is een hongerlapje!!!
Als ik zn fruit even niet meetel (groenten biedt ik wel aan maar…hij vind er niks aan…eet er twee happen van) heeft ie wel 6, meestal 7 flessen van 180 (6 schepjes) in 24 uur.
Ik probeer iedere keer een voeding weg te laten en fruit te geven of groenten. Ook al eet hij zn fruit goed…hij blijft op zn hand, arm of shirt zuigen (hij draait dan zn hoofd naar de zijkant net als toen ik nog borstvoeding gaf). Ik heb ook gedacht dat het alleen maar om het zuigen ging en hij geen honger had. Maar hij weet zn duim te vinden en heeft geen interesse in een speen. Hij blijft na zn fruit zn hoofd maar naar de zijkant draaien en mopperen totdat ie heeft gedronken…dan ist ook goed en is ie vrolijk.
Bij het cb zit Jelle op de bovenste lijn van ge gewichtscurve en op de bovenste lijn van de groeicurve. Prima!!! Ik klaag niet hoor maar ik vind wel dat ie erg veel eet!!! Oja in zn laatste en eerste fles van de dag doe ik 2eetlepels pap. Vaak gebruik ik overdag jbpm in zn flesjes.

Hebben jullie nog tips of opmerkingen. Ik wilde eigenlijk niet zomaar voeding voor hongerige baby’s gaan geven. Eerst maar wat info verzamelen. Zijn er bij jullie nog hongerlapjes???

Groetjes Iris

Gewijzigd door - Iris-kip op 27 Aug 2008 17:20:50

Gewijzigd door - Iris-kip op 27 Aug 2008 17:23:47

hoi hoi,

mijn zoontje is nu inmiddels bijna 9 maanden maar die heeft dat ook een hele tijd gehad…ik heb hem toen wel voeding voor hongerige baby’s gegeven…hij had toen nog maar 4 flessen en s’avonds deed ik 3 a 4 schepjes nutrix er doorheen.
Toen Damian 6 maanden was en over mocht op nummer 2 van voeding ben ik weer terug naar standaard gegaan nu heeft hij zelfs nog maar 2 flessen en eet gewoon brood,fruit en groenten… (eigenlijk een fles te weinig dus vul dit zelf aan met peuter melk wat ik tussendoor geef ivm vitamine D)

[img]http://m1.lilypie.com/HGY6p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />