Honger of toch iets anders

Hoi hoi allemaal
Ik weet het echt ff niet meer .
Gijs is tot vorige week een rustige baby geweest.
Om de 3 uur voeden maar daar moest ik hem wel voor wakker maken .
Snachts kwam ie zelf rond 3 uur . Helemaal netjes .
Maar vanaf vorige week donderdag komt ie vooral smorgens niet meer in slaap na zijn fles .
Heel erg onrustig en maar zoeken en smak geluidjes maken .
Doordat ie niet sliep had ie dan na 2 uur al weer honger .
Dus ik met de fles omhoog van 6 a 7 keer 110 ml naar 120 ml.
Daarvan ging ie aan het spugen en bleef het na de fles hetzelfde .
Dus ik het CB gebelt.
Moest ik maar voeding voor hongerige baby’s halen want bij 120 ml moest ie er toch wel 4 uur tussen kunnen laten en ook tevreden zijn na de fles .
Ik mocht niet meer geven want dan kwam ik boven de 600 ml die hij volgens zijn gewicht mocht hebben .
Dit het weekend en maandag geprobeerd half gewone voeding en half voor hongerige baby’s .
Maar het bleef hetzelfde .
Dus dinsdag weer gebelt . Kreeg ik een andere mevrouw.
Die zei dat ik volledig over moest voor hongerige baby’s en dat ik als het nodig was mocht ophogen tot 150 ml .
Dus ik gelijk naar 130 ml en de laatste voor de nacht 140 ml.
Lijkt goed te gaan . Wel wat krampjes na de fles maar dat zal het wennen aan andere voeding zijn . Na iedere voeding werdt de tijd van kramp ook korter . Gisteren weer 1 keer tussendoor onrustig na de fles en een uur eerder honger . Maar daarna slaapt ie dan weer tot er 5 uur tussen de voedingen zit .
Vanmorgen had ie echt niet genoeg aan zijn 130 ml . Weer heel snel ademen en onrustig maar niet huilen .
Dus heb ik hem 20 ml bijgegeven maar toen was ie nog niet tevreden .
Na 2 uur was het al weer verschrikkelijk huilen dus heb ik hem weer een fles van 140 ml gegeven . Ook die ging op .
Als ie kramp of iets anders zou hebben na de fles zou ie toch wel huilen of niet ??
Ik snap er onderhand helemaal niks meer van en begin ook aardig over mijn toeren te raken .

Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat jullie iets weten
Groetjes Dorethe

Hoe oud is je kindje nu en op hoeveel voedingen zit je normaal ( en van hoeveel)?
Vervelend hoor dat hij even uit zijn doen is, ik snap helemaal dat je daar zelf ook wat onrustig van wordt…

Lilypie First Birthday tickers

Hoi hoi
Hi hi helemaal vergeten erbij te zetten .
Gijs is 6 weken en zit nu op 4 voedingen van 130 ml en de laatste 140 ml.
Netjes op 5 voedingen dus .

Groetjes Dorethe

Gewijzigd door - Dorethe op 16 Apr 2010 11:55:55

Rond deze periode zit er een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek. Kan zijn dat-ie daardoor ineens een ander ritme heeft.

Groetekes, Sje

Wat Sje zegt het kan een sprong zijn. Ik vindt 5 voedingen wel weinig hoor voor de leeftijd, ik zit nu net een week of 3 op 5 (fles)voedingen met Neel en die is al 4 maanden. Toen ze 6 weken was gaf ik nog borstvoeding om de 3 uur…

Lilypie First Birthday tickers

Mijn neefje van 6 weken is toevallig vandaag hier en die heeft 6 voedingen.

Groetekes, Sje

Hoi hoi
Ik moest van het buro op 5 gaan zitten omdat ik 120 ml gaf .
Vanaf 4 kilo mogen ze op 5 voedingen .
Ik maak hem eigenlijk al vanaf zijn geboorte wakker voor iedere voeding .
Behalve die van de nacht ( is inmiddels morgen geworden )
Vandaag heeft ie om half 7 150 ml gehad en om 9 uur 140 ml .
Hij slaapt nu nog .
Misschien moet ik hem eens leren om zelf wakker te worden voor een voeding.
Want als ik hem wakker maak is zijn maagje niet leeg en geef ik er weer een fles op .
Smorgens komt ie wel zelf en is zijn maagje wel leeg .
Voor zijn gevoel zit er dan minder in zijn maag en is ie niet tevreden .
Zou dat iets kunnen zijn ???

Groetjes Dorethe

Gewijzigd door - Dorethe op 16 Apr 2010 13:55:37

Mijn neefje krijgt om en om 120 en 150. Dus da’s 6x120 + 3x30 = totaal 810 op een dag.

Groetekes, Sje

Ik denk toch aan honger. Ik vind 5 voedingen ook vrij weinig eigenlijk. En om de 4 uur heeft mijn zoontje nooit gehaald, tenminste niet voordat hij met fruit en groente begon met 3,5 maand. Ik maakte Rens trouwens nooit wakker voor z’n voedingen(behalve 's avonds dan toen z’n laatste voeding er nog niet af mocht) Van de cc heb ik niet zo heel veel verstand want ik gaf zelf bv maar ik gaf altijd meer dan het voorgeschrevene per voeding mee naar de oppas zodat hij gewoon zelf kon beslissen hoeveel hij wilde hebben. "s ochtends dronk hij bv vrij veel en 's middags weer wat minder. Misschien is jouw kleine man er ook wel bij gebaat om z’n eigen ritme wat meer te bepalen. Als je bang bent dat hij echt teveel krijgt dan kun je het ook eens een paar dagen opschrijven voor jezelf. misschien valt het best wel mee. Wat voor speen gebruik je eigenlijk voor Gijs, een andere speen op de fles wil ook nog wel eens helpen.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hoi hoi
Het is alsof Gijs heeft mee gelezen met jullie .
Vanacht kwam ie in eens weer voor een voeding .
Omdat gisteren overdag het slapen eens goed eens gegaan denk ik .
Vanaf zijn geboorte heeft ie af en toe door geslapen als het overdag niet gelukt was om goed te slapen .
Hij kwam vanacht om 4 uur en heeft toen een flesje van 100 gehad .
Omdat hij door de week ook om 7 uur de fles moet ivm met het wegbrengen van de oudste naar de opvang heb ik hem net wakker gemaakt .
Hij heeft 140 ml gehad nu maar volgens mij is dat teveel .
Hij is zo suffig nu dat boeren ook niet wil lukken .
Ik zal hem eens zelf wakker laten worden en straks 10 ml minder in de fles .
Proberen of ie dat pikt tenminste .

ik hoop dat het vandaag net zo gaat als gister middag .
Toe was ie gelukkig eens tevreden .
Bedankt voor jullie reacties.
Dikke kus Dorethe

Hoi hoi
Nu heeft ie vanmiddag tussen 3 en 7 weer niet geslapen .
Heeft tot kwart over zes maar wat rond gekeken en met zijn armpjes liggen zwaaien . Speen wilde die niet .
Daarna werdt het huilen . Maar even een badje en het is toch weer 7 uur .
Na die fles heeft ie tot 9 uur rustig gelegen en is nu lekker aan het slapen .
Is een huiluurtje elke dag om dezelfde tijd ???
Want hij heeft eigenlijk elke dag wel een keer dat ie tussen 2 voedingen niet slaapt .
Maar niet altijd de zelfde tijd .
Maar ben over vandaag heel tevreden .
Hij is een stuk rustiger geweest .
Ik vindt het fijn als ie snachts door slaapt maar als hij met een nachtvoeding overdag gelukkiger is dan laat hem alsjeblieft komen .
Ben benieuwd wat ie vanacht doet .
Hoop dat ie zo door gaat .
Dan kan ik ook wat rustiger worden .
Werdt er zo onzeker en verdrietig van dat mijn kaboutertje ongelukkig was .

Greotjes Dorethe

wat is jouw schema precies? 5 voedingen met 6 weken is niet slecht als hij er genoeg aan heeft. maar uit ervaringen weet ik dat speen uitspugen toch wel honger betekent dus als ik het goed begrijp geef je om de 3 uur voeding en dan 5 keer per dag 130ml. dus dat betekent dat hij de laatste voeding om 18.00 uur krijgt? waarom probeer je niet om de 4 uur? of haalt hij dat niet? dan zou je beter uit kunnen komen met de schema en zullen de krampjes verminderen. zo is zijn maagje leeg voor de volgende voeding en als je dan flesjes van 150 geeft dan red hij dat echt wel. en ik zou gewoon consequent blijven. die 600cc per dag moet je niet echt serieus nemen vind ik. elke kind is anders. het is maar blaa dat ze anders dik worden. als de jouwe meer nodig heeft dan moet je dat gewoon geven. uit eigen ervaring weet ik dat. de mijne heeft veel problemen veroorzaakt omdat hij niet genoeg binnen kreeg niet slapen altijd ontevreden. totdat ik overstapte naar hongerige babys voeding en iets meer gaf dan het mocht. hij is nu tevreden. gewoon op je eigen gevoel af gaan. en laat hem lekker slapen en wacht lekker af tot hij zelf om voeding vraagt schrijf desnoods de tijden op waarop hij wakker wordt je zult zijn schema ontdekken! niet gelijk een flesje maken terwijl je net hebt gevoed. gewoon laten wachten tot de volgende voeding dan zul je zien dat hij het veel beter doet. als je constant flesjes maakt dan krijgt hij nog meer last van krampjes en wilt hij nog meer drinken. niet van de honger maar om de pijn te verzachten! zo kom je in de war en raak je gefrustreerd en snap je er niks meer van. maak het overzichtelijk voor jezelf je verhaal komt ook erg verwarrend over. alsof je de weg helemaal kwijt bent meid! ik heb hetzelfde meegemaakt. elke dag een nieuwe raad opgevraagd en weet je als je elke dag iets anders probeert kom je nergens. de voeding voor hongerige babys moet je minimaal een week proberen voor het echt werkt! pak nu de draad op en maak een schema en hou je er gewoon aan. je zult zien dat je er echt baat bij zult hebben. tuurlijk zal hij daarvan afwijken maar dat geeft niet zolang hij maar tevredenis. als jij maar verder consequent blijft. dan komt het helemaal goed! sterkte meid!

Hoi hoi Mama Selma .
Kijk daar heb ik tenminste wat aan .
Maar ik moet zeggen dat het gisteren en vandaag tot nu toe super is gegeaan .
Ik zat al om de 4 uur en dan nog moet ik hem wakker maken .
Maar als ik minder geef dan is ie na de fles heel erg onrustig en niet tevreden .
Duidelijk te weinig voldoening .
Nu heb ik hem gister morgen eigenlijk uit frustratie in een bakerzak gedaan .
Die had ik nog van onze eerste.
En hij viel toch meteen in slaap terwijl hij beneden nog heel erg onrustig was.
De voeding voor hongerige baby’s had hij zeterdag een week .
Hij krijgt nu 4 keer 130 cc en de laatste 140 cc.
Vanmorgen was ie om 10 voor 7 zelf wakker .
Super gewoon .
Vanmorgen is hij ook weer na even in de box te hebben gelegen in de bakerzak in slaap gevallen .
Helaas moesten we naar het buro om te wegen dus moest ik hem eruit halen .
Maar om 11 uur heeft ie weer een flesje gehad en ligt nu heerlijk te slapen .
Ik hoop dat ik zo met die bakerzak wat meer rust voor hem creeer.
Want dat zou al veel oplossen .
Ben benieuwd hoe het vandaag verder gaat .
Bedankt voor je bericht .
Groetjes Dorethe