Honger of dorst?

Ik heb weer even wat hoor. Naast het feit dat Eva dus gaat brullen als ze in bed wordt gelegd (zie vorig topic) wordt ze nu sinds een paar dagen opeens wakker na een uur of drie geslapen te hebben. Ze huilt dan keihard en is niet te troosten. Ja, als ik haar oppak. Vannacht ook weer opeens om 01.15 uur. Ze wil dan drinken. Ik weet alleen niet of ze dan honger heeft of juist dorst? Voor het slapen gaan krijgt ze na haar warm eten nog 120cc, die ze vrijwel nooit helemaal leegdrinkt. Ook de broodfles van 150 gaat zelden op. Daarnaast drinkt ze dus niks, want zoals jullie weten wil mevrouw niets anders drinken dan melk. Heeeel soms wat slokjes water, maar niet meer dan 10-20cc ofzo. Vandaag geoefend met de gewone beker en ze dronk zowaar een paar slokjes…Als ze dan wat melk drinkt (ik gaf haar 90cc), gaat ze meteen slapen. Zou het dan toch honger zijn? Of alleen dorst? En hoeveel krijgen jullie babay’s nog als nachtfles? Ze mag 180cc zei het cb?

Groetjes Rainbow, trotse mama

nachtfles als in om 22.00 nog een fles of de fles om 19.00. Morgan krijgt 100cc. Daarvan drinkt de tussen de 50 en 100 afhankelijk van haar bui. En ik hoor haar eigenlijk nooit meer s’nachts. Ja een droompiep of zo maar meer ook niet.

Groetjes,

Michèle

Raar he, ik hoorde haar ook een tijd niet. Wel toen we alleen yoghurt gaven 's avonds en dus geen nachtfles meer, toen bleek ze dorst te hebben. Nu doen we de yoghurt, met fruit gemengd, om half 4 en een nachtfles 120cc en nu gaat het beter. Maar opeens gilt ze weer en ik denk dat het toch aanstellerij is ofzo. Want ze houdt op als ze uit bedje mag om te drinken! Ze krijgt niet zo heel veel melk meer, zo’n 450cc op een dag (inclusief pap) en een klein flesje extra mag nog wel, maar ze moet er niet aan wennen. Ik ben dus een beetje aan het uitvogelen wat ze nodig heeft. Valt wel op dat we de fruitjes zijn gaan halveren omdat ze anders te veel op elkaar kreeg 's middags. Dan krijgt ze nu een fles i.p.v. yoghurt na het eten. Dat LEEK goed te gaan, tot nu dus. Zo weet ze elke keer wel wat te vinden om huilend wakker te worden en ik maar raden wat er zou kunnen zijn!

In elk geval niet meer teruggaan naar nachtvoedingen want voor je het weet zit je weer elke nacht hele flessen te geven. Hooguit een slokje water en dat is het dan.

Ze zit middenin een sprong, dus ik denk dat er weinig anders op zit dan niks doen en afwachten.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 21 Jun 2009 16:58:15

hoi
Emma heeft dat de laatste tijd ook af ten toe, geef haar dan idd een slokje water, en dan slaapt ze meteen weer door… dus denk dat het dorst is.

groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja, t kan ook weer samenhangen met dat verlatingsangstverhaal. Is ook leeftijdsafhankelijk. Een slokje water kan natuurlijk nooit kwaad, zeker als ze ervan opknapt. Ik doe al een aantal maanden geen nachtfles meer, na 19.00 uur krijgt ze niets meer. Ze heeft er ook geen behoefte meer aan.

Maar inderdaad, als je weer begint met een nachtfles heb je best kans dat ze die behoefte weer ontwikkkeld, en dan zit je ermee, zou daar voorzichtig mee zijn, voor je eigen nachtrust!

Succes!

Lilypie - Personal pictureLilypie

En Nora’s laatste fles is wel een grote, tussen de 180 en 210 cc. Met een beetje pap erin ook nog. En ja, die drinkt ze helemaal leeg.

@liske dus jij hebt met 9 maanden de laatste fles er ook nog niet afgehaald?
Ik zit te dubben wat te doen als hij 9 maanden is. Dylano krijgt nu nog geen toetje dus misschien kan dat elkaar opheffen

Liefs Michelle

Als ze in een sprong zit kan het ook gewoon zijn dat ze aandacht wil en daarom gaat huilen. Ik zou 's nachts geen voeding meer geven. Als ze overdag gewoon normaal heeft gegeten zal ze dit ook niet nodig hebben.
Ik weet niet zo goed hoe het zit met dorst, maar ook dan moet je volgens mij oppassen met gewenning. Een vriendin van mij moest er op een gegeven moment 2-3 keer uit en gaf dan ook steeds een beetje water of diksap. Dit heeft ze weer langzaam moeten afbouwen.

Dani krijgt zijn laatste fles rond 19.30/20.00 uur en daarna dus naar bed. Verder geen late voeding of nachtvoeding, maar volgens mij hebben we dat ook niet meer nodig toch?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

nee hebben ze niet meer nodig, dylano krijgt zijn laatste fles tussen half 7 en 7 uur

Liefs Michelle

@ Michelle: Nee, die laatste fles (om 19.00 uur) geef ik nog steeds, is het de bedoeling dat die eruit gaan, dan? dat wist ik helemaal niet, misschien dat ie iets minder kan op een gegeven moment… Bij het CB niets over gehoord, jij wel?

Hier op het cb wordt je niets wijzer omdat wij met 6 maanden zijn geweest en dan niet meer voor 11 maanden dus is alles zelf uitvogelen maar heb dat hier op het forum gehoord dat die er met 9 maanden in principe afgaat.
zowel bij Mriek en Michèle en rainbow ging hij eraf vandaar

Liefs Michelle

avondeten krijgt hij tussen half 6 en 6 op het moment.
200 gram
en avondfles om half 8 165 cc
dit is altijd zo geweest en hij drinkt het ook goed op
het zou best dorst kunnen zijn. ik bedoel dat weer enzo dan warm dan weer niet misschien een wat droge keel ofzo?
rico had dat laatst ook dat ie elke keer om half 10 ofzo weer wakker werd met een droge mond
ik gaf dan een spuitje water hooguit 10 cc en hij sliep weer verder.
maar volgens mij is eva flink aan het springen niet?

Ik denk inderdaad dat het met haar sprong van doen heeft. Gisteren gaf ik om 19.00 uur de laatste fles van 150cc en die dronk ze op. Toen is ze heerlijk gaan slapen. Ze gaf geen kik. Het was denk ik dan toch gewoon dorst ofzo, of aandacht. Maar gisteren deed ze het dus niet. Ze krijgt GEEN nachtfles meer hoor ladies, al heel lang niet meer!

Die laatste fles hoeft er nog niet af hoor, dat was pas met een jaar zei het cb. Bij ons was 'ie er even af, omdat Eva 's avonds yoghurt kreeg. Daar kreeg ze toen dorst van, met als gevolg dat we 's avonds toch moesten lopen. Dus zijn we de yoghurt naar de middag gaan doen en nu krijgt ze’dus nog een fles voor het slapengaan. Een volle fles van 180cc is prima, vond het cb. Eva krijgt 150cc en dan zie ik wel wat ze op kan. Met een jaar gaat 'ie er ook af. Dan zit er alleen nog melk in de pap en 's middags een flesje van bv 150cc bij de boterham.

Gewijzigd door - Rainbow op 22 Jun 2009 10:58:48

@ Rainbow: ok, fijn om te weten, dan laten we em lekker zitten tot een jaar, het hoort echt bij haar slaapritueel. Ze geeft zelf aan dat ze em nog graag krijgt, dus we houden em erin!

tja en als ze m nog wil met 18 maanden boeiend toch iedereen doet het op zijn/haar tempo…

Ik geloof ook niet dat hij er hier met 9 maanden afgaat hoor

Liefs Michelle

nee haha hier ook niet ach het maakt me ook niet uit, als ie maar rustig slaapt s’nachts hahaha

Morgan krijgt een kleintje van 100, Enne ik zal je eerlijk zeggen ik maak voor mezelf ook nog wel eens melk voor het slapen gaan (wel tandenpoetsen erna natuurlijk) dus daar is niks mis mee hoor.

Groetjes,

Michèle

hier is de avondfles er wel vanaf. we hebben dit nu al een week of 2 zo en dat gaat prima. gewoon zelf aankijken hoe t gaat en dan doen waar je jezelf het lekkerste bij voelt!

liefs,
Rinske