Hond laten wennen aan je kindje

Hoi hoi,

Hier was ik weer met een vraagje. Wij hebben al sinds 2006 een hele lieve hond. Het is een herder die thuis erg rustig is maar wel de nodige dominantie in zich heeft. Sinds Robin erbij gekomen is hebben we zoveel mogelijk geprobeerd om onze hond te laten wennen aan Robin. Andersom is nog niet echt aan de orde, want Robin heeft het toch nog niet door, denk ik.

Zenna, onze hond, loopt weleens langs ons, likt Robin aan zijn handjes en vooral op zijn wangen. We zijn hier altijd bij en laten hen nooit alleen. Ik heb tot nu toe wel een goed gevoel, maaaaar we zijn er nog niet, heb ik het idee. Straks begint Robin te kruipen en meer in huis te bewegen en dan is Zenna toch wel erg groot. Zenna is namelijk geen rustige golden retriever die alles en iedereen lief en leuk vind. Zenna is nog een jonge hond die energiek is en veel met je wil sporten en spelen. Zenna is met Robin nog wel wat onwennig en vindt het allemaal toch wel gek.

Ik vroeg met af of iemand nog goede tips heeft. Wellicht heeft iemand hetzelfde meegemaakt. Ben wel benieuwd hoe dat is aangepakt.

Groetjes Jessica.

Zie dit topic van vandaag:
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=12043

Groetekes, Sje

idd zie mij topic hopelijk gaat het bij jullie ebter maar heir ging het niet!
Sinds ze ging lopen!

groetjes Gytha