mijn zoon huilt nu alweer 2 dagen heel veel… is dan 10 min stil en begint weer… ben nu sinds vorige week vrijdag gestart met druppels om ontlasting zachter te krijgen (weet effe niet hoe ze heten en liggen op zijn kamer waar het nu ff stil is?!) … maar naar mijn idee heeft hij nu ontzettende kramp… moet ik nu doorgaan of… STOPPEN? zo zielig dit! hij heeft toevallig na één week weer keer ontlasting gehad gister… maar dit is ook wel heel sneu… wie heeft dé tip??
Hoi hoi... euh help help bedoel ik
Ken je ABC Dophilus? Is verkrijgbaar bij de apotheek, kost klauwen met geld, maar helpt enorm!!
ja klopt 25 euro ofzo … geeft niet hoe duur als het maar helpt!
ik heb deze al aantal weken … voorgeschreven gekregen via osteopaat, alleen bij reform winkels te koop dacht ik?! maar als hij 1 potje op heeft is het voldoende hé?! hoe deed jij dit gebruiken? ik deed 1 theelepel door de voeding…
Hey ik heb 't zelf niet gebruikt omdat 't bij jens toch aan de voeding lag. Hij heeft lactose intolerantie, en in 't topic hieronder (erg beweeglijke baby, heet 't geloof ik) heb ik 't hele verhaal geschreven (toevallig net toen jij dit topic opende). Hij had ook wel verstopping, maar ook vaak diarree. Weet niet hoevaak er bij jouw zoontje al is gekeken naar voeding?
ben van hypo alergeen naar omneo gegaan… Jurian spuugt zelfde of nooit… dus denk niet dat voeding verder veel problemen geeft?? of kan dat toch? ben naar omneo gegaan ivm darmkrampjes… ging tijdje goed maar nu paar weken dat hij heel weinig ontlasting heeft… heeft er dan niet extreem veel last van maar van het buro moest ik toch iets erbij gebruiken omdat hij meer dan 1x in de week ontlasting moest krijgen? ze adviseerde nutriton maar dat is volgens nutricia lijn eerder stoppend als laxerend! dus … durf ik niet goed te proberen…
Ja precies, snap je verwarring, Jens had dus ook nooit aan de omneo gemoeten (heeft ie dus ook nooit gehad) omdat daar ook lactose in zit (geloof zelfs meer dan in andere voedingen). In Hypo Allergeen is 't meer versnipperd zeg maar, dus beter te verwerken. Echter, ik ben pas overgestapt toen hij al minder voedingen kreeg, dus al minder buikpijn te verduren had.
Lactose is melksuiker. Om dat af te breken in de darmen moet de bacterie lactase aanwezig zijn. Bij kindjes/mensen met lactose intolerantie is dit niet 't geval (of iig, te weinig). Als je dan Omneo gebruikt waar 't wel in zit, die lactose, ja dan helpt 't niet tegen darmkrampjes en spugen.
Misschien eens voorleggen aan de huisarts? Ben zelf niet zo’n voorstander van de consultatiebureau’s hoor, haha. Mocht ie je serieus nemen, dan kan je overstappen op Soyavoeding, verkrijgbaar bij de apotheek.
Als 't dan bewezen wordt daarmee, dat je zoontje weer helemaal oké is, dan kan je huisarts een briefje schrijven voor de ziektekostenverzekering en kan je de voeding vergoed krijgen. Voor de probeerperiode helaas niet, maar ja…
Oja, by the way, mijn man heeft 't ook gehad als baby, hij heeft ook nooit (of bijna nooit) gespuugd, maar wel veel verstopping gehad (ook erg donker gekleurd, zover m’n schoonmoeder 't zich nog kon herinneren).
bij jurian is het echt groen… (wat een praatjes he) maar wat wil dat zeggen?? krampen of … is dat gewoon?
Groen is niet goed. Tenzij hij al flesjes met nutrix/rijstebloem krijgt? (lijkt me toch niet… hij was toch nog geen 4 mnd…?)
Groene ontlasting wil zeggen dat-ie met tandjes bezig gaat. Die ontlasting heeft namelijk ook iets gifgroens/gifgeels.
Groetekes, Sje
Meid je loopt je weer veel te druk te maken. Het is niet ernstig. Laten we dat voorop stellen. Al zóu hij lactose intolerantie hebben, dan heeft ie er “alleen” buikpijn van, al zóu hij een tandje op komst hebben, dan is hij er alleen beroerd van.
Z’n leventje hangt er niet van af hoor .
Maar … jij merkt ook instinctief dat er iets niet in de haak is, of niet? Luister naar dat gevoel, ga wederom naar de huisarts. Liever een keer teveel, dan te weinig. Hij kan je gerust stellen, hij kan je meer vertellen.
Uiteindelijk hoor je op forums veel spookverhalen waardoor je je alleen maar drukker maakt. Je moet je laten informeren, niet opfokken . Interpreteer mijn verhaal als informatie, niet als bangmakerij. Echt niet, want zo is 't niet bedoeld.
hoi … je heb gelijk… ik heb ff zitten google … bij 'groene’ontlasting en daar wordt heel verschillend op gereageerd! deze moeder gaat morgen naar de huisarts bellen en dan horen jullie de uitslag … misschien is het huilen hier ook wel de mede oorzaak van??
in ieder geval super lief al die reacties… je voelt je ondanks de wisselende meningen soms wel gesteund!! super…
Omneo geeft ook groene ontlasting. Heb ik na gevraagd toen Quinty overstapte op de Omneo. Toen werd haar ontlasting namelijk ook groen. Ik zou toch voor de zekerheid een kinderarts raadplegen. Quinty had ook veel last van obstipatie en enorme krampen/scheetjes Sinds ze op Nutramigen zit(meest hypo-allergene voeding) gaat het heel goed met haar
Ook dit is een tip en geen bangmakerij
In ieder geval veel succes!
nou nou … om 8 uur kunnen wij bellen naar huisarts dus… gelijk gedaan… ze zouden het even overleggen en mij dan terug bellen! dat was net… dus dacht ff jullie op de hoogte stellen!
Groene ontlasting wil in principe niks zeggen… kan als je overstapt van voedingen (vooral van bv naar fv) geconcentreerder en anders van kleur worden… omdat hij hierbij toch nog onrustig is en weinig ontlasting heeft wil ze dat ik overstap naar de gewone voeding van nutrilon en wil ze dat ik over 2 weken op het spreekuur kom met onze zoon! dus … we gaan het gelijk maar proberen…
ook gaf ze als tip om als hij 2 dagen geen ontlasting heeft gehad een theelepel olie (sla of olijf maakt niet uit) door de voeding doe…
BEN ERG BENIEUWD HOE HET HIER NU GAAT LOPEN… iedere huisarts is natuurlijk ook weer anders maar ik moet zeggen dat ze altijd erg lief is en probeerd zoveel mogelijk voor me te doen (ook toen ik zwanger was) dus … met andere woorden… ik vertrouw erop!
Meid, ik hoop dat het nu toch echt helemaal goed komt! Blij dat ze goed naar je luistert, da’s altijd erg fijn! Dan voel je je als nieuwbakken-mama tenminste serieus genomen!
Hoop dat 't sla-/olijfolie foefje helpt mocht 't weer zo gaan! Zo hoorde ik ook dat een slokje jus d’orange moet helpen (nooit geprobeerd hoor). En mijn tante (kraamverpleegkundige) zei dat je zelfs van 't water voor de melk een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slappe thee kan trekken van rooibos, dus echt een heel vaag kleurtje, dan daarmee de voeding aanmaken en geven. Dat heb ik 2 weken geprobeerd, maar ook dat had geen effect, maar ja, elk kindje is anders hè.
Meid, ik hoop 't beste voor je!!!
hoi hoi…
nou ik durf het eigenlijk niet neer te zetten bang dat ik te vroeg juich!! maar onze zoon is een super lieverd!! na weken te hebben gehuild / inbakeren etc. zijn we nu ook iom huisarts overgestapt naar andere voeding … en… hij slaapt nu nog meer en huilt nog minder!! het enigste huil moment is nog tussen 16.00 & 19.00 maar wordt ook al minder… !!
ben hier echt heel erg blij mee… geniet nu echt van hem! hij lacht veel… is echt gezellig… maar hoop niet dat ik nu té vroeg juich…;-(
Gewoon lekker gaan genieten hoor en duimen dat dit kleine leed geleden is!

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!