Hoge temperatuur baby

Mijn lieve meisje heeft altijd een wat hogere temperatuur. Iedere keer als ik haar temperatuur zit ze rond de 37.5/37.8 en dat vind ik heel eng! Normaal is toch tussen de 36.5 en 37.5? Ze heeft dan ook rode wangetjes. Verder super vrolijk en niet grieperig of zo.

Ik heb het de huisarts gevraagd en die zegt dat het kan dat een kindje wat warmer is maar de consultatiearts wist niet waarom dit zo was en of het kwaad kan?

Nu wil ik heeeeel graag weten of meer mama’s dit hebben meegemaakt? En of de temperatuur altijd wat hoger bleef? Mijn dochtertje is nu ruim 5 maanden maar heeft het al vanaf de geboorte. Het gekke is dat zij na de nacht altijd veel te koud is 36.2 waardoor wij haar veel warmer neerleggen dan je zou verwachten met deze temperatuur buiten (binnen rond de 18-19 graden).

onzekere groetjes,
Wendy

Hoi
Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van het kindje. Zoals je al zei: tussen de 36.5 en 37.5, dus, die 0.3 erboven is niet eens zoveel. (het is dan ook een richtlijn)
Mijn dochter zit vanaf de geboorte altijd net tegen de 36.5 aan(ze is nu 4 maanden), en het is niet koud in huis. Ze doet het verder goed dus maak ik me er geen zorgen om. Ik temperatuur ook niet. Alleen als ik aan haar zie/merk dat er iets is.
Verder schommelt je temperatuur ook altijd, en zeker bij babies, die kunnen bij wijze van spreken bij een scheet al iets omhoog gaan.
Maak je maar niet zoveel zorgen, zolang ze er zelf geen last van heeft.

De temperatuur kan heel erg schommelen, dus deze temperatuur is geen probleem.
Zeker als ze gewoon ‘normaal’ doet, genoeg drinkt en voldoende plasluiers heeft.
Je kan haar wel blijven temperaturen, en ik denk dat hij vanzelf wel weer wat zakt.

Maarre… temperatuur je haar nog elke dag?
In principe is dat helemaal niet meer nodig hè?!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi meiden,

Nee hoor ik temperatuur haar bijna niet meer behalve als ik denk nu ben je wel heel warm en dan zit ze tegen de 38 aan maar verder niets aan de hand. Zou er alleen maar nog onrustiger van worden als ik iedere dag zou temperaturen. Dat was wel het advies van het consultatiebureau, een temperatuurschema bij houden maar dat doe ik niet want dan zit ik de hele dag tegen het plafond

Zo’n lage temp zou ik ook eng vinden hoor. Zou ik gewoon een bange poeperd zijn? hi hi maar ja je houdt zooooo veel van je moppie he…

haha, bange poeperd was ik ook in de eerste weken. Maar ja, dan moeten ze getemperatuurd worden en dan is 36.5 te laag.
Maar nu is ze altijd zo, en ben ik er aan gewend. Misschien is ze een beetje koudbloedig
En ach, d’r temperatuur kan dan wel laag zijn, haar temperament is wel lekker hoog

Is je thermometer goed geijkt? Hoeft niet per se dat het aan je kindje ligt, kan ook dat je thermometer onjuiste informatie geeft. Even checken met een andere thermometer of de temperatuur dan nog zo hoog is.

Waarom moet een kindje van 5 maanden wat zich verder niet ziek gedraagt of echt koortsig aanvoelt nog zo vaak getemperatuurd worden eigenlijk? Toch niet handig om die kleine meid daar elke keer mee te pesten?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Apr 2010 21:01:28

Hoi Sje,

Nee hoor ik temperatuur bijna nooit maar voel inmiddels wel heel goed aan wanneer het hoger is. Ik ben zelf een soort thermometer geworden! Heb ook wel eens een andere thermometer genomen maar is hetzelfde, scheelt 0,1 graad.

Vreselijk steeds die thermometer vind het zo zielig. Zou bang zijn haar onderkantje te beschadigen dus nee, ik temperatuur bijna nooit!
groetjes,
Wendy

Hoi hoi,

hier iemand die zelf “warmbloedig” is hihi! Ik heb zelf altijd een temp rond de 38 graden en heb dan echt geen koorts. Elke keer als in het ziekenhuis lag, moest ik de verpleegsters er dan ook van overtuigen dat ik dan geen koorts had en dus wel naar huis mocht!! Best vervelend in die situatie, maar verder kan het geen kwaad hoor!!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Heel herkenbaar, mijn zoontje van 3,5 maand heeft ook altijd rond de 37,5/ 37,7. En inderdaad ook rode wangetjes en een erg warm koppie. Verder ook heel vrolijk en drinkt hij goed. Naar mijn idee is dit ontstaan na de 2e inenting, maar mijn huisarts deed er ook niet moeilijk over. En omdat ik zie dat hij toch erg vrolijk is en goed in zijn velletje zit, doe ik er ook maar niet te moeilijk over. Wel let ik op de kleding die ik hem aantrek, dat dat niet te warm is.

Ik zou het echt niet weten. In het begin deden we het regelmatig en ze zat toen vaak tussen de 37,2 en 37,5 wat dus gewoon goed is. Nu heb ik haar al in geen maanden meer getemperatuurd dus weet niet wat ze nu heeft. Meestal als ze rode wangetjes krijgt en warmer word is ze erg moe en is het bedtijd. Muriel is 4.5 maand.

@boukje&sarah

Als dat haar blijvende temperatuur is, houdt dan ook in de gaten dat zij bij bv 37,6 al koorts heeft hè en niet pas bij 38.
Ik heb zelf nl een ook een lage temaeratuur altijd 36,3 als is geluk heb en net als nu bij me keelontsteking loopt mijn temeratuur op naar 37,6 en ook mijn ha zegt dat is voor jou koorts, en dat voel ik zelf ook aan me lichaam.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Mijn zoontje zit juist altijd laag rond de 36,3 dit is al sinds zijn geboorte zo en ik ga er vanuit dat het wel goed zit. Hij heeft het overgens niet snel koed en heeft altijd warme handjes en nekje.
Eergister schoot zijn temp omhoog naar 39,7. Toen was ik wel bezorgd hoor, even naar de HA gegaan. En nu was het weer 36,4.

Ik zou me geen zorgen maken hoor, als ze het goed doet is het toch prima? Het is gewoon haar lichaamstemp…

Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe! Het stelt wel gerust dat het dus vaker voor komt, hoge en lage temperaturen. Wij hebben onze dochter pas bij 4 maanden haar eerste enting laten geven (vond het nl heel eng) en voor die tijd was haar temp al zo hoog dus ik verwacht niet dat het met entingen te maken heeft eigenlijk, dus AmvS&J daar hoef je je denk ik geen zorgen over te maken!