Hoge koorts!

tobben we niet met de kleine lars, nu is lucas van 3 aan de beurt.
Gisteren middag vond ik hem al lodderig en moe, koorts 38,6 tja, dat kan als hij flink verkouden is,maar om half zes s’avonds was hij 40.5, toen gbegonnen we al te wtijfelen.
Hij beefde als een rietje overgeven etc.
toch savonds de dokterdienst gebeld, geen probleem kan geen kwaad zetpil en dan zakt het wel.
Maar toen hij vannacht 41 had is mijn man om 1:30 toch maar ernaartoe gereden.
Een ooronsteking kreeg hij neusdruppels mee en de mededeling Ja meneer als hij vrijdag nog koosrt heeft dan pas antibiotica.nou daar zakt me broek vanaf.
Toen ik vannorgen zijn temp meete en deze 41.7 was dacht ik ja doei op naar de huisarts.
Nou na veel aandringen toch antibiotica gekregen en wat tips.
hij ligt de hele dag al voor jaffa.
hebben jullie eravring met zulke hoge koorts

hoi
dokters zijn inderdaad niet meer geneigd antibiotica te geven . Op zich een goede zaak ,maar als het echt nodig is zouden ze het toch moeten geven.
Ons Jana heeft hier 1 keer 41 gehad en met een lauw badje kreeg ik de temperatuur toch wel naar beneden. Ik moet wel zeggen dat als Jana hier ,nadat ze al een paar stopjes gehad heeft ,zou opstaan moet 41,7 en ik dan de koorts niet naar beneden zou krijgen met een badje . Dan rij ik onmiddellijk naar het ziekenhuis. Misschien ben ik dan te voorzichtig maar 41,7 vind ik echt wel hoog. zeker voor die van ons want die maakt bijna nooit koorts.
Hoe is het nu met hem ?Is de koorts al gezakt?
grtjs

Hij zakt heel langzaam maar is nog ruim 40.5.
Lucas heeft ook nooit koorts en hier werkt het zo dat je niet op eigen houtje naar het ziekenhuis mag rijden, ja belachelijk hoor.
Ik heb hem net ook in badje gedaan en nu ligt hij lekker in mijn bed tv te kijken.
we hebben wel een schuifje open gezet voor extra ventilatie.
ben benieuwd wat deze nacht gaat brengen.
eten wil hij niet al vanaf gister ochtend bah ik ben er zelf ziek van

quote:
tobben we niet met de kleine lars, nu is lucas van 3 aan de beurt. Gisteren middag vond ik hem al lodderig en moe, koorts 38,6 tja, dat kan als hij flink verkouden is,maar om half zes s'avonds was hij 40.5, toen gbegonnen we al te wtijfelen. Hij beefde als een rietje overgeven etc. toch savonds de dokterdienst gebeld, geen probleem kan geen kwaad zetpil en dan zakt het wel. Maar toen hij vannacht 41 had is mijn man om 1:30 toch maar ernaartoe gereden. Een ooronsteking kreeg hij neusdruppels mee en de mededeling Ja meneer als hij vrijdag nog koosrt heeft dan pas antibiotica.nou daar zakt me broek vanaf. Toen ik vannorgen zijn temp meete en deze 41.7 was dacht ik ja doei op naar de huisarts. Nou na veel aandringen toch antibiotica gekregen en wat tips. hij ligt de hele dag al voor jaffa. hebben jullie eravring met zulke hoge koorts