Hoezo vroeg

Wie kan mij helpen. Mijn zoon wordt steeds vroeger wakker. Hij sliep juist altijd lang, vaak tot 9:00 uur. Als hij naar het kinderdagverblijf ging moesten we hem vaak wakker maken. Opeens werd hij altijd eerder wakker, zo rond 7:30 - 8:00 uur. Dit vond ik ook veel beter, ook voor zijn slaapjes overdag. Toen werd dit al snel 6:30 - 7:00 uur (ook nog wel ok). Nu komt hij steeds vroeger. De laatste week is hij er al om 5:45 uur. Dit vind ik echt erg vroeg, voor mij en voor hem. Ik laat hem altijd al 'n half uur liggen maar daarna gaat hij echt krijsen en dan pak ik hem op.
's avonds gaat hij tussen 19:30 en 20:00 uur naar bed, dan is hij ook echt super moe, dus later naar bed is echt geen optie.
WIE HEEFT ADVIES!!!

een inmiddels uitgeputte moeder die ook om 5:45 nog weg zwijmelt bij het zien van haar geweldige zoon.

Misschien zit het wel in de naam !
Mijn Cas staat tegenwoordig ook al om 6 uur aan de trap, vanmorgen mocht ik zomaar tot kwart over 7 uitslapen!
Maar ik kan me herinneren dat Lisa het ook een tijdje heeft gehad, zo vroeg wakker worden.
Volgens mij is er geen pijl op te trekken en moet je maar gewoon in je achterhoofd houden dat het eens overgaat.

Liefs van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

hoi,

hier 2 vroege vogeltjes. Als Joël en Elsa tot 6 uur slapen zijn wij blij.
Wij gaan tegenwoordig tegelijk met de kids in bed.
Zij slapen om 21:15 wij om 21:30. Zo is het vol tehouden

succes

Groetjes Mirjam

Helaas, volgens mij hoort dat bij kinderen. Onze oudste, 3 jaar moet verplicht tot 07.00 u. blijven liggen. Dus ook als hij een keer vroeger wakker wordt. Als zijn lampje aangaat mag hij naar ons toe komen. Helaas werkt dat bij onze dochter van 9 mnd. nog niet… Dus iedere ochtend tussen 06.00 u. en 06.30 u. is het bal. We proberen het in ieder geval tot 06.30 u. te rekken. Maar we willen haar ook niet te hard laten huilen, omdat haar broertje dan weer wakker wordt. Jaha, het is wat… Nou, ik houd dee topic in de gaten. Je weet nooit of er nog een ‘wonder’ tip binnenkomt!

Tot die tijd is het raadzaam om niet te laat naar bed toe te gaan. Tenminste als je aan je uren slaap wil toekomen. Helaas!!! Het schijnt overigens dat ze ooit een keertje uit gaan slapen…

ja ga op tijd naar bed!!!
ik heb mijn dochter van 9 maanden nu een knuffel in bed gegeven en daar gaat zij dan meestal mee spelen als zij wakker is sochtends.
ook scheelt het erg veel dat mijn dochter een speen heeft hoor!!!
maar volhouden het stopt vanzelf