Hoeveelheid yochurt (toetje)

Hoihoi,

Hoeveel gram mililiter geven jullie je kindje als toetje en heeft die gelijk de laatste fles vervangen?
Ik had gister dylano wat yochurt gegeven (40 gram maar) om te kijken of hij er op zou reageren maar dat doe hij dus niet dus dat is mooi, Ik had toen wle de laatste fles ipv 210 water 180 water gedaan. ging goed alleen was hij vanmorgen wel vroeger wakker kwart voor 6!!! normaal kwart over 6 misschien toeval hoor maar toch daar zitten we niet echt op te wachten hahaha, al gaat hi jwle lief spelen in zijn bed tot 7 uur

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ik weeg zijn toetje nooit af, maar doe gewoon wat in een bakje. Denk dat het iets van 150 cc is. Wij zijn met 9 maanden begonnen met een toetje en hebben toen eerst een paar dagen nog een halve fles gegeven ipv 180 cc water. Na een paar dagen gewoon de fles helemaal weggelaten en dat ging hier meteen goed. Had ik niet verwacht, want hij was nog helemaal verzot op zijn fles. Al gaven we hem een half uur na zijn groente hap zijn fles van 180 cc dronk hij hem nog helemaal leeg. Maar goed het ging dus wel meteen goed toen we hem weglieten en een toetje gaven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Hi,

Ik geef denk ik 50 cc yoghurt direct na de maaltijd en de laatste fles geef ik gewoon nog volledig. Dat is ook 1,5 a 2 uur later. Denk dat ik die laatste fles nog even blijf geven. Het hoort echt bij haar bedritueel en ze doet het er goed op.

De yoghurt krijgt ze trouwens niet elke dag. Soms krijgt ze smiddags al wat en soms krijgt ze het gewoon niet. Voor Nora is het echt een extraatje, voor de lekker.

morgan krijgt 60gram kwark en 100cc fles.

Groetjes,

Michèle

thnx voor de reacties

Liefs Michelle

Wij geven Eva 100cc yoghurt en daarna nog een fles(120cc). Dat zit erg dicht op elkaar qua tijd en ik merk dat ze hooguit 60cc drinkt. Ik probeer die fles steeds wat te minderen, maar ze geeft dat zelf eigenlijk al aan. Straks kan’ ie dus echt vervallen. Ze eet en drinkt al een tijdje wat minder dan normaal, net wilde ze haar fruit niet eens. Ik viel zowat achterover!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoi,

Ik geef altijd een bakje kwark (die van de Aldi) met roosvisee en wat stukjes banaan erdoor. Kwark vult ook wat meer dan yoghurt. Of je zou volle yoghurt kunnen geven.
Die laatste fles gaf ik met 7 mnd al niet meer omdat er iedere keer te veel werd weggegooid.
Mijn kids doen het er prima op.
Zijn elke morgen vroeg wakker, maar dat was ook al zo toen ik die fles nog wel gaf.

Groetjes Lisan.

hier ook zo’n 100 gram yoghurt met een beetje diksap of roosvicee, ligt er maar net aan wat ik in huis heb. Lindsey krijgt vanaf 9 maanden geen avondfles meer, ze maalt er ook echt niet om maar dat is een kwestie van uitproberen, zijn er genoeg die die fles nog wel willen.
wel super dat hij er zo goed op heeft gereageerd. muv het vroeger wakker zijn dan…dat is dan weer wat minder.

liefs,
Rinske