Hoeveelheid warm eten 10 maanden

Wij hebben een dochter van bijna 10 maanden, Als ik de voedingsschema’s lees komt het aardig overeen met wat wij haar geven gedurende de dag.
Alleen ben ik benieuwd hoeveel (gram) warm eten jullie geven. Ik kan nergens terugvinden wat normaal is. Uiteraard is elk kind anders, maar ik heb de indruk dat ze wel meer lust dan een half potje vanaf 8 maanden. Ik geef haar dus ook wat meer, maar ze vindt alles wel lekker, nog een toetje daarna en een flesje lust ze ook nog wel. Kan het niet zo zijn dat ze gewoon de smaak lekker vindt? Het lijkt een soort bodemloze put. Te dik is ze zeker niet, dus daar ben ik niet bang voor, maar hoeveel geven jullie zoal?
Alvast bedankt.

Hoi,

Je mag je kindje een heel potje geven hoor.
Op die leeftijd gaf ik geen flesje meer maar kwark met banaan erdoor.
En zou geen toetje en dan nog flesje geven. Of toetje of flesje.
Het lijkt me voor zo n kleintje wat veel, en met een te volle maag op bed lijkt me ook niet fijn. Zal hier niet lekker op slapen.

Groetjes Lisan

Gewijzigd door - Lisan op 21 Feb 2010 19:30:23

Ons Gerben is nu bijna 9 maanden en hij eet 's morgens een bord pap, dan een heel potje fruit, tussen de middag 1 broodje met appelstroop en een flesje melk. Tegen 15.00 uur een liga met een flesje/tuitbeker sap en 's avonds eet hij of met ons mee of een heel potje en een toetje na.

Halve potjes daar hebben ze niet voldoende aan lijkt mij ???

Marleen (trotse mama van Fréderique en Gerben

Ze is tien maand, dus waarom zou ze dan maar een half potje mogen? De potjes zijn niet gemaakt om maar half te geven, anders zouden ze toch gewoon kleinere potjes maken

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

bedankt, idd heel logisch wat betreft een heel potje, maar wil het rustig opbouwen.
Wat ik alleen wel gek vind is dat ze bij het cb adviseren 2,5 flessen melk te geven, vind ik erg veel als kindjes ook nog hele potjes en toetjes eten. Ben er donderdag nog geweest en dit vertelden ze me echt.
Volg mijn eigen gevoel maar.

tnx

Een heel potje geven natuurlijk.
Of nog beter, gewoon mee laten eten wat de pot schaft.
In dat geval ga je ook niet precies afwegen.
Gewoon opscheppen, en kijken hoeveel ze eet.
Blijft er over? Volgende keer iets minder opscheppen.
Wil ze meer? Volgende keer wat meer opscheppen.

M.

quote:
... Volg mijn eigen gevoel maar.

tnx

Dát is sowieso het beste dat je kunt doen

M.

ons zoontje is bijna 11 maanden en lijkt ook wel een bodemloze put !!!
ik vraag me af of hij niet te veel eet, aan een potje voor 8 maanden heeft hij niet genoeg dus prak ik er een aardappeltje doorheen, hij eet alleen een potje als wij iets eten wat hij nog niet mag.
Eet hij met de pot mee krijgt hij 1 aardappel en 150 gram groente en een stukje vis of vlees hoeveel dat weegt weet ik niet.
Mijn kleintje heeft nog z’n zuigbehoefte dat ik nog geen toetje geef maar een flesje voor het slapen gaan.
verder eet hij s’morgens 1 1/2 boterham en een flesje en tussen de middag 2 en een flesje in de loop van de middag 1 stuks fruit en dan avondeten en een flesje.
Hij drinkt amper iets anders dus ik blijf maar even op 3 flessen zitten anders krijgt hij niet genoeg vocht binnen (ik doe wel een schepje minder want ik ben bang dat hij te veel opvolgmelk krijgt anders)

Eliza kan ook eten alsof haar leven er van af hangt…

smorgens een bord pap,
tussendoor een koekje met sap
dan 1 boterham met korst en smeerworst
2stuks fruit met sap
avondeten maak ik altijd zelf want aan een potje heeft ze niet genoeg, ze eet óngeveer 2aardappelen en 2opscheplepels groente met een stukje vlees/vis.
Eliza krijgt geen toetje, ook omdat ze voor het slapen nog veel zuigbehoefte heeft dus geven wij haar 150ml water met 4 schepjes melk.
zegaat om 7uur naar bed en slaapt tot half9/9uur.
als ze snachts soms wakkeer word krijgt ze half slapen een slokje drinken en dan haar speen weer.