Ik zit nou al een paar dagen te twijfelen over de hoeveelheid vocht die dim nu werkelijk binnen krijgt. (Niet dat er iets aan hem te merken is, dat hij te weinig krijgt hoor ), maar voor mijn eigen gevoel…
Zover ik weet moet hij totdat hij 4 jaar is minimaal 800 ml vocht pd. binnenkrijgen. (Heb ik van het voedingscentrum) nu dan 400 ml opvolgmelk en vanaf 1 jaar 300 ml melk p.d.
Nu zit ik echt dagelijks te hameren op die 800 ml vocht pd. mijn schema in mijn hoofd is dan ook:
- 200 ml fv (+pap)
- 200 ml Sap (+fruit)
- 200 ml fv (+brood)
- 200 ml Sap (+koekje)
- (Avondmaaltijd + 85ml toetje)
Aangezien hij dan de hele middag kan doen over de laatste fv en met gemak een bodempje laat staan :S en daardoor zijn sap niet opkrijgt smiddags en soms maar een gedeelte smorgens van zijn sap opdrinkt en soms al slaapt voordat het toetjes tijd is, vraag ik mij af of ik niet teveel verlang van hem aangezien er ook een hoeveelheid vocht in de groente, fruit en toetje zit.
Nu heb ik vanmorgen mijn schema bekeken en besloten om het zo te gaan doen:
- 200 ml fv (+pap)
- 150 ml Sap (+fruit)
- 150 ml fv (+brood)
- 150 ml Sap (+koekje)
- (Avondmaaltijd + 85ml toetje)
en tot nu toe gaat alles nog op, de sap is gewoon op en daarna nog het fruit ^^.
Maar dan krijgt hij maar zon 650 ml pd binnen, fruit is erg waterig natuurlijk en een volle groentehap van 200 gram zou ook wel vocht bevatten, maar is dit nou echt voldoende om die laatste 150 ml op te vangen?
en die fv? vanaf een jaar hebben ze genoeg aan 300 ml en nu dus 400 ml. Is het dan erg om hem vanaf nu maar 350 ml te geven pd. of zou ik tussen de middag ipv 150+5 scheppen, 150+6 scheppen geven, zodat de flesvoeding toereikend is voor wat hij nodig heeft en de vocht de verhouding heeft van wat hij daadwerkelijk op kan.
Ben echt aan het twijfelen vandaag en dim komt echt niets te kort met zijn groei ed. harstikke vrolijk en actief, maar voor mijn eigen gemoedsrust…