Hoeveel werken jullie?

Hallo moeders!

Ik had een vraagje. Hoeveel werken jullie sinds je een kleintje hebt en is dat meer geworden naarmate de kleine ouder werd of juist andersom?

Ik kon met mijn man regelen dat 1 van de 2 altijd thuis is voor de kleine zodat we geen opvang hoefden te zoeken. Onze banen laten dit ook toe dus helemaal super dat we het zo kunnen regelen en ik moet ook zeggen dat het ons uitstekend bevalt.

Ik zou meer kunnen gaan werken aan het einde van het jaar. Ik zou dan 4 dagen werken in de week en om en om het weekend erbij. (hierdoor werk ik dan maar twee dagen doordeweeks) Het ziet ernaar uit dat we ook dan misschien nog maar 1 dag opvang moeten hebben. Dit kan worden opgelost door hele enthouasiate opa’s en oma’s die dit erg graag willen doen.

Maar… bij het idee alleen al voel ik mij al schuldig. De kleine is dan 1 jaar als deze verandering optreedt. Is 4 dagen werken niet veel? Mijn man werkt ook 4 dagen.

Misschien denken jullie; wat zeur je nou, ik weet ook wel dat sommigen echt een beroep moeten doen op een kinderdagverblijf of gastoudergezin om te kunnen blijven werken. Ik ben me daar echt van bewust dat we in een luxe positie zitten.

Wat vinden jullie en hoe doen jullie het met werken, partner die werkt en een kleine erbij?

Groetjes,
Eef

Hoi Eef,

Ik heb helaas niet het geluk om door de weeks thuis te zijn.
Mijn man kwam 7 jaar geleden zonder werk te zitten en toen besloten we dat zolang hij geen werk heeft ik blijf werken.
Dus ik werk 5 dagen in de week en ben op het weekend vrij.
Zou wel minder willen, maar kan dat dus niet.
Mis de kindjes soms wel.
De oudste wordt in mei 5 en de jongste in juli 3.
Het wordt is nu wat minder erg vind ik omdat ze naar school/psz gaan.
En de oudste heeft al veel vriendinnetjes om mee te spelen.
Ze missen me soms wel, maar als ik thuis kom is het helemaal goed en springen ze me blij in de armen. En krijg heeeeeeeel veeeeel knuffels!
Mijn man is trouwens goed voor de kinderen, en ook goed in het huishouden.
Dat hoef ik er dan haast niet meer bij te doen.
Eigenlijk alleen de was. Dat doe ik meestal.

Trouwens je hoeft je niet schuldig te voelen. Had ik in het begin wel, nu niet meer .Ik weet nu niet meer beter.
En ik neem af en toe een vrije dag op.
Begin april is het pasen en heb ik er een extra vrije dag bij. De maandag zijn we allemaal vrij!
Kijk er nu al naar uit!

Ben benieuwd naar de rest van de moeders/vaders.
Ja, we hebben ook af en toe een mannelijke ikkebenner. Dus kom maar op met jullie verhalen1

Groetjes Lisan.

Hoi hoi,

ik heb bij de oudste niet gewerkt, ik was door omstandigheden tijdelijk afgekeurd en daarna reïntegreren is erg moeilijk. Zodra ze te horen krijgen dat je ziek bent geweest, kan je het vergeten. Maar goed ik ben uiteindelijk bijna 6 jaar thuis geweest bij de oudste en ben gaan werken toen ik zwanger was van de jongste. Mijn zwangerschap was geen probleem bij AH en mijn half jaar contract werd dan ook net voor mijn verlof mooi weer met een jaartje verlengd… ik werk 20 uur per week, maandag en donderdag 8 uur per dag en dinsdag 4 uurtjes… ik zou er echter geen bezwaar tegen hebben als ik terug gezet zou worden naar een 12 uren contract, want ik vind het toch wel erg om de oudste naar de BSO te sturen (die was immers gwend dat mama thuis was) en de jongste naar het KDV voor 2 dagen (tja, Lisa weet niet beter…)… Het liefst zou ik een TBM willen zijn, maar dan moeten we weer even afwachten wat de nieuwe baan van mijn man gaat brengen…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Ik ben 40 uur blijven werken 5 volle dagen door de weeks. Pappa werkt ook 40 uur maar die werkt op zaterdag en is op maandag vrij. Morgan gaat nu noh=g 4 dagen per week naar het kdv en maandag is pappadag en zaterdag mamma dag. Pappa is wel altijd rond 14.00 thuis alleen omdat morgan dan net slaapt hebben we wel gekozen voor hele dagen opvang ipv halve. zo kan hij ook flexibel blijven kwa werk. Pappa doet overigens wel het meeste in huis want ik heb er 1 dag voor en hij 3 zeg maar. Alleen vanaf half maart ga ik 36 uur werken. Morgan heeft dan een nieuw kdv en ik kon 1 dag niet vol krijgen zeg maar dus ik werk dan 's morgens en pappa is dan bij haar en als ik thuis kom haat pappa werken.

Wij hebben heel bewust gekozen om geen opa’s en oma’s in te zetten. En ik ben ook heel eerlijk als ik zeg dat ik geen 20 uur zou kunnen werken. Ik ben best ambitieus en dan kom je er als parttimer niet. Pappa zou wel minder kunnen werken, maar iedereen is happy nu dus waarom veranderen. Als we thuis zijn zijn we ook thuis en ik heb soms het idee (zonder iemand te willen beledigen) dat wij meer weten en meer betrokken zijn bij morgan dan sommige andere ouders die ik om me heen zien en toch minder werken.

Groetjes,

Michèle

Ik werk 3 dagen in de week, 24 uur. Onze meid gaat 2dagen naar mijn moeder en 1 dag naar mijn schoonmoeder. Mijn vriend heeft zijn eigen bedrijf…dus helaas niet in staat om 1 dag in de week thuis te zijn.
Het werken bevalt me wel goed…maar vind het soms wel wat veel en druk. Van 8 tot half 5 werken…dan onze meid nog ophalen. Snel naar huis eten koken enz enz. Ik heb besloten om vanaf maart 3 uurtjes ouderschapverlof op te nemen. Ik werk dus nu van 8 tot half 4. En dit werkt een stuk beter. Het is maar 1 uurtje op een dag. Maar ik vind het zo heerlijk.

Gr Egberta

Ik werkte voor de kinderen 3 dagen van 11 ur als gastouder in een gezin, nu nog 2 dagen van 11 uur. Lekker veel uren dus, maar weinig dane! De kindjes gaan dannaar mijn moeder, zij haalt ze 's morgens op. Ik voelde me eerst ook schuldig, maar de kinderen vinden het leuk, oma vind het leuk, en ik kan financieel gezien nou eenmaal niet stoppen…

Lilypie Second Birthday tickers

Ik werk 20 uur per week, in 4 uren per dag.
Wij wachten tevergeefs al 2 jaar op een plaatsje in de kinderopvang.
Dus blijft ons zoontje nu bij overgrootouders.
Maar wij kunnen dan ook nooit lekker samen verlof nemen.
Dus deze zomer is het weer zover, eerst de ene zoveel weken en dan de andere.
En ik maar met vakantie willen gaan.

maar ik ga percies een beetje off topic

Ik zou zeggen, je hoeft je zeker niet schuldig te voelen!
Ooit moet je kleintje naar school en dan is het van moeten.
Daar kan je je toch ook niet schuldig om voelen.
Maar ik vind dat je moet doen waar je je zelf goed bij voelt en je parnter natuurlijk ook.

Liefs
Tanja

Hier werkt mijn vriend 32 uur per week (maandag vrij) en dat is gelijk papadag.
Ik zel fga naar school en ben daar ongeveer 4 dagen per week zoet mee.
Dan gaat hij naar mijn moeder en schoonmoeder.

Als ik ga werken wil ik denk ik 3 dagen gaan werken.

Niet schuldig voelen, meid!

Liefs, Anne

Voor de komst van Erik werkte ik 32 uur, nu 24 uur. M’n vriend werkt vijf dagen per week, minder werken is voor hem lastig door de aard van z’n werk. Erik gaat 1 dag per week naar opa&oma en 2 dagen naar het kdv. We vinden het beide perfect zo; iedereen gedijt er goed bij. Erik vindt het bij opa&oma en op het kdv ontzettend leuk en wij vinden het ook fijn om naast de zorg voor Erik even iets anders te kunnen doen. Op de dagen dat we dan thuis zijn met Erik geniet je er dan ook dubbel en dwars van.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Sinds Hylke er is werken wij allebei 4 dagen in de week.
Ik op woensdag thuis, Diana op vrijdag.
Maandag, dinsdag en donderdag gaat Hylke naar de opvang.
Bevalt prima zo.

M.

Ik ben gestopt met werken in loondienst toen de oudste geboren is.
Sindsdien werk ik 24 uur per dag, 7 dagen in de week als gezinsmanager.
En da’s hard werken!

Overigens gaan de kinderen wel vanaf het begin elke week een dag naar mijn ouders. Die hebben het altijd toegejuicht dat ik thuisblijfmoeder wilde zijn maar ze vroegen of ze toch een oppasdag mochten. Leuk voor mijn ouders, leuk voor de meiden en lekker voor mij, zo’n dagje voor mezelf.

Inmiddels zitten ze allebei op school maar nog elke dinsdag worden ze van school gehaald door mijn ouders en dan worden ze begin van de avond thuisgebracht.

Verder heb ik een man die een eigen bedrijf heeft en vanuit huis werkt, dus ook op andere momenten hoef ik geen opvang te regelen. Als ik met de jongste naar zwemles moet, hoeft de oudste nooit mee. Moet ik met de oudste naar ballet, hoeft de jongste nooit mee. Heel fijn, vooral voor de kinderen zelf. Ik zie zat broertjes en zusjes verveeld rondhangen bij de zwemles en de balletles.

Ook als er een van de twee ziek thuis is, kan ik gewoon de dingen doen die ik moet doen (boodschappen, helpen op school, etc.), want mijn man is thuis.

Erg luxe!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 02 Mar 2010 21:17:02

Ik werk minimaal 3 dagen in de week onregelmatig. Heb een vriendin die een kindje heeft net zo oud als Jurian (week verschil) en wij passen op elkaars kindjes. Mijn man is ook niet in de positie om meer tijd vrij te nemen. Ben blij dat hij zondags vrij is … verder veel weg ook de avonden.

Voor de kinderen is het denk niet erg dat ze veel weg zijn of bij opa/oma of psz oid. Maar zelf mis ik mijn jongen dan teveel … en daarom weet ik nog niet wat ik wil na mijn verlof in oktober???

leuke baan gezinsmanager … ondanks het harde werken wordt die baan ook het beste beloond denk ik … en dat is dan de dinsdag

Haha, ja die dinsdag is de beloning.

Nou ik krijg toch wel waardering gelukkig, want mijn man werkt thuis en die krijgt er zat van mee wat er allemaal moet gebeuren om een gezin draaiende te houden.

Groetekes, Sje

Je zeurt helemaal niet hoor. Het is voor ieder verschillend wat je wel of niet doet. Ik denk niet dat je je schuldig hoeft te voelen maar als het je echt niet lekker zit dan moet je het misschien niet gaan doen.

Ik werkte 30 uur en moet volgende week weer beginnen dan zit mijn verlof er weer op. Ik ga dan voor 20 uur werken. 4 keer 5 uurtjes. 2 dagen per week gaat ze naar een gastouder en 2 dagen in de week is papa thuis. Ik vind het heerlijk dat papa er 2 dagen is. Dat is ook heel leuk voor papa want die ziet zo ook heel veel van zijn dochtertje. En ik vind het ook fijn dat ze naar een gastouder gaat omdat daar nog een kindje is en binnenkort krijgt dat kindje een broertje of zusje en zijn ze daar met z’n drieën bij ons is ze maar alleen. Nu maakt haar dat nog niet zo veel uit maar als ze straks een half jaar is dan is het al heel gezellig nog een kindje in huis.

sinds Evi is geboren heb ik mijn contract van 32 naar 16 uur omgezet. ik werk in de zorg dus dat zijn onregelmatige diensten!
heb het nu zo, ik werk 2 weekenden per maand zodat paps thuis is en de andere week werk ik 2 avondjes en dan gaat evi naar mijn schoonmoeder van 2 tot 6. dus ik heb het zo op kunnen lossen!

groetjes

Ik werk de ene keer 2 dagen per week en de andere keer 3 dagen per week.
Maar iedere dag dan mag ons kleintje mee.
Ik vind dit wel heel prettig want zo kan ik hem makkelijk bv blijven geven.

Bedankt allemaal voor de reacties!

Het is erg leuk om te lezen hoe anderen het ingericht hebben, of de moeders werken full-time, bedrijf vanuit huis, vader en moeder werken, opa’s en oma’s die oppassen, het kinderdagverblijf of gastoudergezin, leuk om te lezen!!

Ook om te beslissen wat ik ga doen uiteindelijk is dit gewoon goed om te weten, je hoort hele andere verhalen dan die je van je eigen omgeving kent. Ben blij dat ik dit topic geplaatst heb en ook erg leuk dat jullie reageerden!

Ik werk 40 uur, kantoortijden zeg maar, mijn man werkt meer dan 60 uur in de week. We hebben hier wel het geluk dat wij een nanny hebben, tja er zitten voordelen aan het leven in Afrika! hahahah Verder ben ik altijd thuis in de weekenden en bijna altijd na 5 uur! Verder gaat onze dochter 2 halve dagen naar schooltje om de nanny iets te ontlasten! Vind ze overigens geweldig. Ik moet wel zeggen dat ik thuis ben geweest tot die kleine 1 jaar werd, das hier eigenlijk best normaal (niet de norm, maar mensen begrijpen het goed) Dus ik ben eigenlijk dik tevreden!

Ik werkte eerst 36 uur in 4 dagen en nu 3 dagen van 8 uur maar van de zomer is mijn ene dagje ouderschapsverlof afgelopen en ga ik weer 4 dagen werken.
Manlief werkt 4 dagen in de week, is op maandag vrij en heeft dan papadag.
Ons zoontje gaat op dinsdag endonderdag naar het KDV en hij vind het heel leuk en ik ga met een gerust hart naar mijn werk.
Ik zie er alleen een beetje tegen op om weer 4 dagen te gaan werken, ik ben ook diegene die de boodschappen doet en het huishouden en kookt, ik heb het er al met mijn man over gehad en misschien dat hij full-time gaat werken en dat ik 3 dagen blijf werken.
Maar wat het ook wordt ons zoontje gaat van de zomer 3 dagen naar het KDV en dat vind ik ook wel de max.