Hallo moeders!
Ik had een vraagje. Hoeveel werken jullie sinds je een kleintje hebt en is dat meer geworden naarmate de kleine ouder werd of juist andersom?
Ik kon met mijn man regelen dat 1 van de 2 altijd thuis is voor de kleine zodat we geen opvang hoefden te zoeken. Onze banen laten dit ook toe dus helemaal super dat we het zo kunnen regelen en ik moet ook zeggen dat het ons uitstekend bevalt.
Ik zou meer kunnen gaan werken aan het einde van het jaar. Ik zou dan 4 dagen werken in de week en om en om het weekend erbij. (hierdoor werk ik dan maar twee dagen doordeweeks) Het ziet ernaar uit dat we ook dan misschien nog maar 1 dag opvang moeten hebben. Dit kan worden opgelost door hele enthouasiate opa’s en oma’s die dit erg graag willen doen.
Maar… bij het idee alleen al voel ik mij al schuldig. De kleine is dan 1 jaar als deze verandering optreedt. Is 4 dagen werken niet veel? Mijn man werkt ook 4 dagen.
Misschien denken jullie; wat zeur je nou, ik weet ook wel dat sommigen echt een beroep moeten doen op een kinderdagverblijf of gastoudergezin om te kunnen blijven werken. Ik ben me daar echt van bewust dat we in een luxe positie zitten.
Wat vinden jullie en hoe doen jullie het met werken, partner die werkt en een kleine erbij?
Groetjes,
Eef