Hoeveel weegt jullie kindje?

mijn meisje wordt over 12 dagen 1 jaar
en weegt 7,4 kilo en is 71 cm
iedereen zegt maak je niet druk maar dat maak ik
me zelf wel ze draagt nog kleding in maat 62/68

wil dus graag eens weten wat andere kindje’s wegen
en hoe groot ze zijn dan kan ik zelf vergelijken

BEDANKT

Je hebt nu eenmaal grote en kleine kindjes. Ik weet niet meer wat Jack woog en groot hij was op die leeftijd maar ik vermoed dat je meisje wel onder het gemiddelde zit?
Jack is nu bijna 2 en weegt rond de 12 kg en is denk ik 94 cm ofzo.
Ik zou me geen zorgen maken als ze biennen de curves van het CB valt!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Niet te druk om maken mijn dochter is bijna 21 maanden en draagt nog 74! Ze eet verder als een bouwvakker, dus daar zal het niet aan liggen!

Zolang je kindje prima eet en drinkt en lekker bewegelijk is, goed slaapt etc, dus eigenlijk gewoon lekker in zijn/haar vel zit zou ik me niet te veel zorgen maken hoor. Elke kindje is qua groei en ontwikkeling anders, maar dat zegt niets over het kindje zelf. Ik weet niet of papa en mama groot of klein zijn?

Mijn mannetje was met 11 maanden (toen ben ik voor het laatst bij CB geweest) 83 cm en 11.8 kilo. Een flinke jongen dus. Ik krijg dan ook regelmatig te horen…jeetje wat is hij groot etc…wat geven jullie hem te eten…
Maar weet je alles is prima in verhouding. Hij is niet TE zwaar, maar zijn lengte en gewicht kloppen gewoon bij elkaar, alleen wel behoorlijk boven het gemiddelde.

Hoi,

Zoals de andere zeggen zou ik me idd geen zorgen maken.
Ik heb een zoontje van nu 5,5 maand oud en hij is 68cm en 7435 gram een lekkere flinke knul. Hij ligt iets boven het schema, maar verder is hij gezond.
Een dochter van een vriendin van mij is 1,5 jaar en ze is maar 900 gram zwaarder en 10cm groter dan mijn zoon.

Ik ben Samantha en ben 22 jaar en ben de trotse moeder van Levi.
24-06-2009
Hij is 3,5 week te vroeg geboren
3100 gram en 50 cm

Nou jah, wat de rest van de dames ook zegt eigenlijk… Niet teveel zorgen maken, iedereen is uniek. Gelukkig wel

Danique was met 11,5 maand bijna 10 kilo zwaar en 76 cm lang. Ze lag hiermee eindelijk in het midden van de curve, ze heeft er heel lang onder gezeten.

Weet het niet precies meer maar meende dat Jurian rond die leeftijd op 83 cm zat en bijna 11 kilo. Jurian is altijd al een hele flinke jongen geweest … vooral zijn hoofd is heel erg groot. Daar heb ik nogal wat opmerkingen over gekregen … maar wat doe je eraan? Kan er weinig aan veranderen!

Je dochter heeft qua verhouding lengte en gewicht wel mooi aantal. Mag ik vragen waar je jezelf nu het meeste druk om maak?

Seth is nu met bijna 1 jaar, 74 cm en 9400 gram.
Hij ligt net iets onder het gemiddelde.
Ik zou me inderdaad niet druk maken, het komt vannzelf goed.
Zal je zien dat ze een groeispurt krijgt, en zo weer zwaarder wordt!
Liefs, Anne

[img]http://lb1f.lilypie.com/eMdZp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Morgan was toen ze bijna 1 was 74 cm en 9700 gram. Maar ze heeft heel lang 1 maat achter gelopen zeg maar, Ze is nu 15 maanden en de laatste keer was ze 77.9 cm en 10.9 kilo.

Groetjes,

Michèle

Hier ook een krielkippie hoor zeker voor een jongen want die zijn normaal gesproken zwaarder als jongen.
9050 gram en 79.5 cm lang hij loopt dus totaal niet in verhouding is lang en mager

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tim was met 11 maanden 79 cm en 11 kilo en met 14 maanden 83 cm en 12,4 kilo. Volgende week moeten we weer naar het CB, dus ben erg benieuwd.

Verder sluit ik me bij de overige reacties aan. Zolang je dochtertje zich goed ontwikkeld en lekker eet/drinkt is er helemaal niets aan de hand. Niet druk om maken, want het ene kindje weegt nu eenmaal zwaarder dan de ander. En de een is een grotere eter dan de ander. Daar moet je echt geen probleem van maken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

super bedankt voor de reacties.

maar helaas eet mijn kleine meisje heel weinig
400cc melk halve boterham en een half potje fruit.
en dan heeft ze een goede eet dag.

helaas kan ze ook alleen nog maar zitten en meer niets
niet rollen, kruipen, tijgeren billen schuiven niets!!!

ze heeft sins vorige week haar eerste tandje door.
kinderarts zegt is gewoon een langzaam kindje kwa
ontwikkelen en eten ja blijf aan bieden.
maar ik maak me er wel zorgen om.

vandaar deze vraag aan iedereen

Mijn oma vertelde vandaag een verhaal, dat zij vroeger op verjaardagsbezoek ging bij een kindje dat 1 jaar werd. Hij deed nog helemaal niets, alleen maar heel de dag op zij buik liggen. Zij vertelde dat hij daarna heel snel ging met de ontwikkeling, en hij binnen de kortste keren hele stukken liep.

Ik hoop dat dit je een beetje gerust stelt!!
Liefs, Anne

bedankt lalala

ik heb voor ogen bij een kindje van 1 jaar dat die de kaarsje’s uitblaast
hiep hiep hoera doet met de handje’s al een klein beetje langs de tafel afloopt
en door alles gasten onder de tafel door kruipt.
maar helaas moet me er bij neer leggen onze meid kan dat echt allemaal
nog niet. maar goed zal het zeker komen ooit.

helaas heeft onze kleine meid even in het ziekenhuis gelegen
ivm keelontsteking en een virus waardoor ze niets meer
dronk en uit aan het drogen was.

ze weegt nu nog maar 6,9 en is in vier maanden tijd 1
cm gegroeit dus nu 72
28 jan gaan ze kijken hoe nu verder ivm dat haar groei
stil staat WEET IEMAND HIER MEER OVER ???

heej
ik hoop dat het nu wat beter zal gaan met je kleine meid
mijn dochter was op
11-11-09 7790gr en 71cm
21-12-09 8235gr en 71,5cm
ze is nu net 9mnd en op het cb vonden ze het raar dat ze maar zn klein stukje was gegroeid maar ik dacht mischien hebben ze wel vergeerdt gemeten nu wachten tot ze 11mnd is en dan weer kijken hoe lang ze is.
ik snap best dat je je eigen zorgen maakt.
maar ik denk ook dat ieder mens uniek is en dat we moetten blij zijn dat we niet allemaal het zelfde zijn.
senna had met kerst ook een keelvirus en ide 6de kinderziekte ik moes haar verwennen met ijs-danoontjes en ijsjes en vooral koude melk geven ipv warme.

ik hoop dat het snel wat beter gaat met je meid en geniet van haar}

Menno Is 16,1 weken is 63 CM en weegt +/-6500 kg

quote:
helaas heeft onze kleine meid even in het ziekenhuis gelegen ivm keelontsteking en een virus waardoor ze niets meer dronk en uit aan het drogen was.

ze weegt nu nog maar 6,9 en is in vier maanden tijd 1
cm gegroeit dus nu 72
28 jan gaan ze kijken hoe nu verder ivm dat haar groei
stil staat WEET IEMAND HIER MEER OVER ???

Hoi,
Ik werk zelf in de zorg en ken ook kinderen die erg langzaam groeiden en daardoor groeihormonen kregen ingespoten. Dus het komt voor, ik weet er zelf verder weinig van, want de 2 kinderen waarbij dit was, heb ik leren kennen tijdens weken van vrijwilligerswerk.

Hoop dat je er iets mee kunt!
Groet Vanessa

vorige week cb geweest maken zich zorgen en gaan met de kinderarts waar ik 26 jan naar toe moet contact opnemen.
ze groeit niet, ontwikkeling staat stil (zit alleen maar,verder nog niets)
en darmen werken niet goed.
dus ff spannend de 26 jan.

Succes! Spannende tijd voor jullie, hoop dat de artsen een verklaring kunnen vinden.

Sterkte met de onderzoeken en gesprekken.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers