Hoeveel voeding

hallo meiden …

reno is nu de 3 maandjes gepaseerd nu vroeg ik me eigen af hoeveel voeding hij nodig zal hebbe want wij hadden elke keer een S speen maar nu hebben we een M en lijkt hij veel en veel beter mee te drinken alleen denk ik dat hij te weinig voeding heeft nu
hij krijgt 140cc en meestal 5 flessen heel af en toe 6 en hij weegt nu ongeveer wel tegen de 5000 gram …
en nu merkte ik dus ook vanavond toen hij met die M speen dronk dat hij een stuk rustiger was alleen 140 cc had hij in 10 min al op dus dat is best snel en verslikte zijn eigen ook niet of zow

groetjes mirelle

Ha Mirelle,

Je mag al 180cc geven hoor.
Je merkt vanzelf wel of dit niet te veel is.
Anne doet 15/2o min over de fles.
Zij drinkt ook 180cc, maar wij laten haar vaak 3 keer tussendoor
boertjes doen en als de fles leeg is boert ze vaak ook nog een keer.
Dan spuugt ze hooguit een klein beetje. Soms niks.
Wat voor flesjes heb je voor Reno?
Wij hebben avent flessen en daar heb je dus voor iedere keer
andere spenen.
Begint bij 0 mnd en dan krijg je de speen voor 1mnd, 2 mnd, 3mnd
enz.
Anne drinkt nog met een speen voor 2 mnd (zitten 2 gaatjes in)
De speen voor 3 mnd heeft 3 gaatjes maar daar verslikt ze zich
nog mee dus we gaan hier nog even mee door.
Dat merk je trouwens vanzelf, want als ze er langer over doen
om het flesje leeg te krijgen dan zijn ze dus aan de volgende
speen toe.
Het moet ook niet te snel gaan want dan heb je weer meer kans
op spugen.
Komt Reno snachts niet meer?
Als Reno zich nog meld voor een fles dan mag je die ook mee tellen
hoor.
Dan krijgt hij overdag nog 4 flesjes.
Hij hoeft geen 6 flesjes meer.

Groetjes Heleen

hallo heleen

ja reno komt af en toe s’nachts nog wel maar hij red t niet altijd overdag dan vandaar dan die 6 flessen maar is niet vaak…
wij hebbe difrax flessen maar hij deed erg lang over 140 cc 25 min of zow en was heel erg beweegelijk en duwde heel de speen in zijn mond
dus heb ik vanavond die andere geprobeerd en toen deed hij een stuk rustiger alleen was de fles naar 10 min al leeg heb ik hem 30 extra gegeven hij heeft niet gespuugd
ik ga gewoon 180 proberen en kijken wat hij doet

en is daarna lekker gaan slapen ik denk allemaal dat hij maar 140 cc dronk omdat hij harstikke moe was naar die fles

groetjes mirelle

nou t lijkt wel alsof die S speen van difrax en die M speen van difrax een heel groot verschil is als je overstapt die gaat te hard volgens mij om in een keer over te stappen iemand tips er voor

groetjes mirelle

klopt is een groot verschil de s of m speen van difrax

wij zitten op de m speen maar toen deze nog te snel ging hebben wij in de s een gaatje bijgeprikt.
of de 123 speen maar die werkte hier niet doordat lieke hard zuigt zoog ze die 123 speen plat en kwam er dus geen melk meer. die zijn ook veel zachter.
Gewoon proberen zou ik zeggen. wij hebben ook al een hele spenen collectie hahaha

succes

gytha

hallo gytha…

ja we hebbe nu weer avent geprobeerd omdat we t ff niet meer wisten en die hadden we ook nog staan en daar hebben we voor 2 maanden op zitten en die gaat vrij goed dus blijven denk maar even deze weer proberen en hopen dat deze wel ok blijft gaan
ik vind die van difrax op zich wel fijn alleen een groot verschil en de 1 2 3 speen vind ik niet praktisch want als je hem op 2 wilt zetten moet je de speen gaan draaien ik weet niet of lieke het leuk vind als je de fles terug pakt maar reno in ieders geval niet dan geeft hij groot protest haha dus dat hebbe we nog nie eens geprobeerd
hopen dat dit goed blijft gaan en nu drinkt hij wel meer voeding dan 140cc en gewoon netjes in 20 min zo dus het begin is goed

groetjes mirelle

Hoi,

Wij hebben van Avent ook de 1 2 3 spenen in huis en die
vinden we nog veel te snel gaan.
We wachten er nog even mee. Misschien gebruiken we die
over een paar week als we bij de laatste voeding pap
toevoegen.
Bij de Avent fles hoef je de 1 2 3 speen trouwens niet te draaien.
Gewoon de fles naar de juiste stand draaien. Erg handig!
Anne drinkt nu nog gewoon uit de 2 mnd speen.
Die van 3 mnd gaat nog veel te snel.
Ze wordt al haast 4 mnd en drinkt nog uit de 2 mnd speen.
Gek is dat eigenlijk, je zou zeggen dan zou ze wel aan die van 3
mnd toe zijn.
We wachten het maar gewoon af. Als ze langer over de fles doet
en ze moet echt flink aan de speen zuigen om de melk eruit te
krijgen dan pakken we de 3 mnd speen.
Ze moeten het flesje ook niet te snel leeg drinken want dan is
hun buikje niet genoeg verzadigd en piepen ze sneller weer om melk.
Drinken jullie kindjes de melk ook lekker op?

Groetjes Heleen

hallo heleen

ja klopt de 123 gaat te snel ja maar de 3 speen gaat wel oke eerste keer ging vrij snel maar de 2de keer ging t al een stuk beter nou doet ie mooi 15 tot 20 min dus niet slecht
hij kreeg met die andere het niet voor elkaar dan was ie zo moe op het einde dat hij t liet staan en nu is ie gewoon verzadigd en hebbe we iets meer voeding gegeven en komt gewoon om de 4 uur dus pfffff eindelijk haha
het is ook iets met de spenen

groetjes mirelle

Hoi Mirelle,

hier ook een hele spenencollectie maar ik ben wel bij Difrax gebleven. Ik gebruik de M voor pap met rijstebloem en de L voor pap met Bambix. De 123 gebruik ik sinds Zoë ong. 6 maanden is voor melk. Vantevoren gewoon S. Nu is het probleem bij Difrax dat de S die je los koopt, veel kleiner is dan die op een nieuwe fles. Ik kocht dus of een klein nieuw flesje alleen voor de speen. Of kookte de te kleine S uit met een stopnaald erin. M is wel erg groot voor alleen melk, dan heb je kans dat hij gaat spugen.

Succes!
Inge

hallo inge

ja idd hij spuugde dan niet maar ging wel veel en veel te snel
we doen nu ook elke keer 180 cc water erin en dan 6 schepjes en meestal drinkt hij zijn laatste fles helemaal leeg en de rest van de dag laat ie 10 staan of zow
en met de avent fles en speen gaat t nu wel ok
zolang t weer duurd maar nu zijn we er weer even uit voorlopig haha
komt allemaal wel goed zien we wel

groetjes mirelle

Misschien stel ik nu een gekke vraag hoor, maar waarom voed je niet op verzoek? Een flessekindje (om het maar ff zo te noemen) zal ook de ene dag meer drinken dan de andere dag. Ik heb dat bij alle 3, toen ze op de fles gingen, gedaan, en nooit echt gekeken naar hoeveel ze ‘mochten’. Ja wel in de zin van geen 2/3 liters melk per dag ofzo hoor, haha. De ene keer ging de fes nl wel leeg, de andere keer niet. Ik gebruikte bij de jongste wel altijd de aventflessen. En nu, hij is ruim 1, zit hij nog steeds op speen 2, omdat speen 3 te snel ging, en die 123 al helemaal!

hallo

neej is helemaal niet zo’n gekke vraag maar bij ons moest dat zo op uur en tijd omdat reno niet tegen veranderingen kan eerste deden wij ook op verzoek zolang er maar 2 uur tussen zat maar dat ging helemaal verkeerd
dat wij echt met onze handen in t haar zaten en toen kwam ik op het ziekenhuis bij zijn kinderarts en ben ik door gestuurd naar een vrouwtje die heeft mij geholpen en gezegd hoe ik t beste met hem aan kon pakken
en dat zijn we gaan doen en het ging een stuk beter
en het klopt de ene keer drinken ze meer dan de andere keer dat is ook zo
alleen ik vertelde dat omdat het bij ons nogal moeilijk was omdat hij te klein was bij zijn geboorte en dan ga je niet gelijk op als met andere baby’s van t zelfde gewicht
hij heeft een hele tijd een inhaalslag moeten maken en dronk hij meer dan de gemiddelde baby alleen hij heeft nu zijn inhaalslag gehad en is minder gaan drinken en was t even aftasten van wat hij nu wou en dit gaat goed zo en wat hij dan rest over de hele dag en hij redt t s’nachts niet dat geef ik hem dan s’nachts want hij slaapt nog niet elke nacht door
en bij ons gaat avent 3 wel oke netjes 15 tot 20 min en de 123 ging idd heel erg snel …

groetjes mirelle

Grappig ik vroeg me het deze week af. Tom is n 5,5 maand en heeft ook nog steeds de 2 speen van avent. Bij de 3 verslikt hij zich. Ik vroeg me af of het erg was maar als ik dit zo lees is dat niet het geval.

groetjes Bibi

Roman heeft veel kracht in t zuigen, dus speen 2 is prima Ik had wel verwacht hem snel op speen 3 te doen, maar dat ging gewoon niet, haha. Heb het wel vaker geprobeerd, maar tis gewoon niets voor hem. heb wel van die doppen gekocht om er een soort tuitbeker/fles van de maken, en dat gaat wel oke, wel wennen voor hem, maar spelenderwijs gaan we hem zo laten wennen aan een andere manier van drinken.

De oudste heeft een reflux gehad, was met ruim 2300 gr. geboren. Ik snap wel wat je bedoelt met die inhaalslag. Het blijft altijd wel aftasten hoor, en die nachten, dat komt vanzelf wel goed. Meestal met een maand of 3 veranderd t ritme van een babytje toch weer, door de sprongetjes die ze meemaken. Duurt meestal ene paar daagjes.

Hoi Patricia,

Anne is 15 week en die heeft ook aventflessen en nog speen
voor 2 mnd.
De 3 mnd speen is veel te groot. Anne moet dan steeds
kuchen omdat ze zich verslikt.
Jouw zoontje drinkt er nog steeds uit? (met 1 jaar)
Welke speen gebruik je dan voor de papfles?
De 123 speen misschien?
Anne drinkt met de speen nog prima en wachten gewoon tot
ze flink moet zuigen om de melk eruit te krijgen en gaan
dan op de volgende speen over.
Het zijn verder wel fijne flesjes vind ik, liggen ook lekker in
de hand.
Wij hadden bij Elke (2 1/2 jaar) toen die baby was de
difrax flessen en die vonden we niet zo prettig.

Groetjes Heleen

hoi patricia

ja het is wat met de flessen en spenen haha
ben wel blij dat het nu oke gaat en dat hij ook tevreden is
reno was 1830 gr bij de geboorte
en hij weegt nu ongeveer 5000gr
maar jij zegt al dat roman veel kracht heeft om te zuigen en reno heeft dat niet zo da merkte je ook heel goed want hij was zo moe dat hij niet eens heel zijn fles op kon en dan was hij niet voldaan maar ja nu gaat t allemaal gelukkig weer oke
en bedankt voor de reactie’s

groetjes mirelle

@ Heleen.

Roman is idd net een jaar, en drinkt idd nog met speen 2. Hij krijgt geen papflessen. HIerbij frookt hij bij het voelen van pap in de melk. Hij eet daardoor al vanaf een maand of 7, 2 keer per dag een broodje. Ook pap met de lepel vindt hij niets.
Ik heb bij de andere 2 ook de ’ gewone’ flesjes gebruikt, difrax ed. Bij de oudste ging de dental speen van Difrax echt prima! Ondanks zijn reflux ging deze speen juist bij hem goed. De middelste heeft de kersenspenen altijd prima gevonden. En Roman, daarbij ging de eerste speen van avent de eerste periode te snel, tot we er nutriton doorheen deden. En dan vooral met borstvoeding, anders was een flesje van 50 cc binnen een minuut op.

@ Mirelle.

Speen 3 is prima! Zeker als ze niet zo krachtig kunnen drinken. Roman heeft idd heel veel kracht, en dan gaat speen 3 heel snel! Ik heb hier een gastkindje die ook niet veel kracht heeft. Die moeder (snap nog niet hoe ze het heeft kunnen doen) de kersenspenen van de ‘gewone’ flessen opengeknipt(topje er compleet af, echt een gat!!), anders dronk ze niet. Ik heb voor haar een speen 3 gekocht van Avent, en met 3 maandjes dronk ze daar echt perfect mee! Die heeft de kracht voor speen 2 ook niet. Ze is nu een half jaar geweest, en speen 3 heeft ze nog steeds. Toch merkbaar dat ze gewoon erg weinig krachten heeft om volle flessen leeg te drinken, dus zij voed ik hier ook op verzoek met de fles.