@ Heleen.
Roman is idd net een jaar, en drinkt idd nog met speen 2. Hij krijgt geen papflessen. HIerbij frookt hij bij het voelen van pap in de melk. Hij eet daardoor al vanaf een maand of 7, 2 keer per dag een broodje. Ook pap met de lepel vindt hij niets.
Ik heb bij de andere 2 ook de ’ gewone’ flesjes gebruikt, difrax ed. Bij de oudste ging de dental speen van Difrax echt prima! Ondanks zijn reflux ging deze speen juist bij hem goed. De middelste heeft de kersenspenen altijd prima gevonden. En Roman, daarbij ging de eerste speen van avent de eerste periode te snel, tot we er nutriton doorheen deden. En dan vooral met borstvoeding, anders was een flesje van 50 cc binnen een minuut op.
@ Mirelle.
Speen 3 is prima! Zeker als ze niet zo krachtig kunnen drinken. Roman heeft idd heel veel kracht, en dan gaat speen 3 heel snel! Ik heb hier een gastkindje die ook niet veel kracht heeft. Die moeder (snap nog niet hoe ze het heeft kunnen doen) de kersenspenen van de ‘gewone’ flessen opengeknipt(topje er compleet af, echt een gat!!), anders dronk ze niet. Ik heb voor haar een speen 3 gekocht van Avent, en met 3 maandjes dronk ze daar echt perfect mee! Die heeft de kracht voor speen 2 ook niet. Ze is nu een half jaar geweest, en speen 3 heeft ze nog steeds. Toch merkbaar dat ze gewoon erg weinig krachten heeft om volle flessen leeg te drinken, dus zij voed ik hier ook op verzoek met de fles.