Hoeveel voeding?

Heej allemaal
Hier weer even een vraagje…Hoeveel drinken (eten)jullie kleintjes nou eigenlijk?Fleur drinkt 2 flessen van 210 cc ,2 flessen van 100 cc een potje fruit en een potje groente.Is dit wel genoeg…?Meer fles wil ze echt niet vandaar ik een potje fruit en groente geef want ook al geef ik dat niet wil ze ook niet meer dan 700 cc voeding per dag.Ben zo benieuwd naar jullie kleintjes,ow ja ze groeit wel goed maar ben gewoon bang dat ze vocht te weinig gaat krijgen en een flesje water of diksap wil maddameke ook niet

Groetjes van ons

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker
Lilypie 5th Birthday PicLilypie 5th Birthday Ticker

kind krijgt echt voldoende echt waar

groetjes Kim, mama van

en

Ja, is absoluut voldoende vocht hoor!!
Kaya krijgt wat flessen betreft “maar” 600 cc per dag.
Maar je moet niet vergeten dat er in fruit en groente ook heel veel vocht zit.
Geen zorgen maken in ieder geval

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Justin zit gemiddeld tussen de 500 / 600 cc
klopt in fruit en groente zit ook vocht
Geen zorgen maken
Je moet je pas zorgen gaan maken als ze niets meer wilt
Toen Justin ziek werd in februarie werd me verteld in het ziekenhuis dat hij tussen de 600 en 700 cc moest drinken toen was hij bijna 4 maanden
dus je hoeft je echt geen zorgen te maken

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Ze krijgt inderdaad zat vocht binnen.

Je kunt ook aan de luiers controleren of ze wel genoeg vocht binnenkrijgt. Als ze gewone plas- en poepluiers heeft en als de luiers niet heel licht aanvoelen als je ze verschoont, dan is er niks aan de hand hoor.

En inderdaad in groente en fruit zit ook veel vocht!

Wat dat water en diksap betreft wat ze weigert: ze is tot nu toe gewend om alles warm te krijgen. Het kan zijn dat ze nog moet wennen aan koude dranken en dat ze daarom water en diksap weigert. Probeer maar eens om dat water of diksap ietsje op te warmen. Gewoon lauw, hoeft niet eens zo warm als de fles die ze gewend is.

Mogelijk dat ze het dan wel drinkt omdat het niet zo koud is.

In de loop van de tijd steeds korter verwarmen tot ze het wel koud drinkt.

Groetekes, Sje