Hoeveel voeding met borstvoeding?

hallo moeders vaders verzorgers enz,

ik lees overal over flesvoeding.
zelf geef ik borstvoeding en m’n vraag is:
om 22.00/22.30 geef ik z’n laatste voeding en dan ben ik met hem zoet to 23.30 soms 00.30 en word ie om 3 uur weer wakker. moet ik dan vanaf 22.00/22.30 reken of vanaf 23.30/00.30 (kwa voeding)?
als ie om 3 uur komt komt ie ook sochtends om 7.00.
ik geef hem overdag 7.00-11.00-15.00-19.00 en dan z’n laatste.
maar omdat ie tijdens z’n laatste voeding zo spookt heb ik t idee dat ie die voeding te weinig pakt.
kan ik dan beter een flesje geven dat ik kan nagaan dat ie genoeg krijgt…?

groetjes Jonne en Joey
Joey is trouwens 10 weken

Gewijzigd door - Joey2009 op 10 Mar 2010 14:51:16

Hij zit in de nasleep van het sprongetje, dat kan het slechte slapen 's nachts ook verklaren.

Je kan het natuurlijk testen door een flesje te geven en te kijken of hij daarop wél doorslaapt. Tegelijkertijd is het echt nog niet raar dat hij met 10 weken nog 's nachts komt voor een voeding hoor, hij is nog zo klein.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Sorry met deze vraag kan ik je niet helpen ik gaf altijd borstvoeding als ze er om vroeg, dus hab nooit tijden aangehouden. IIg welkom op dit forum!

Voor bv moet je veel geduld hebben en kun je niet vergelijken met flesjes, dus kun je ook niet spreken over laatste voeding. Je telt vanaf je begint met voeden dus begin je om 22.00uur en ben je 23.00u klaar en komt ie dan weer om 1.00uur zit er 3uur tussen. je moet per kant ongeveer op 20 a 30 min rekenen, als je kleintje beetje inslaap valt kun je beetje in de handjes wrijven dat ie wakker blijft en drinkt in plaats van bij mama lekker te tutten (mag natuurlijk ook) maar eerst drinken. vaak aanleggen ook in de nacht hoort er even bij, goed voor de productie. Geef die borstvoeding niet op, het wordt vanzelf makkelijker ook in de nacht.
En kolven om te kijken hoeveel je baby drinkt kan wel maar heeft niet zo heel veel nut. Mijn zoontje wilde ook niet ineens groote hoeveel heden drinken en kwam vaak om de 2 uur ook dat kan. Het was vermoeiend maar ik ben zo blij dat ik het heb doorgezet en geef nu nog bv.

Heel veel succes, Groetjes mama van Kevin(6j) en Roan (8mnd)

idd ik heb ook altijd bv gegeven en nooit op het klokje zitten kijken of dat het wel tijd was dus ik zou gewoon lekker geven wanner je kindje er om vraagt en bij twijfel gewoon aanbieden

suc6 en geniet van de kleine ze worden zo snel groot

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

misverstandje ! ik voed m niet op tijd maar wanneer hij komt en dit is ongeveer z’n dag ritme

bedankt voor de snelle reacties!
nog een vraag:
overdag lukt t me maar niet m in slaap te krijgen in z’n bed. Terwijl hij savonds er geen moeite er mee heeft.
kan ik m dan gwn beter in de box leggen of wipstoeltje?

groetjes Jonne & Joey

Al hoe klein ze zijn is het eigen bedje beter. Als ik je vraag zie lijkt het veel op mijn zoontje sliep overdag niet omdat ie zn slaap niet kon pakken en s’nachts wel. Roan was erg onrustig en toen ik over de puckababy hoorde van de kraamhulp ben ik die gelijk gaan halen. Ze zitten dan met de armpjes in de trappelzak zodat ze niet met de armpjes in het wilde westen kunnen slingeren en daardoor hun slaap niet kunnen pakken. Het hielp niet gelijk de eerste dag maar jeetje wat een uitkomst, het geeft de baby het beschermde gevoel wat ze in de buik ook hebben, je zou het kunnen proberen.

Weeg je kindje vlak voor de voeding en meteen erna. Het verschil in gewicht is het aantal cc’s dat hij gedronken heeft.

Groetekes, Sje

quote:
Al hoe klein ze zijn is het eigen bedje beter.

?
Ik denk dat hier de meningen over verschillen!

quote:
quote:
Al hoe klein ze zijn is het eigen bedje beter.

?
Ik denk dat hier de meningen over verschillen!

Dat denk ik ook!

Als ik jou was zou ik gewoon lekker blijven voeden op verzoek. Misschien is er wel een sprongetje…misschien heeft je kindje gewoon wat meer behoefte aan jou.

Over het slapen, had de tip ook al in een ander topic geschreven, een kinderwagen in het bedje. Dat zorgt voor geborgzaamheid voor je kleintje. Weet niet op je het wat vind, maar bij ons werkte het in ieder geval wel!

Groetjes Evelien