Hoeveel vocht?

Hallo allemaal.
Onze kleine meid is bijna 8 maand en vanaf het begin…net als haar grote zus geen flesdrinker geweest. Waar andere mama’s misschien moeite hebben om er een fles af te krijgen. Zo doe ik mijn best om er flesvoeding in te krijgen.
Maar goed!
Onze “schema” ziet er nu zo uit:
7.00 fles 230 water + 7 schepjes
9.30 fruit
11.30 fles 180 water
14.00 koekje en roosvice
16.00 fles 180 water
17.30 a 18.00 warm eten en toetje.

Nu drinkt madam van de fles van 11.30 en de fles van 16.00 max 120. Dus ik denk dat er wel een fles af kan.
Wat kan ik dan het beste doen? De fles van 11.30 laten vervallen en dat vervangen door brood en roosvice?

En hoeveel vocht moeten ze op een dag binnen krijgen??

Ja, die van 11.30 weghalen en vervangen door brood en wat drinken erbij.
Of bijv. geen roosvicee, maar alleen wat water?
Hoeveel vocht, 500 cc (opvolg)melk, hoeveel ander vocht daarnaast weet ik niet precies meer.

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi Pjukje,

Het CB bij ons vertelde dat ze met 8 maanden tussen de 400cc-700cc opvolgmelk per dag nodig hebben. Ben vorige week weer geweest en toen zeiden ze dat ik als hij het aankan nog wel een fles eraf mocht doen dus naar twee. Nou dat red hij nog niet. Sinds drie weken zitten we nu op drie flessen. Als er nog maar twee flessen op een dag wordt gegeven dan moeten ze wel genoeg ander drinken krijgen zoals water, thee, vruchtensap etc. Waarom gooi je ochtendfles niet naar 180 water of red ze het dan niet tot aan het fruit. Ik zou in ieder geval wel gaan beginnen met een broodje. Volgens krijgen (moeten?) ze daar in ieder geval (opvolg)melk bij. Dat wordt toch gezien dan als een broodmaaltijd? Je zou dan bijvoorbeeld kunnen doen: bij een half broodje fles van 180/6 of 150/5 en bij een heel broodje 150/5 of 120/4. Het is maar net wat ze wilt hebben nog aan melk (drinken). Verder zou ik de fles dan van 16.00 uur eraf halen en vervangen door een toetje en/of koekje met drinken. Zo heb ik die fles eraf gekregen.

Groetjes Danielle

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/f77Fp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Jesper08 op 11 Nov 2011 17:27:10

Hoi, onze kindjes zijn ong. even oud. Amy wordt volgende week 8 maanden.
Ons schema alsvolgt;
7.00 uur 180 cc opvolgmelk + 3 schepjes pap
10.00 uur 150ml vers fruit
12.00 uur boterham en 120cc opvolgmelk
14.30 uur koekje/liga/rijstewafel + 120 ml. sap
17.00 uur grote prak warm eten en 50ml. yoghurt
19.00 uur 180cc opvolgmelk

Dit is een heel prettig schema… Niet altijd gaat de melk van 1200 uur op.
liefs annelies

Lilypie First Birthday tickers

en ong. afbouwen naar min. 500 ml. opvolgmelk.
aanvullen met sap/thee/lauwe spa blauw
Kindjes tussen 6 mnd - 12 mnd ong. tussen 0,5 liter en 1 liter vocht binnenkrijgen.

Bedankt voor jullie reacties!

@mamaJ. ik ga vandaag idd proberen de fles van 11.30 te laten vervallen of iets minder geven. Ff kijken hoe het humeurtje is van onze kleine meid.

@happylife, onze meid wil om 19.00 geen fles meer. Dus die krijgt ze al een tijdje niet meer. Ze krijgt na het warm eten toetje.

@Jesper 08, de enige fles waar ze echt zin in heeft is de eerste fles. Ik heb geprobeerd de eerste fles met pap te doen, maar daar is onze meid geen fan van. Voor brood s’morgens heeft ze (nog) niet genoeg geduld. Dus vandaar dat ze een fles krijgt van 230 water. Deze fles gaat altijd leeg. Dus daar ben ik al lang blij mee.

Gr Pjukje

Dan begrijp ik waarom de fles 's ochtends wat hoger is… Ik bedoelde eigenlijk brood om half 12….

Is het nog gelukt om de fles weg te laten om half 12 of minder te geven?

Groetjes Daniëlle