Hallo allemaal,
Ik zit al af en toe op deze site te kijken en ik dacht laat ik me ook eens aanmelden.
Ik heb een dochter van nu 6 maanden en een week en ze heet Tessa.
Ons eerste kindje dus vraag je toch weer van alles af of je het wel goed doet en zo.
Sinds eergisteren krijgt ze nu namelijk 3 flesvoedingen ipv 4 omdat we haar altijd wakker moesten maken voor de laatste voeding van 21:30. S’ochtends eerder beginnen was ook niet echt een optie want dan slaapt ze ook nog.
Maar ik heb het cb gebeld en volgens hun mag ze wel op 3 voedingen van 240cc en ze eet nu een half potje groente en een beetje fruit.
Maar ik probeer haar nu wel ander vocht te geven zoals rooibosthee gisteren daar dronk ze wel 100cc van op. Maar ik heb ook van die diksap gehaald maar daar wilde ze geen druppel van drinken. Toen water gegeven maar dat wilde ze ook niet.
Hoe deden jullie dat? Ik lees overal dat de kinderen dan sap krijgen maar zij vindt het blijkbaar niet lekker. Ik ben nu een beetje bang dat ze te weinig vocht binnen krijgt. Het schema van Tessa is nu als volgt.
8:15/8:30 wakker worden
8:45/9:00 fles van 240 cc. opvolgmelk met rijstebloem
Om 10:30/11:00 probeerde ik sap of water maar moest het echt allebei niet, wel gister een rijstewafel gegeten
11:30 slapie doen van half uurtje/3 kwartier
12:15/12:30 fruithapje maar gaat soms goed en soms niet, ze vindt het nog niet echt heel lekker volgens mij
13:30 fles van 240cc opvolgmelk
14:00/14:15 naar bed
16:30 wakker worden
17:00 half potje groente
17:30 100cc. rooibosthee
19:30 laatste fles melk van 240cc met rijstebloem
20:00 naar bed
Krijgt ze nu niet te weinig vocht binnen of voedingsmiddelen?
Eerst met die 4 flessen was ik bang dat ik teveel gaf en nu ben ik bang dat ik te weinig geef. Ze dronk namelijk wel altijd nog die 4 flessen leeg maar ze weegt al 9 kilo dus ik wilde haar ook niet teveel geven. Ze piept nu verder niet en het is wel lekker dat we haar niet meer wakker hoeven te maken s’avonds.
Een heel verhaal ga nu maar eens stoppen denk ik.
Alvast bedankt en groetjes Kim