Hoeveel uur tussen voeding

En tja wat doen we er nu weer aan?
Dacht ik dat ik de oplossing had gevonden voor de voeding, maar het lijkt alleen maar erger te worden.
Wat me opvalt is dat m’n zoontje na 4 uur echt geen honger heeft.
Meestal komt hij nu rond half 5 's ochtends en dan gaat er om half 9 echt geen fles in. Een keertje tegen half tien/tien uur en ook dan weer na 4 uur lijkt hij geen zin te hebben, ook niet eens een klein beetje!

Hierdoor heb ik geen flauw benul meer wanneer ik hem moet voeden en is het eigenlijk iedere keer een strijd. Vandaag heeft hij dit schema gehad
06.45 uur 120 ml
10.00 uur 180 ml
14.00 uur 120 ml
17.00 uur (leek hij honger te hebben, fles gemaakt niets!)
19.30 uur 220ml

De richtlijnen zijn 4 uur ertussen laten, maar zou het een probleem zijn als je er 5 uur tussen laat?

Nee, dat is geen probleem.

Wat jij moet doen is gewoon voeden wanneer HIJ vindt
dat hij eten wil, dat geeft een heleboel rust voor jullie beiden.

M.

Hoi,
Hoe oud is je zoontje? misschien heb ik er overheen gelezen…

Amy heeft ook wel een periode gehad dat ze wat langer tussen de voedingen liet. Ik hield zelf wel aan dat het maximaal 5,5 uren mocht duren. Amy heeft een periode weinig gedronken…ze was toen 2,5 maand. Ik kreeg er met moeite 550 cc in. Volgens de kinderarts moest ik zorgen dat ze 500cc binnen kreeg per 24 uur, dus dan maakte ik haar snachts nog wel eens wakker. 500cc is de minimale hoeveelheid die ze aan benodigde voedingsstoffen nodig heeft. Ze groeide toen een periode van een paar weken max. 90 gram per week terwijl dit ook wel meer zou mogen zijn.
Van het ene op het andere moment is ze meer gaan ‘vragen’ en nu drinkt ze 3 x 200 cc en 1 x 230 klaargemaakte voeding en natuurlijk inmiddels ook fruit en groenten.
Als ik zie wat jou kindje drinkt lijkt mij de hoeveelheid wel netjes. De tijden veranderen. als je denkt een ‘schema’ te hebben, komen ze in een sprong en dan zit je weer op andere tijden. Bij Amy is het gelukkig nu al ruim 1,5 maand gelijk, ze is erg stipt.
Je kan proberen te sturen in de tijden, ik zie bv. dat er tussen de eerste voeding en de tweede voeding maar 3 uren zitten…
Bij twijfel zou je het ook kunnen overleggen met je vaste bureau arts.
Liefs Annelies

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/uF2Kp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Happylife op 18 Aug 2011 22:04:03

Dank voor de reacties

Mijn zoontje is 4 maanden, Overdag is hij heel gezellig als hij wakker is, maar die voedingen ik word er helemaal gek van.

Aankomende vrijdag heb ik in ieder geval een afspraak met de kinderarts, want ik weet het gewoon niet meer. Hij heeft ook droge plekken op z’n benen en armen. Misschien toch een KMA? Ik weet het niet.
Ik heb volgens mij alle flessen en spenen zo onderhand geprobeerd en dan en ik dat ik het gevonden heb, maar dan is het de volgende dag weer net zoals voorheen.

Hij krijgt z’n ml wel binnen, maar het kost zo veel energie van mij. Ik ben soms 45 minuten bezig. Op dit moment speelt hij gewoon met de spenen, bijt ze dicht en begint heerlijk te kraaien. Allemaal heel leuk, maar drinken (voeding) tot je nemen hoort er volgens mij bij.

Ik zou gewoon kijken naar je zoon wat hij aangeeft. Als jouw zoontje om de 5 uur redt zou ik dat gewoon doen. Volgens mij mag er best 5 uur tussen zitten.
Hopelijk is er niks medisch aan de hand. Succes bij de arts.

Groetjes Daniëlle

Trotse mama van Jesper!!

5 uur is volgens mij ook geen probleem. Ik voedt mijn dochtertje (nu 5 weken) op verzoek en ook zij laat er wel eens 5 uur tussen zitten. Maar ook nooit langer moet ik zeggen. Zolang ze maar voldoende binnenkrijgen is het volgens mij geen probleem. Kan me wel voorstellen dat het wel moeilijk is als ze niks willen. Dat zou ik dan ook even aan de arts vragen.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers