Hoeveel tijd tussen fles en groent/fruithap?

hoi…

ik zit even met de planning van het eten van de jongste. Met de oudste was t heel anders… die sliep steeds maar kort (en heel vaak) en kon ik gewoon 2 uur na de fles een groente/fruithap geven. Maar bij de jongste is dat anders.

ze doet t nu ongeveer zo (kan ook half uur tot uur verschillen afh. van hoe laat ze smorgens wakker is)

7 uur fles 180 cc
8.15 slapen tot aan fles (ongeveer hoor. Moet wel steeds speentje geven maar valt dan weer in slaap)
11 uur fles 150 cc (en drinkt soms maar 120 cc)
12 uur fruithapje half potje. Gaat er vaak goed in omdat ze haar fles niet goed drinkt. Als ze fles goed drinkt eet ze amper fruit…
12.30 naar bed
15 uur fles 180 cc
16.45 naar bed voor een 45 minuten
17.30 groentehap, half tot 3/4 potje
19.15 fles 180

Als ik groente na t slaapje geef drinkt ze de fles nl niet altijd goed. Soms/vaak maar half leeg. Tja… en dan slaapt ze dus s nachts weer slechter, veel wakker. Want honger.

Geef ik groente voor t slapen gaan, heeft ze niet veel trek. Maar drinkt ze laatste fles wel weer goed.

hoeveel tijd hadden jullie tussen de groente/fruit en fles zitten??
En wanneer gaat een kleintje wat meer groetne of fruit eten?

thanks ben benieuwd hoe t bij jullie ging/gaat…

Het blijft inderdaad lastig met die kleintjes. Dit is ongeveer ons schema (onze dochter is wel iets ouder, maar ze is wel 2 mnd te vroeg geboren en desondanks volgens mij wel een slaapkop):

7.30 uur: pap uit een bordje (180+6+pap)
9.00-11.00 uur slapen
11.00 uur: fruit ongeveer 125-150 gram
12.00 uur: fles: 180+6
12.30-15.00 uur: slapen
15.00 uur: diksap (proberen met een koekje, maar eet ze nog niet veel van)
16.30 uur: groente 125 gr (afhankelijk van wat het is, haha)
17.00-19.00 uur: slapen
19.00 uur: fles 210+7
20.15 - 7.00 uur (ongeveer) slapen

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Op deze leeftijd gaf ik niet en groente en fruit op 1 dag. Ik ben met 4 maanden begonnen met fruit en na een paar weekjes of groente of fruit. Pas met 5,5 maand zowel groente als fruit.
Voor die tijd is dit nog niet nodig en is de melk nog de hoofdvoeding. Op deze leeftijd is het puur wennen aan vast voedsel.

Groetjes,
Sandra

@ Sandra: ik weet dat inderdaad melk t belangrijkste is. Daarom geef ik nu vaak eerst melk en pas daarna groente/fruit.

Ik ben met 4 maand ongeveer begonnen met groente. Na een paar weken fruit toegevoegd. Dat was onze bedoeling pas met 5 maand, maar ze had een ‘rare’ nacht met heel vroeg voeding. Toen fruit als tussendoortje gaan geven.
tja en inmiddels merk je dat ze wel ‘rekent’ op d’r groente/fruit. en dat ze ervan geniet. Ze was/is er ook wel aan toe. Ik weet dat vanaf 6 maand t meer ‘nodig’ is…
De oudste zijn we ook met 4 maand fruit gaan geven en met 5 maand groente erbij.

Maar tja… planning is en blijft lastig.

@mooiezoon: thanks! Ja zoals jij doet is inderdaad ook een optie. Eerst fruit en iets later de fles geven… Kan ik als ze iets ouder is ook wel eens proberen. tja en s middags zit jij al op diksap, wij hebben nog een fles…

Wij zijn net begonnen met diksap inderdaad, ze vindt het wel heel lekker en drinkt ongeveer 100 ml. Het blijft toch puzzelen elke keer weer!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers