Hoeveel thee?

Joey drinkt elke morgen een beker thee. Elke dag andere thee, ik laat hem uit het theekistje uitzoeken. Dat is soms dus rooibos, soms gewone thee, en ook geregeld vruchtenthee of groene thee.
Maar nu vraagt hij sinds een paar dagen vaker op de dag om thee… Als ik hem een beker drinken geef gooit hij die weg en zegt nee thee mama! Hij heeft alleen een scheutje halfvolle melk in de thee, en geen suiker. Nou is mijn vraag, hoeveel thee mag hij?

Groetjes Anouk

Hoeveel weet ik niet, maar ik weet wel dat melk teeine en looizuur neutraliseert dus volgens mij mag hij wel wat meer. Morgan drinkt eigenlijk nooit thee, mamma wel 2 liter per dag met melk en zoetjes

Groetjes,

Michèle

Jada drinkt 2 koppen rooibos met honing en melk per dag! Ze heeft mooie tandjes hoor, mijn zus (TA assistente) zegt dat het niet schadelijker is als 2 koppen fruitsap, dus zal wel goed zitten. Beste is water he, maar daar heb ik ook niet altijd zin in!

quote:
Is thee trouwens niet slecht voor de tandjes??

Ja, teveel thee of te sterke thee kan voor aanslag op de tanden zorgen. Mogelijk dat dat met rooibosthee meevalt, dat weet ik niet.

Groetekes, Sje

hmm… Ik geef er toch maar niet elke keer aan toe. 2 kopjes per dag vind ik niet erg, maar als het aan meneertje ligt drinkt hij het de hele dag door, haha! En dat terwijl wij geen theedrinkers zijn, wij zijn echte koffieleuten! Joey trouwens ook hoor, hij lepelt altijd het restje schuim uit de kopjes
Ik maak wel hele slappe thee met heet water uit de kraan. Daar een scheutje melk doorheen om het weer af te koelen.

Groetjes Anouk

Ik heb geen slechte tanden en ik drink ook al van kleins af aan thee. Volgens mij scheelt het wel als je melk erin doet, enne inderdaad hoe sterk je hem maakt.

Groetjes,

Michèle

Hier ook een echte theeleut. Wel drink ik over het algemeen thee zonder theïne, dus bv rooibos, groene thee, sterrenmunt enz. Mijn tandjes zien er prima uit! Ik zou me niet druk maken over die thee, zeker omdat je er geen suiker in doet. Ik zie Eva liever thee drinken dan sap! Lekker gebruik blijven maken van het feit dat hij het uit zichzelf zo graag drinkt, zou ik zeggen! Ik kan het bij Eva ook wel een keer gaan proberen, heb het eigenlijk nog nooit echt goed geprobeerd sinds ze wat groter is! Laat je 'm dan tot lauw afkoelen? Of hoe doe je dat?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik heb Joey als babay geregeld thee gegeven, maar toen wou hij er niks van weten, jessey nu ook niet.
Maar toen hij een paar maanden geleden een beetje ziek was, net als ik, bedacht ik me dat het misschien wel lekker zou zijn voor zijn zere keel, want daarom dronk ik ook thee toen. En het was een succes! Hij vond het heel lekker Sindsdien krijgt hij elke ochtend een beker. Ik neem gewoon heet water uit de kraan en hang het zakje er even in. Het is wel slappe thee omdat hij dus ook geregeld gewone thee of bijvoorbeeld aardbeienthee kiest. En daarna doe ik er melk bij uit de koelkast, zo is het in een keer afgekoeld
Misschien is het ook helemaal niet zo verkeerd, want melk drinkt hij al een paar weken niet meer, hij lijkt het echt vies te vinden! Wat melkproducten betreft krijgt hij soms yogy of chocomelk, maar vanwege de suiker doe ik dat liever niet te vaak. Hij krijgt wel elke dag een bekertje karnemelk met wat diksap. Daarnaast nog wat melk in de thee, dus dan zit dat ook weer goed

Groetjes Anouk