Hoeveel tanden

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje:

Hoeveel tanden en welke volgorde (ongeveer iedereen is anders) hoort een kindje van 10 maanden te hebben. Onze zoon is 10 maanden maar heeft nog maar twee tandjes, onder wat is ongeveer het schema wanneer ze zouden moeten komen.

Lilypie Premature Baby tickers
Melanie Hengeveld

Hoi,

Dat verschilt per kind, als ze (geloof ik) maar voor dat ze 2 zijn komen. Julian is nu 9 maanden en hij heeft er 5. De onderste voortanden kwamen als eerst bij 6 maanden.

Ik heb zon schema in het boekje van het consultatiebureau, daar staat een volgorde die het meest voorkomt.

Groetjes Sigrid

Onze kleine meid kreeg toen ze 11 maanden was d’r eerste tandjes,
eerst twee onder, twee weken later twee boven.
Nu is ze dus 1 en heeft 4 glimmende porseleintjes in d’r mond

Volgens mij moeten ze idd voor dat ze 2 zijn door komen!
en het kan ook verschillen welke er eerst komen, maar vaak dan komen eerst de twee onderste dan de twee bovenste gevolgd door de tandjes links en rechts naast de onder en boven tandjes (heb even ge- google-d)

Afwachten dus!!
Groetjes
Monique, mama van Silver

de mijne kreeg met 4 maanden 2 onderste voortandjes. nu is hij over 2 dagen 6 maandjes oud hij is al een tijdje heel erg aan het kwijlen en op overal aan het bijten maar verder nog niets in zicht. het verschilt zeker van kind tot kind. uiteindelijk krijgen ze ze allemaal dus maak je maar geen zorgen voor ons was het geen pretje dat hij al zo vroeg tandjes kreeg we hebben een paar zware nachten gehad dus hoe verder weg hoe beter… geniet er nog even van ze komen heus wel een keer

Lilypie First Birthday tickers

Onze zoon heeft 1 ondertandje (tenminste, die is doorgekomen, maar moet nog even groeien), maar is nog steeds erg aan het kwijlen, op zijn handjes aan het bijten, etc. Betekent dit dat de tweede er al aan komt? Ik hoorde dat die voorste ondertandjes direct na elkaar komen…

Hij wordt de laatste twee nachten ook erg vroeg wakker, half 5 en 5 uur! Valt daarna niet meer in slaap. Zou dat ook komen door tandjes? Verder gaat het de rest van de nacht goed…

bij ons kwam de tweede tandje precies een week later maar weet niet of dat bij ieder kind hetzelfde is. dus het kan best dat de volgende eraan zit te komen. maar vergis je niet ik wacht nou ook al 2 maanden en zie de symptomen wel maar er komt nog niks. dus het kan soms op zich laten wachten…

damian is aankomende vrijdag 7 maandjes en hij heeft er nu al 5!!! zitten. eerst 2 snijtanden onder (zat 1 dag tussen) toen boven de rechter tand naast de snijtanden en sinds vorige week heeft hij zijn rechter tandje naast zijn onder snijtanden en zijn rechter boven snijtandje. hij heeft dus geen volgorde hahaha

Hier is de tandenfee ook laat. Onze meid is 14 maand en heeft er nu 6!!
Hoop wel dat ze snel haar anderen ook krijgt. Want de kaak bij de kleintjes worden steeds harder. En hoe harder…hoe meer pijn het kan gaan doen.

Volgens mij krijgen ze eerst de 2 ondersten, dan de 2 voortanden. Dan de 2 bovenste hoektanden en dan de onderste hoektanden

Lilypie Second Birthday tickers

@pjurkje, laat… wat dacht je hiervan, 14mnd en 2 ondertanden pas haha.

Gr Patries

quote:
@pjurkje, laat..... wat dacht je hiervan, 14mnd en 2 ondertanden pas haha.

Gr Patries

Uhhhhh ja dat is ook laat 14 maand en nog maar 2 tandjes.
Ach ik denk maar zo. Voordat ze 18 zijn hebben ze vast wel tanden

Lilypie Second Birthday tickers

Ons meiske 6 mnd heeft nog geen 1. Vriendin van mij haar kleintje had met 3 mnd al de 2 ondersten en een collega van mij haar kindje 9 mnd heeft nog helemaal niks.
Haha zo zie je maar dat het heel snel of heel langszaam kan gaan!

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Senne is 10.5 maand en heeft er ook nog maar 2.

Ik heb wel het idee dat d’r tandvlees dikker wordt bovenin maar of dat zegt of ze snel komen?

Groetjes van Sascha en Senne

Nou, we wachten nog geduldig af. Deze week zijn die lekkere poepluiers weer begonnen dus wie weet…

[img]http://lpmm.lilypie.com/wBw6p2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Premature Baby tickers” />
Melanie Hengeveld

Dion had met 5 maand de eerste 2 tandjes onderin en vanaf die tijd kwijlt hij erg en bij echt op alles en dan ook echt op alles. Zijn bovenkaak is dikker en je ziet de tandjes zitten alleen breken ze nog niet door dus ik denk dat alles straks in een keer komt op zich niet erg maar als ze er maar geen of weinig last van hebben. De eerste 2 had hij geen last van.

Het lijkt alsof men dochtertje(shana) al een tandje heeft en ze is nog maar 2maandjes het lijkt alsof ze al een ondertandje begint te krijgen . kan dit ? het lijkt me nogal vroegkes . ?
x groetjes laura

Bij mijn manneke is er 4 weken terug 1tje onderin door gekomen en nog geen 1.5 week daarna kwam zn 2e tandje onderin. Maar ze zzijn der nog niet volledig uit. Hoelang duurt dat eigenlijk? Want het zn 1ste tandje is 4 weken terug maaar hij is der nog niet volledig uit

borstvoeden.info Tickers

Hoi
mijn zoontje van bijna 9 maanden heeft nu 8 tandjes en de negende komt er door .
de een is gewoon sneller als de ander . want als ik het vergelijk met miijn oudste zoon , dan gaat nu bij de 2 de alles sneller

gr fiona

fiona mars

onze dochter is nu ook 10 maanden over een paar dagen de 22ste is ze 11 maanden en ik zie al dat er weer 2 bijkomen boven in

Hoi,

Onze dochter Marèl is vandaag precies 11 mnden en ze heeft 6 tandjes, onder 2 boven 4.

offtopic,
Erris leuk jou dochter is precies dezelfde dag geboren als onze dochter, hoe laat ? Marèl om 18.02 uur
Wat voor kledingmaat heeft jou dochter op dit moment?

Léon
Vader van Marèl ( 22-07-2009)