Hoeveel sliepen jullie kindjes van 5 maanden?

Levi is vergeleken met Jurian echt een onrustige slaper. Hij doet smorgens een klein uurtje (maar hoor hem dan wel vaak tussendoor nog) en smiddags red hij net 2 uurtjes. Jurian slaapt nu nog 2,5 uur per dag (middagslaap) dus die doet bijna net zoveel als Levi … Gevoelsmatig klopt dit niet.

Ik weet dat ik naar mijn kindjes moet kijken en luisteren … maar ben toch benieuwd naar jullie slapende kindjes

Mijn zoontje is iets jonger…iets ouder als 4 maandjes.
Het is net als zijn broer altijd was een slaapkop. 's Ochtends slaapt hij vaak 21/2 uur en 's middags ook. Rond een uurtje of 17.00/18.00 gaat hij weer slapen en maak ik hem rond 20.00/20.30 wakker voor zijn laatste fles.
Soms redt hij het tot de volgende morgen en soms komt hij rond een uurtje of 5.00 nog voor een miniflesje.

probeer je echt niet te onzeker te maken want echt elk kind is anders. die van mij slaapt smiddags weinig en wordt na 1 slaapcyclus wakker. In het begin maakte ik me er druk om, maar toen ging het juist slechter. nu kijk ik naar haar of ze moe is en hoe ze is. Nou ze is altijd erg vrolijk.
Dus dat wilde ik toch even zeggen
Maar mijn dochter van bijna 5 maanden slaapt savonds om half 8 tot smorgens. tussen half 7 en half 8 wordt ze wakker. Dan flesje en gelijk na bed. Dan slaapt ze meestal nog dik 2 uur, soms nog weleens 3 uur. Dus dan heeft ze het meeste slaap gepakt.
begin van de middag een half uur en dan tussen 3 en half 4 weer naar bed en dan wisselend van een een half uur tot 2 uur slapen. Maar de 2 uur slapen is een uitzondering hoor!

Maar nogmaals kijk naar je kind!

Mijn ventje is bijna 5 maanden, en doet tegen 11en een hazenslaapje van een half uur tot 3 kwartier. Gaat 's middags boven op bed, met de oudste, dik 3 tot 3.5 uren, en tegen 6en nog een hazenslaapje van ongeveer een half uur tot 3 kwartier. Maar goed, vervolgens slaapt hij dan goed 13 uurtjes.
Het is maar net wat ze nodig hebben!

Toen onze dochter 5 maanden was, sliep ze 4 keer per dag (en soms wel 5 of 6 keer) een klein uurtje (45 min). Maar nu, ruim 7 maand, slaapt ze ineens langer (tot 2 uur per keer, en dan 2-3 slaapjes). Varrieert…
Inderdaad… gewoon naar je kindje kijken en je verder niet druk maken! Moet dat mezelf ook steeds weer voorhouden…

Ja plannen kan je het niet met die ukkies … en ik weet dat rust en regelmaat erg belangrijk is (de oudste was een huilbaby). Maar nu zit ik wel heel erg gebonden. Levi smorgens uurtje slapen … is hij eruit gaat Jurian (2 jaar oud / middagslaapje ) erin en dan halverwege Levi weer … pfft … kan niks doen. Maar het is maar periode … over half jaar kan het weer anders zijn

Tim is altijd een mega slaapkop geweest. Met 5 maanden maakte we hem s’ochtends om 7 uur wakker voor zijn 1e voeding. Daarna legde we hem terug op bed en sliep hij door tot 11.00 uur en dan maakte we hem wakker voor zijn volgende voeding. Daarna kwam hij uit bed en deed ik hem in badje. Ook s’middags sliep hij ontzettend veel, maar ik nam hem ook gewoon mee in de wandelwagen en dan sliep hij daar in. Anders zat ik bijna de hele dag thuis.

Groetjes,
Sandra

Ieder kind heeft zijn eigen slaapritme. Ik had slaapkoppies. Dion sliep heel veel en nu slaapt hij ongeveer 2 uur tussen de middag. Soms dacht ik weleens jeetje je ik heb een kind maar wanneer kan ik er wakker van genieten en opeens waren zijn vele uurtjes slapen gelukkig over.

Vrienden hun zoontje slaapt 2 keer een half uur op een dag en hij is een half jaar. (doet dit al een tijdje) En is goed te spreken overdag en dus niet moe.

Tja als Levi nu ook goed te spreken was verder … maar dat is het niet. Hij jengelt en piept er op los. Oer ongezellig!! Dus ik vanmorgen gezegd dat hij dat lekker op bed mocht doen. Jurian en ik naar buiten ramen zemen en ja hoor meneer maar krijsen. Na 2 uur was hij schor en mocht hij er weer uit ;- )…

Baal hier enorm van. Wat moet ik doen? Gewoon negeren?

Hier gaat het net zo als bij jullie hoor.
Ingebakerd sliep ze wel redelijk maar nu slaapt ze gewoon ‘los’ en dat doet ze overdag ook niet zo lang. Meestal maar een half uur zelfs. Op de creche begint ze nu trouwens wat langer te slapen, hoop dat ze dit thuis wel gaat doen.
"s nachts slaapt ze meestal gelukkig wel goed.

Ik heb maar besloten het te accepteren want het lijkt maar niet te willen veranderen. Wat we ook proberen. We leggen haar er gewoon maar wat vaker op.
het vervelend is wel dat ze vooral in het begin echt niet uitgerust leek na zo’n slaapje en inderdaad al snel zeurderig is.
Inmiddels lijkt ze het trouwens beter vol te houden en is ze lekker vrolijk.
Zit bijv. rustig bij ons op de grond zittend drie kwartier te spelen met een duploblokje terwijl ik met haar zus torens aan het bouwen ben.

Ben bang dat er niet veel anders op zit dan ff doorbijten.

Groetjes, Kirsten

Sem slaap ook weinig overdag. Soms opeens 2 uur maar meestal 's morgens, 's middags en vroege avond een uurtje.
Verder gewoon vrolijk en 's nachts van 7 tot half 8 dus geen probleem!
Hoe slaapt Levi 's nachts?

Levi krijgt om 20.00 uur laatste fles gaat dan om 21.00 uur bed in en slaapt dan tot ik hem eruit haal. Meestal hoor ik hem rond 8.00 uur kletsen maar als ik dan nog aan het eten ben met Jurian wacht hij rustig op mama

Verder gaat het hier momenteel weer prima. Ik luister gewoon naar hem wanneer hij moe is. En leg hem dan op bed. Soms is dit dus echt maar uurtje op heel de ochtend.

Probleem is alleen als hij uit bed komt wil hij ETEN! Maar dit kan niet altijd … hij kan niet om de 2 uurtjes een fles krijgen. Hoe doen jullie dit?

Ik geef Sem al vanaf 4 maanden af en toe een stukje soepstengel en wat sap om hem bezig te houden. Kan ie wel een uur zoet mee zijn!

Echt??? Tof dat moeders dat doen en durven. Ik weet wel dat ik bij Levi makkelijker ben in alles zoals groente en fruit etc. Maar verder … durfde ik het nog niet. Misschien wel idee om te gaan doen.

Vandaag op het cb geweest meneer weegt ruim 7,5 kilo en is 68 cm lang. Kleiner en magerder dan Jurian destijds (niet vergelijken oeps!!) terwijl meneer al volop smikkelt van de voedingen (fruit en groente)…