Gewoon even een vraagje. Morgan is nooit echt een goede slaper geweest op de dag door alle ellende die we hebben gehad en nog hebben soms. 's Nachts slaapt ze gelukkig wel goed, hoewel onrustig op het moment maar daar wordt allemaal aan gewerkt.
Nou heb ik al een paar keer mamma’s gehoord van wakker maken voor de voeding en dan weer terugleggen en mijn moeder had het daar ook al over toen ze me vertelde over mijn broertje.
Nu is mijn vraag, als alles normaal loopt met je kindje, hoeveel slaapt het dan op de dag?? Morgan’s ritme is nu:
Wakker worden tussen 5 en 8 voor de eerste fles. (dit verschilt door de hoeveelheid slaap van de dag ervoor).
Bij 5 uur is het doorslapen tot een uur of 9 en dan na de volgende fles weer slapen.
Bij 8 uur is het wakker tot een uur of 10 en dan weer slapen na de volgende fles.
dan slaapt ze zo’n 3 uur en dan moet ik haar wakker maken voor de fles. Daarna slaapt ze eigenlijk niet meer. Althans ze is niet moe (genoeg) en ik kan haar dan niet in bed leggen. Ja dat kan wel maar dan brult ze tot de volgende fles. Alleen als in haar beneden in de box leg of op haar doomoo valt ze op een gegeven moment wel in slaap, en nee overleggen in haar bed heeft geen zin want dan brult ze tot de volgende fles. Dus meestal laat ik haar maar liggen omdat ik bang ben dat ze te weinig slaapt en een kind twee uur laten brullen vind ik ook zielig. 40 min mopperen kan ik mee leven.
Hoe pakken jullie dit aan?? Dit is wel een schets van een goede dag, bij een slechte mag ik blij zijn dat de 45 min tot een uur slaapt op de dag. En dan slaapt ze dus echt tot een uur of 8 (ik moet haar wakker maken dan)
Groetjes,
Michèle