Hoeveel slapen bij 4 maanden

Hoi,

Mijn dochter is nu 4 maanden en is na 1 uur wakker zijn vaak alweer moe. Ze gaat dan weer naar bed en slaapt dan vaak 2 uurtjes. 's Avonds slaapt ze nog steeds niet door. Komt het doordat ze overdag teveel slaapt? Ik had begrepen dat kinderen bij 4 maanden 1.5 uur tot 2.5 uur wakker kunnen zijn.
Welk schema hebben jullie babies?

PS: ik geef alleen borstvoeding en voed op verzoek.

groet,

Izzie

Niet nadenken over hoeveel een kindje slaapt. Het ene kindje heeft veel slaap nodig en het andere kindje is een wakkere baby.

Jij hebt blijkbaar een kindje wat graag veel slaapt overdag. En dat ze 's nachts nog niet doorslaapt kan ook makkelijk. Ook daar is het ene kindje eerder aan toe dan het andere kindje. Doorslapen moet je dan ook niet zien te forceren.

Gewoon die kleine meid lekker zelf haar slaapritme aan laten geven, dan heb je de tofste baby. Als je aan haar ritme gaat sleutelen komt ze veel minder lekker in haar vel te zitten.

Groetekes, Sje

Hoi Izzie,

Ik vind het helemaal niet raar dat jouw kleintje na een uurtje alweer moe is. Dat was min zoontje op die leeftijd ook. Gewoon lekker in bed stoppen dan. Zoals sje al zei gewoon haar eiegen ritme laten bepalen dat is echt het beste voor haar.
Mijn zoontje gaf ik trouwens met die leeftijd een flesje afgekolfde moedermelk met rijstebloem erdoorheen en daar sliep hij dan prima op door. Mijn zoontje was trouwens met een maand of zes pas twee uurtjes wakker per keer. Nu is hij bijna 15 maanden en heeft hij nog een slaapje en dat is alzo vanaf een maand of tien/elf.
Het is wel lastig om dingen te ondernemen als ze nog zoveel slapen maar dat word vanzelf echt minder.

groetjes Ramona

Hoi Izzie,
Mijn dochter is 5 maanden en vaak is zij ook na een uurtje al weer moe. Ik leg haar dan in bed en ze slaapt dan gemiddeld 1,5 uur (smiddags iets langer). Er zijn ook genoeg dagen bij dat ze langer wakker is, maar ik laat haar haar eigen ritme bepalen. Ze slaapt s’nachts overigens wel heel goed, ze krijgt flesvoeding.
Groetjes Nancy

Dion is ook bijna 5 maand en is na 1 a 1,5 uur ook al weer moe. Ik leg hem dan weer op bed en meestal tot de volgende fles ligt hij op bed. Ik dacht altijd dat hij dan ook de hele tijd sliep maar laatst was ik op zijn kamertje op wat op te ruimen en meneer lag lekker met zijn oogjes open te staren en te sabbelen op zijn duim. Ws vindt hij het lekker om rustig te liggen. Ik laat zijn schema tot op zekere hoogte bepalen door hemzelf maar meestal komt hij niet zelf voor de fles dus dan haal ik hem wel uit bed anders komen we zo raar met de flessen uit en ik persoonlijk vind ik het wel lekker dat de kinderen tegen 20.00 op bed liggen want dan heb je ook zelf wat aan de avond. Maar meestal ligt Dion later.

Hoi,

Niet naar andere baby s van die leeftijd kijken hoe die het doen met schema s endergelijke.
Gewoon jou kindje op bed leggen wanneer ze moe is.
Je hebt wakkere kindjes en kindjes die gewoon snel moe zijn.
Komt vanzelf dat ze minder gaan slapen.

De oudste van ons destijds was een wakkere baby. Was soms echt een hele dag wakker.
De jongste daarentegen die was een echte slaapkop.
Sliep soms tot de volgende fles.
Vond ik eigenlijk niks aan, want dan zag je haar weinig.
Maar aan de andere kant, je kunt dan wel veel doen in huis.

Het heeft zo zijn voors en tegens.

Groetjes Lisan.

Hoi ouders,

Ik laat mijn kleine inderdaad haar eigen ritme bepalen. 's Avonds komt ze nog voor voeding, maar dat vind ik vaak geen probleem. Ze drinkt dan en valt vervolgens weer in slaap. Ze is nog zo klein.
Bedankt voor de reakties.

groetjes,

Izzie