Hoeveel slaapt baby van 4,5 maand?

Hoi

Onze dochter van 4,5 maand slaapt ongeveer 18 uur per dag.
Ze krijgt 4 flessen van 200 ml + beetje fruit.
Na elke fles is ze ongeveer 1,5 uur wakker.

Volgens ons slaapt ze vrij veel, graag hoor ik hoe dit bij jullie is of ging?

Tessie

Uhmmmm ruilen ? Hahahaha die van mij hebben allebei nooit zo veel geslapen, zeker overdag niet zo ( s`nachts gelukkig wel ) Maar het is de een voor de ander.

Hoi Tessie,

Het is heel verschillend hoeveel babies op een dag slapen. Wij hebben hier in huis 2 uitersten gehad.

Ons oudste dochtertje sliep erg weinig al vanaf het begin ('s nachts sliep ze gelukkig wel goed). Die wilde ook erg graag beziggehouden worden. Dus daar hadden we nogal wat werk mee. (Hoewel ze zich nu ze 2 is heel goed zelf bezig kan houden overigens).

Ons jongste dochtertje (nu 9,5 maand) heeft heel veel geslapen. Die sliep wel 22 uur op een dag volgens mij. Was gewoon wakker voor een voeding, even kwartiertje eten laten zakken en dan lag ze weer te snurken. Ik had er bijna geen weet van dat we een tweede kindje hadden.

Het is gewoon afhankelijk van het kindje.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

bij mij sliepen ze allebei ook zoveel,en ineens was het over,en bleven ze wat langer op

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Bedankt voor jullie reacties!

Gelukkig zijn er meer kinderen die veel slapen en het is idd erg makkelijk. Soms denk je gewoon moet ze niet al meer doen maar dat komt dan vanzelf.

Tessie

Even zien Ruben… is vandaag precies 4 maanden.

En is na de fles ook zo’n 1,5 uur wakker, de ene keer wat langer dan de ander.
Maar daarna leg ik hem gewoon op bed soms met wat protest maar meestal gaat hij nog even in zijn bedje brabbelen tegen de mobiel of zijn beertje.
en dan valt hij uiteindelijk in slaap.

Maar ik denk dat hij ook zo’n 15-18 uur slaapt op een dag.

Mijn dochter is volgende week 4 maanden en heeft nog niet echt regelmaat, maar in grote lijnen is ze na 2 uur wakker zijn weer aan bedje toe. Soms slaapt ze dan 2 uur, soms maar een half uur, meestal zijn het 3 slaapjes overdag en dan 's avonds van circa 19.00 tot 's ochtends 07.00 (met een aantal keren wakker worden voor de borst).

damanja is nu 4maanden en 20 dgn ongeveer!!
en gaat 's avond rond half 8 naar bed tot de andere morgen uur of 8!
dan doet ze 's middags alleen haze slaapjes en gaat dan weer rond half 8 naar bed!

mama van damanja
(03-07-2005)

Cas is nu 3 en halve maand en slaapt ongeveer 2 uurtjes overdag maar vanaf 20 uur 's avonds hoor je hem niet meer tot de volgende dag 7 uur.

zo als ik dat zo lees is mijn zoontje maar een oude slaapkop zeg die slaap zo’n beetje de hele dag en nacht dooe

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.