Hoeveel slaapjes per dag?

Hallo

hoeveel slapen jullie kindjes per dag? En hoe oud zijn ze dan? Mijn zoon is bijna 10 maanden (en gecorrigeerd precies 7 maanden) en sliep tot begin deze week standaard van half 9 tot half 10, van 12 tot 3 en van 5 tot 7.

Nu slaapt hij veel onregelmatiger. Normaal gesproken lijkt het mij de bedoeling dat hij van deze 3 slaapjes naar 1 middagslaap gaat, vb van 12 tot 3 uur. Hou oud waren/zijn jullie kindjes toen ze dat deden (of juist niet)?

Groetjes!

nou dan heb je al heel veel rust gehad… ben jaloers…
Colin slaapt nu meestal alleen nog 's ochtends na de fles een uurtje en rond 12.00 in de wagen tijdens wandeling een half uur/ 3 kwartier. Soms 's middags ook nog een half uur, maar nooit op vaste tijden ofzo.

22-12-2009 colin geboren

hallo
mijn zoontje is bijna 10 maanden en slaapt in de voormiddag ongeveer 1,5u en in de namiddag ook. De tijden wisselen maar hij komt altijd uit op 's avonds rond 19u-19.30u naar bed. Ik denk wel dat alle kindjes anders zijn mbt slaap nodig hebben, en dat je vooral naar het ritme van je kindje moet kijken.

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hier is het al tijden 1 tot 2 slaapjes, smorgens en smiddags. De ochtend eigenlijk altijd tussen 10 en 12 eventjes. Heel afentoe dat hij eerder slaapt. Smiddags is de ene keer wel en de andere keer niet, als ik zie dat hij moe wordt of jengelig gaat hij gewoon naar bed toe en anders niet. Maar over het algemeen tussen drie en vijf nog even. Ik geloof dat als kinderen tegen de twee jaar aanlopen dat ze vanzelf over gaan op 1 slaapje. Maar dat geven ze vanzelf aan, de een is hier eerder in dan de ander. Owja hier gaat hij de nacht in tussen 17 en 20 en dan slaapt hij tot de volgende ochtend.

@ mama van Colin: oh hee, dat is inderdaad wel weinig. Kan hij zichzelf wel vermaken dan? Of wil hij èn niet spelen èn niet slapen?

Het maakt mij trouwens niet uit hoor, hoe vaak onze zoon slaapt, maar ik was even benieuwd. Het kan natuulijk ook zo zijn dat hij 1 slaapje 's ochtends gaat doen en 1 slaapjes 's middags. Hij is namelijk om 7 uur wakker 's ochtends en dan kan hij het nog lang niet tot de middag volhouden.

Jasper is nu 16 maanden en gaat nu pas naar 1 slaapje overdag.
Niet dat hij zoveel sliep, maar meestal pakte hij s’ochtends en s’middags wel een klein uurtje. Nu slaapt ie 1x 2 uurtjes achter elkaar. We hebben niet echt hele vaste tijden, gewoon als ie moe wordt. Hij ligt b.v. nu te slapen vanaf half 1 (en het is bijna half 3 dus hij zal zo wel weer wakker worden…) en gisteren sliep ie van half 12 tot 2 uur.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Julian is altijd een uitgeruste baby geweest en heeft nooit veel slaap nodig gehad. De laatste 3 maanden 2 slaapjes van 1,5 uur gehad. Maar afgelopen week sliep hij 's ochtends nog maar 45 min. en 's middags wilde hij absoluut niet. Ik ben gaan proberen of hij dan al toe zou zijn aan maar 1 slaapje. En eigenlijk lukt dat heel goed. Dit is nu de 2e dag en hij slaapt nu al vanaf 12.45u. Ik hoopte het eigenlijk niet, want ik vind hem nog erg jong, maar hij is zowel 's ochtends als 's middags erg vrolijk. Bovendien valt hij om 19u echt als een blok in slaap en dat is ook wel fijn.
Misschien dat ik ook nog ga proberen om hem na de fles van 7u (of iets eerder) nog even terug te leggen, misschien dat ie dan ook nog een half uurtje/uurtje meepikt.

Groetjes!

ja, hij vermaakt zich wel, hoor. Wordt wel af en toe wat jengelig, maar soms gaat dat vanzelf over. Is hij weer over zijn slaap heen denk ik. Hij was nu erg moe en is in de auto in slaap gevallen. In bed heeft hier gewoon geen zin overdag. Als ik thuis ben dan ga ik weleens met hem naar bed overdag en dan slaapt hij soms wel wat langer. Hij gaat ook rond 19.30 naar bed en gaat dan goed slapen.

22-12-2009 colin geboren

Wij zitten op 2 slaapjes per dag. S´morgens en s´middags. de laatste tijd is het wel erg verschillend met de tijden. Soms maar een half uurtje in de ochtend en dan in de middag weer een uur of 1,5 uur. Dan weer in de morgen langer en in de middag maar een half uurtje. meestal doet ze 2 keer een uur ongeveer. Zit soms wel eens te denken om naar 1 slaapje te gaan maar denk dat ze dat nog niet red. Gister hadden we ineens weer 3 slaapjes. Ze was erg moe en is al een week verkouden dus daar zal het mee te maken hebben.

pippy die sliep tot een maand of 8 2x per dag, (en smorgens tot 10.00 uur dat doet ze nog steeds )
eerst sliep ze dan van 12.00 tot 14.30 uur en nog een keer rond 17.00 uur een uurtje ofzo…maar daar was ze met een maand of 8 wel klaar mee , nu slaapt ze nog smorgens tot 10.00 uur na de fles van 07.00 …
en dan smiddags van een uur of 12.30 uur tot 14.30 uur (soms tot 15.00 uur …)

Baby geboren

Hier ook twee slaapjes op een een dag.
Meestal van 9.00/9.30 tot een uur of 11.00 en 's middags van ongeveer 14.00 tot 16.00 uur. Hij gaat hier de nacht in om 19.30/20.00 uur. Hij slaapt nog ongeveer 3/4 uurtjes overdag. Dit doen ze volgens mijn nog heel lang, maar is idd per baby verschillend.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hoooi, met 9 maanden sliep Joaquin nog maar 1 keer per dag (is volgensmij wel erg snel) maar hij hoefde s ochtends echt geen dutje meer. Hij slaapt na zijn boterham tussen 13:00u en 14:00u een paar uur achter elkaar. Dus je zou bijvoorbeeld jouw zoontjes slaapjes terug kunnen brengen naar 2 slaapjes van 10:30u tot 11:30 en om 14:00 nog een keer en dan merk je het snel genoeg als je zoon s ochtends geen dutje meer hoeft omdat hij dan na zijn ochtenddutjes middags niet lang meer slaapt, dan heeft hij genoeg aan 1 slaapje lijkt mij. Succes x

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sylvie is nu bijna 7 maand en ze slaapt 2 keer per dag.
Sochtends 2 uurtjes ergens tussen 9.00 en 12.00 en smiddags 3/4 uurtjes ergens tussen 13.00 en 17.00.
En savonds gaat ze 19.00/20.00 slapen tot de volgende ochtend 7.00/8.00.
Als ze 1 dag alleen smiddags slaapt dan gaat ze de volgende dag al om half 6 ofzo savonds op bed. Dus ze heeft het zeker weten nodig.