Helleu,
Mijn Ben is bijna 6 maanden en hij krijgt elke dag piepers met groenten en een stukkie vis of kip alles vermalen tot gladde derrie met de staafmixer. Maar qua hoeveelheid doe ik altijd maar een gok. Ongeveer een halve aardappel met een eetlepel groente, een beetje voedingsmelk een ienieminie stukkie vlees ongeveer 30cc en een halve liga tweede stap en dan mengen!
Hij eet het nooit helemaal op, maar hoeveel heeft hij eigenlijk ongeveer nodig?
Weet iemand dat?
En dan dixap, hoeveel mag je dat geven? Hij krijgt een flesje van ongeveer 80 cc na zijn fruit en dan nog zo’n dan zo’n 60 bij zijn koekie maar dat drinkt ie nie leeg en dan na het eten nog een paar slokkies ongeveer een cc of 30. Is dat teveel?
Hoeveel piepers en groente?
In een Olvaritpotje zit volgens mij 200 gram. Die zou ik normaal gezien dan ongeveer aanhouden. Als je merkt dat je kindje het nooit helemaal opeet, ga je over op 150 gram en dan maar zien of hij het wel opeet.
Groetekes, Sje
de verhouding van aardappel en groente is niet helemaal goed denk ik … ik deed
1/4 aardappel en 3 eetlepels groente.
Aardappel kan je het beste prakken en de groente malen met de staafmixer.
Het geheel mengen en je kan het sappiger maken met warme opvogmelk of wat kookvocht van de groente.
Waarom doe je er een liga door heen ? dat is helemaal niet nodig, dat zou je wel door een fruithapje kunnen doen b.v peer of een uitgeperste mandarijn wat dikker te maken en met vlees zou ik nog een beetje uitkijken, dat mogen ze n.l vanaf 7 1/2 maand.
Ik vind dat aardappel dat met de staafmixer is bewerkt op behangplaksel lijkt bbbbbbrrrr dat komt door de zetmelen die stukslaan.
Hoeveel opvolgmelk krijgt hij in zijn flesjes ?
Diksap in prima hoor, maar let even op of het niet ten koste gaat van zijn eetlust, misschien dat hij daarom niet alles opeet, maar ze geven zelf heel goed aan wanneer ze genoeg hebben.
Groetjes
Hoi,
Ik deed altijd 1 kleine aardappel en een lepel groente en dan wat melk erdoor heen.
Vlees is pas vanaf 8 mnd.
Zou ik nog even mee wachten dus.
Diksap is eigenlijk helemaal niet zo goed.
De naam zegt het al DIK. Dit betekent dus dat dikke sap is, die goed vult.
Wij gaven nooit diksap.
Wij hielden het eigenlijk maar op water of een beetje water met een klein beetje roosvisee erdoor.
Als je wel diksap wilt geven dan bijv. na het middagslaapje, maar nooit vlak voor het eten.
De eetlust zal minder zijn. En het eten is toch ook erg belangrijk!
Groetjes Lisan.
quote:Waarom doe je er een liga door heen ?
quote:
@ Vlokje:
eh ja weet ik eigenlijk niet kan niet anders zeggen dat ik de verpakking van liga tweede stap las en dus las dat dat erop stond en ik dacht goh, dat doen we dan maar hahah. Maar je hebt gelijk tis wel onzin…
Ik maak het idd sappiger met opvolgmelk ja, en dat kwak ik er al bijvoorbaat bij zodat de aardappel idd niet als behangplaksel is. Ligt er ook aan welk soort pieper je gebruikt merkte ik.
Hij krijgt trouwens geen opvolgmelk erbij te drinken verder want voor mijn gevoel zit k m dan nog een flesvoeding te geven, k geef wat of thee of dixap alsie dan nog wil he.
@ vlokje en lisan
DAt van dat vlees wist ik niet, laat ik er vanaf nu af aan misschien dan wel uit. Hoewel hij tot nu geen last heeft gehad, maar je hebt gelijk misschien beter even wachten (daar komt mama ongeduld weer in me naar boven), ik wil weer te snel geloof ik
@ bakma
Ik doe idd ook 1 stuk fruit pureren, dit soms met liga om het wat zwaarder te laten vallen, kan ie voor zijn tweede fles nog slapen, kan de 2e fles later, kannie later op de middag zijn middagdutje doen, kannie later eten en dus later naar bed en dus langer doorslapen. :0
Erg he??? hahahaha Puur egoisme die liga!!!
Ja vond BEN ook superstoer, grappig dat je broer ook zo heet.
@lisan
Ja dat klopt wel jah dat de eetlust verminderd! Maar dat het zo slecht is ben ik dan weer niet helemaal met je eens, denk dat het er ook wel aan ligt welk merk en in hoeverre je het aanlengt met water. Ik doe echt minimaal dixap en zo’n 90% water…
Maar zal wel idd beter opletten op welk moment ik het geef, want als je liters water drinkt vergaat je eetlust ook, ben ik helemaal mee eens.
Dank jullie meiden, ga weer wat aanpassingen doorvoeren!!!
@ Henriekah,
Wel even goed mijn verhaal lezen!
Ik heb niet geschreven dat diksap slecht is.
Ik schrijf alleen dat het niet goed is het vlak voor het eten te geven omdat dat de eetlust verminderd.
Tuurlijk wij hebben ook diksap in huis gehad, maar ze wilden het niet drinken.
Vandaar het water of water met roosvisee.
Nu drinken ze graag water of appelsap of wat limonade.
En dan niet vlak voor het eten.
Groetjes Lisan.
Ik nam ook altijd de hoeveelheid wat in een potje voeding zat. Extra groente deed in dan nog weleens kan geen kwaad toch en het is gezond. Ik heb Marijn destijds niet altijd gemalen eten gegeven ging het vaak prakken zodat hij ook gelijk aan stukjes kon wennen dit deed ik ook met fruit (appel ff in magnetron en dan is hij lekker zacht en kun je hem zo prakken). Zorgde er wel altijd voor dat het vlees wel in heeeeele kleine stukjes was. Hoe dit straks bij Dion uitpakt weet ik niet maar ga het wel proberen met prakken.

@ lisan
sorry lisan!! wel goed gelezen maar verkeerd geïnterpreteerd. Kan gebeuren he met geschreven tekst…Grappig dat die ukkies dan al zo’n uitgesproken smaak hebben he!
Mijn kabouter smult ervan door het zoete smaakje
Nogmaals dank je voor de tip, denk nu dat ik na de fles van 3 uur geen dixap meer geef want ik denk idd daar hij daarom minder goed eet en eten is idd belangrijk!