Hoeveel personen mee naar echo

Ik moet over 2 a 3 weken (moet nog afspraak maken) op pad voor mijn 20 weken echo. Nu kan manlief onmogelijk weer een moment vrij nemen om hierbij te zijn. Jammer maar het is niet anders. Nu wilde ik 2 zussen vragen of die het leuk vinden om mee te gaan, zij hebben zelf (nog) geen kindje en hebben het dus ook nog nooit live meegemaakt.

Maar in de papieren staat dat er maar 1 persoon mee mag. Hoe streng zal men hierin zijn? Wilde ze al bellen maar dat gaat via afspraken buro etc. Dus hele omweg … Dacht misschien weten jullie het wel. En of hebben jullie er ervaring mee dat 2 ook heus wel mag…

Geen idee eigenlijk.
Ik wist ook niet dat er maar 1 persoon mocht zijn.
Op televisie zijn ze vaak met zoveel…
Vraag het eens aan je gynaecoloog.
Volgens mij maken ze er geen punt van hoor.

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

Toen ik mijn echo’s had maakte het niet uit hoeveel personen er mee kwamen. Kan me voorstellen dat ze niet de hele kamer vol willen hebben. Maar eentje vind ik wel erg weinig. Toen ik zwanger was van Tim is mijn man meegeweest naar de 1e echo en verder niemand. Bij de 20 weken echo was mijn man mee en beide moeders en dat was geen enkel probleem. Kan me niet voorstellen dat ze er moeilijk over gaan doen als je 2 mensen mee hebt. Mijn vriendin heeft zelfs bij haar pretecho beide vaders en moeders meegenomen. En dat was bij een andere verloskundigepraktijk als waar ik zat.

Gaat echt alweer opschieten dat je alweer bijna je 20 weken echo hebt. Echt spannend!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Bij mijn 20-weken echo ging Danny mee, en Joey was er natuurlijk bij… We kregen wel even flink wat te horen dat er geen kinderen bij mogen zijn, want de 20-weken echo is geen gezellige pretecho, maar een heel serieus onderzoek…
Bij een andere echo ging mijn moeder en zusje mee, en ook Joey was er weer bij… Toen kwam mijn zusje er dus echt niet in, en moest ze met Joey op de gang blijven wachten… Hier zijn ze dus wel heel streng… Vind ik trouwens wel raar, want niemand die je dat verteld van te voren…
Spannend trouwens, 20 weken alweer bijna! Willen jullie weten wat het word?

Lilypie First Birthday tickers

Bij ons hebben ze toen niet moeilijk gedaan, mijn beide ouders waren mee, en chris zn vader was mee… het hokje stond toen echt wel vol, en we hebben ook alles gefilmt.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

volgens mij mogen er 2 mensen bij
Moet zeggen dat tijdens de zwangerschap van Justin Robin altijd mee ging was geen probleem

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

nee, in de papieren stond gelijk al van te voren vast dat de kinderen niet welkom waren en buiten jou er nog 1 persoon mee mag
http://www.rivm.nl/zwangerschapsscreening/Images/Basisfolder%20SEO%20Ned_tcm97-57270.pdf

er staat echt heel duidelijk in dat het geen pretecho is

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Zou toch maar even bellen als ik jou was, is bij iedere echoscopist blijkbaar weer anders. Misschien als je van tevoren belt dat je een uitzondering kunt maken. Heb je het in elke geval geregeld en hoeft er niet 1 op de gang te blijven staan. das ook zo lullig, moet je daar ineens een keuze gaan maken.

liefs

Bij ons staat ook in de papieren dat er maar 1 iemand mee mag en geen kinderen. Ik heb toen wel met ons echocentrum gebeld omdat ik wilde dat mijn schoonmoeder erbij was. Mijn moeder was bij de tweede echo geweest omdat mijn vriend niet kon. Ze gaven aan dat ze het liefst 1 persoon erbij wilden hebben, maar dat dit ook een beetje afhankelijk was van wie de echo deed. De echografiste die ik toen had, had er niet veel problemen mee. Maar er werd wel nadrukkelijk aangegeven dat het idd geen pretecho was en dat er dus ook eventuele afwijkingen geconstateerd konden worden. Het was toen aan mij zelf of ik mijn schoonmoeder daarvan ook “live” getuige van wilde laten worden. Achteraf ben ik wel blij dat ze erbij was, trouwens… Maar, om een lang verhaal kort te maken Ik zou ook ff met het echobureau bellen om het na te vragen.

Groetjes Natasja

[img]http://m2.lilypie.com/cWOtp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Wat spannend zeg, de 20 weken echo alweer! Ben je al wat minder misselijk? Ik kan me voorstellen dat je natuurlijk graag iemand meeneemt als je man niet mee kan. Alleen is niks! Bij mij was alleen mijn vriend erbij. Ik zou zelf alleen iemand anders meenemen als hij inderdaad niet kan, de hele kamer vol lijkt mij niks. Ik vind het toch wel erg iets van jezelf en je partner. Hetzelfde met bevallen, daar wilde ik verder ook niemand bij hebben. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik zou gewoon even bellen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hier mogen bij de 20-weken echo geen andere kindjes zijn. Dus als je Jurian mee zou willen nemen, vraag dan even na of dat wel kan.

Mijn zus had laatst met de 20-weken-echo haar man en mijn ouders meegenomen. Dat was geen probleem maar ook dat kan in elk ziekenhuis weer anders zijn.

Groetekes, Sje

Ik had met 12,5 weken een echo en daarbij werd nog gezegd
dat er geen kinderen bij mochten zijn. Ik weet niet meer hoeveel personen
erbij mochten zijn maar ik was met mijn moeder, mijn vriendin en mijn zus en ze deden er niet moeilijk over. Ik weet niet of dat anders is met 20 weken hoor
want die moet ik nog krijgen.

MamaLindy

Bij 20 weken zijn ze strenger.
De eerste echo is een termijn-echo. In eerste instantie puur om te kijken hoever je zwangerschap is.

De 20-weken-echo is een medische echo. Om te kijken hoe de gezondheid van de baby is. Bij die echo moeten ze zich extra kunnen concentreren om alles goed na te kijken. Daarom willen ze daar geen andere kinderen bij hebben. Plus, stel dat er iets heel erg mis is met de baby dan zou een kindje wat erbij is weleens erg kunnen schrikken van de verdrietige geschrokken reacties van zijn/haar ouders.

Daarom zijn ze bij de 20-weken-echo zo streng. Het wordt wel vaak als pret-echo gezien maar het is helemaal geen pret-echo (ja natuurlijk wel als alles goed is, maar het blijft een spannende echo).

Groetekes, Sje

ik snap ook wel dat ze van tevoren zeggen dat het geen pretecho is, maar ik denk dat iedereen er wel een beetje naa uitkijkt!! wel heel spannend natuurlijk! maar ik had mijn 2 vriendinnen en mijn moeder mee. de echoscopiste vond het geen probleem, maar ik denk dat dat echt van de verloskundige afhangt.

groetjes

pris

Ja gebeld… er mogen er 2 mee… !!

Wat fijn dat er 2 personen mee mogen, wanneer mag je voor de 20 weken echo?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Volgende week donderdag 4 maart … Helaas kunnen beide zussen niet mee… dus moet ik nog kijken of er iemand mee gaat… en anders ga ik alleen. Toch altijd wel spannend zo’n echo …

Woon je in de buurt? Ik ga wel met je mee!

Groetekes, Sje

Ja gezellig… wel beetje vroeg… het is nl om half 9 al…

Wat vervelend dat beide zussen niet meekunnen. Heb je geen moeder of schoonmoeder die meekan? Lijkt me persoonlijk helemaal niet leuk om alleen te gaan. Haha en anders bel je mij maar, moet alleen wel een stukje rijden

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker