Hoeveel opvolgmelk

Rens is sinds gisteren aan de opvolgmelk nutrilon nr 3.
Nou staat er op dat pak dat hij 2x 180cc met 6 schepjes moet wat neerkomt op flessen van 200cc. Maar de voorgeschreven hoeveelheid is toch 300cc zuivel per dag? Hij krijgt ook joghurt dus dan zou 2x 100cc toch ook genoeg moeten zijn?
Hij drinkt eigenlijk ook nooit meer dan dat. Vind het ook zonde om zoveel voeding voor niets te maken. Is toch best prijzig.
Is het trouwens normaal dat hij er meer van spuugt? Hij zal er misschien gewoon wat aan moeten wennen.
Weet iemand hoeveel druppels vitamine D hij er bij moet hebben bij 200cc opvolgmelk per dag? IK heb die van DA daar moet je bij bv 5 druppels van geven.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Het is 500 nutrilon of 300 gewone melk. Overigens is nutrilon 3 romiger en zoeter dan 2 dus hou er rekening mee dat de overgan naar gewone melk wat minder soepel kan gaan. Vergeet je niet Vitamine D erbij te geven??

Groetjes,

Michèle

Rens komt echt niet aan de 400cc nutrilon.
Dit is zijn schema zo ongeveer

7.00 1 tot 2 boterhammen + melk ( hij drinkt ongeveer 100cc)
10.00 fruit en roosvicee( wil hij niet altijd)
12.00 1 tot 2 boterhammen+ melk ( weer ongeveer 100cc)
15.00 liga/rijstwafel en roosvicee
17.00 warme hap en 100cc joghurt
18.30 beetje water(wil hij meestal niet)

Toen ik nog bortvoeding gaf dronk hij afgekolfd ook nooit meer als 100cc de laatste tijd.
Het is wel een flinke eter, hij eet vaker 2 als 1 boterham en voor de rest eet hij ook altijd alles op. Ik heb hem altijd vitamine D gegeven maar nu weet ik niet hoeveel hij nu moet hebben.

Ik geef Dani nog steeds gewoon Nutrilon 2. Ik denk dat ik vanaf 1 jaar ga proberen om een beetje over te schakelen naar combinatie gewone melk (voor bijvoorbeeld de pap) en Nutrilon.
Wat ik begrepen heb is dat aan Nutrilon 3 suikers zijn toegevoegd en dat Nutrilon 2 ook nog prima kan tot 12 maanden.

Dani drinkt nu nog 3 flessen (eentje dan in zijn pap 's ochtends) van 180 met 6 scheppen. Heb de flessen al wel verlaagd van 210 naar 180 en wil binnenkort ook nog iets verlagen misschien naar 150 + 5 scheppen.

Ik was al overgeschakeld op gewone melk. Ik moest stoppen met de bv ivm antibiotica en volgens de ha kon gewone melk ook wel al met 10 maanden maar daar kreeg Rens uitslag van. Wel jammer want hij vond het heerlijk. Veel lekkerder als nutrilon. Hoop maar dat hij zo genoeg binnenkrijgt. Misschien van de week toch maar even het cb bellen. Zou trouwens niet weten hoe ik er meer in moet krijgen.
Pap wil hij niet 's ochtends anders zou hij misschien meer binnenkrijgen. Je kan hem alles voorzetten maar pap houd hij echt niet van. Was blij dat hij ook brood mocht 's ochtends. Misschien moet ik me er niet al te druk om maken. Hij eet voor de rest best maar is nooit zo’n grote drinker geweest.

Groetjes Ramona

Hij MOET geen 500 honder cc maar mag niet meer. Zoals je nu zit zit je goed hoor. Morgan krijgt 200 nutrilon en 200 gewoon zeg maar. Dus dat gaat helemaal goed zo en 6 druppels vitamine D. Ze gaan uit vabn bij minder dan 500 is het 2 druppels met minder. Dus ze krijgt zo 400 melk dus 6 druppels.

Groetjes,

Michèle

dan maak ik dus morgen gewoon maar 200cc opvolgmelk voor hem hij drinkt toch niet meer en ik vind het zonde om steeds zoveel weg te gooien. wel blij dat het toch voldoende is. Ik hoop dat rens met een jaar wel tegen gewone melk kan. Vind het nogal typisch want joghurt en vla gaan wel goed, geen uitslag te zien. Maar goed ben blij dat hij die nutrilon drinkt. Hij heeft toen hij borstvoeding kreeg ook wel eens nutrilon gekregen maar daar was hij niet dol op toen. Maar goed wel lekker om hem van de borst af te hebben en hij lijkt het niet te missen. Hij drinkt zijn melk zelfs gewoon uit een beker. Dat vind hij nog leuk ook. Minder was alleen dat hij vanochtend de beker zo hard uit mijn handen gristte dat de inhoud tegen de muur vloog. We moesten toch nog behangen.
Bedankt voor de tips groetjes Ramona

Inderdaad, gewoon maken wat je aan hem kwijt kunt,
en verder niet moeilijk doen.

Oh enne, er is een heel topic over het wel of niet van Nutrilon 3,
en de algemene stelling is dat je beter op nr 2 kunt (blijven) zitten.
Nr 3 is namelijk vooral zoeter, en verschilt verder erg weinig
van nr 2. En daarom is het moeilijker om van nr3 over te schakelen naar
gewone melk.

Dus wellicht na deze bus toch maar nr 2 halen
(is ook een tikje goedkoper dacht ik)

M.