Hoeveel mogen ze drinken op een dag?

Enig idee hoeveel kindjes van 1,5 mogen drinken op een dag? Eva heeft hier in de flat echt constant dorst en klokt zo hele 150 cc’s weg. 140 water met 10cc diksap doe ik dan. Eerst dronk ze niet zo heel veel, maar nu dus wel. 's Ochtends krijgt ze pap (170 water), 's middags 100cc melk en dan dus minstens 2x 150cc diksap. Soms meer. Is dat te veel? Hoe vaak drinken jullie kindjes en hoeveel ongeveer in totaal?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

ze mogen (moeten) 750 cc vocht binnenkrijgen, dus het mag nog meer rainbow.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Eigenlijk geen idee wat ze mogen hebben… Is daar een limiet aan dan?
Nick krijgt smorgens 240 papfles. Als hij beneden komt rond 8.00/8.30u krijgt hij een beker drinken (zal 150 zijn) met roosvicee. Soms gaat ie in 1x leeg soms na een uurtje. Verschilt hoeveel smorgens. Soms 2 bekers soms 1. Smiddags bij het brood melk of een beetje thee met melk. Na de slaap krijgt hij ook nog een beker drinken met roosvicee en bij het eten wat water maar dat gaat meestal niet op. Savonds voor het naar bed gaan een flesje melk. Die gaat soms leeg en soms half.
Ik let er wel op dat hij voor het eten niet te veel drinkt. Want waar drinken zit kan ook geen eten zitten he

Groetjes Bianca

750 cc, da’s ook wat ik weet.

Erik krijgt 180cc melk door z’n pap, drinkt dan een beker sap op de ochtend, 's middags 150cc melk bij het brood en dan na z’n slaapje weer een beker sap. 's Avonds nog een paar slokjes water en dan slapen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nora krijgt aan vocht op een dag

ongeveer 150 cc in de pap
100 bij haar fruit
150 bij de lunch
150 tot 180 bij haar koekje
savonds 100

Zo bij elkaar opgeteld dus ongeveer wat de norm is, lees ik.

Geen zorgen dus, Eva drinkt genoeg, niet te veel! En als je vindt dat ze te veel diksap krijgt, gewoon vervangen door water. Nora drinkt bij haar fruit of net ervoor ook water. Soms 100 cc, soms wat minder. En als ze smiddags 150 cc diksap op heeft, en ze wil nog, dan krijgt ze ook water. Vindt ze hartstikke lekker! Ben zelf ook een groot waterfan!

liefs

Hier bij brood 150 ml melk en dat in de middag weer. En 2 keer op een dag 150 ml diksap en voor het slapen een paar slokjes water.

Liefs

Oooooo, dan maak ik me geen zorgen. Ik dacht dat ze misschien te veel dronk! Ik laat haar dan lekker drinken! Ik ga wel denk ik iets minder dan 10cc diksap geven, want het is anders best zoet. Maar op 140 water valt dat ook wel weer mee…Toch? Dan is het water rood, maar je ziet wel nog water zeg maar. Alleen water drinkt ze ook wel, maar niet echt graag. Thee en Roosvicee vindt ze niet zo. Ik had na het zwemmen aardbeien ranja, maar dat dronk ze ook niet op. Haar favoriet is zwarte bes-smaak diksap!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Ik zou niet weten wat hij op een dag binnenkrijgt, de ene dag meer dan de andere keer…hij krijgt drinken wanneer hij wil ik heb altijd drinken klaar staan.
Maar 750…zit ik zo te rekenen daar komt hij echt niet aan hoor!
Ik heb niet zo’n grote drinker en daarom mag hij pakken wanneer hij wil, wat erin komt is meegenomen.
Maar met fruit en kwark erbij zal het wel rond 750 zitten.

Gr, Danielle

Bij Dylano is de zwarte bes juist niet favoriet rainbow. Die heeft het liefste de kwezik peer

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Minke drinkt ook best veel, ik doe altijd veel water met heeel klein beetje diksap. Ik maak me er niet te druk om, ik drink zelf ook de hele dag door thee dus ze heeft het niet van het vreemde! Verder merk ik wel dat ze de laatste tijd iets minder drinkt nu ze uit een gewone beker drinkt, puur omdat het haar meer moeite kost.

Lilypie First Birthday tickers

Eva drinkt evenveel als Seth
Dus dan zal het wel goed zijn toch

Hier is de tropische mix favoriet (bibaboerderij).
En ik doe er echt maar een druppie in.

Liefs, Anne