Hoeveel melk?

Hallo,

Mijn dochtertje nu ruim 1 jaar, krijgt nog nutrilon. In ieder geval tot na de vakantie.
Mijn vraag is nu hoeveel melk drinken jullie kindjes nog?

Onze dame krijgt 's morgens pap van 200cc, tussen de middag 150cc en 's avonds nog 150cc. Volgens mij is dit te veel.
Ze mogen/moeten vanaf een jaar toch 300cc max. Hoe doen jullie dat?

beetje meer of minder maakt niet uit hoor!!!
als ze het nou lekker vind , meeste kindjes hebben na een jaar nog drie flesjes melk
die 300 ml is meer een richtlijn , neem het maar niet al te nauw!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

Dat vraag ik me dus af, waarom mogen ze niet meer dan die 300 cc? Ivm de vetten en dergelijkr die erin zitten ofzo?
Wij eten s’morgens een boterham met een beker melk (150-200 cc), tussen de middag een boterham met thee/sap en na het avondeten yoghurt. De melk en yogurt is samen al zo’n 300 cc, daarom geef ik s’middags iets anders.

Gr Sandra

als je gewoon half volle melk geeft , hoeveel vet zit daar nou in
ik ben nog niet zo ver met die van mij , kan me ook niet herinderen dat ze gezegt hebben toen , niet meer dan 300ml???
lijkt mij geen kwaad kunnen hoor , tenzij ze alergisch zijn ofzo

Ze zeggen 300cc max melk omdat teveel melk ijzer ontrekt uit je lichaam.

Ik heb dat toevallig laatst gelezen in een blad dat kinderen vaak een te kort aan ijzer hebben doordat ze nog teveel melk drinken.

Ik weet dat dat wel klopt omdat ik met mijn zwangerschap ook het advies kreeg van de vk om geen melk te drinken bij het eten maar jus’d’orange omdat vitamine c juist ijzer opneemt en melk ijzer afbreekt. Mijn hb was namelijk ook te laag.

Dus vandaar.

nooit geweten!! maar goed , dan is het duidelijk waarom
toch zo handig dit forum hahaha

Dan weten we dat ook weer ja . Ik wist wel dat ju’orange bij het eten beter is dan melk (voor je ijzer) , maar dat teveel melk juist ijzer afbreekt wist ik niet.

Gr Sandra

Ik heb weer gehoord dat teveel melk slecht zou zijn voor de niertjes.
Weet alleen niet precie hoe het zit.
Mijn dochter van 17mnd drinkt ook nog zoveel melk. Ze is gewoon dol op de flesjes en een slechte eter.
Alleen verdun ik nu het flesje in de middag , dus 200ml met 2 of 3 schepjes. s’avonds doe ik dat ook afhankelijk van hoeveel ze gegeten heeft.
Ze komt zelfs nog s’nachts ook, maar ik geef sinds kort alleen water. Moet het wel warm maken anders drinkt ze niet en blijft huilen.
Gewone melk drinkt ze ook niet.
Makkelijk is anders, maar het zal allemaal vast nog goed komen.
Ieder kind is weer anders. Succes.

Waarom proberen jullie geen karnemelk? Dat is veel gezonder en heeft een zuiverende functie. Eventueel kun je er wat diksap of sinaasappelsap doorheen doen als ze het te zuur vinden.

Dat is wel een idee ja. Ik geef nu volle melk en volle yoghurt omdat dat voor kleine kinderen die zo in de groei zijn goed zou zijn. Maar karnemelk kunnen we zeker een keer proberen!

Gr Sandra