Hoeveel melk mag je geven

Is het echt zo dat je maar 300 ml gewone half volle melk mag geven aan je kleintje? Wij zitten op veel meer namelijk. Is dat heel erg of moeten we een fles er af halen?

Ze krijgt s morgens 210 melk met pap en s’ middags een beker melk ik denk 150 ml en s avonds nog een fles met 180 ml melk. En na het avond eten krijgt ze een toetje. Dus we zitten op 540 ml melk en dan nog een toetje.

In België werkt het anders, maar ik denk na al de topics hier gelezen te hebben, dat je de avondfles kan laten vallen als je een toetje geeft na het eten.
Dan zit je net onder de 500, en dat is nog te doen. In België mag dat in ieder geval. Maar als je echt strikter wil gaan, kan je mssch de ochtendfles wat minder doen? 150 ipv 210 ofzo.

De avondfles was er hier met 9 maanden af. Die fles word eigenlijk vervangen voor het toetje. Maar als je die blijft geven zou je bij de boterham thee kunnen geven oid.

Ik denk dat ze het niet voor niets zeggen.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik vind dit best wel veel. Kun je haar niet proberen 's ochtends brood te laten eten en dan gewoon een bekertje melk?
En misschien proberen om die avondfles eraf te halen? Hier heb ik hem op een gegeven moment gewoon weggelaten en dat ging prima maar je kunt hem ook afbouwen.
Overigens meet ik ook niet precies de cc’s af hoor. Rens krijgt 's ochtends en 's middags een bekertje melk en na het avondeten een toetje. Geen idee hoeveel dat precies is.

groetjes Ramona

Toevallig krijgt Jim ook best veel melk.
Vorige week op het cb zei ze dat het tussen de 300 cc en 500 cc moest zitten.
Maar ze gaf idd ook aan dat ik zn avondfles er beter af kan halen.

Mama van Jim

[img]http://lb1f.lilypie.com/DA9wp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Hier ook een echte melk liefhebber!
alleen meng ik het met water omdat ze anders ook te veel binnen krijgt.
S’ morgens dan krijgt ze pap van 100ml melk en 100ml water
s’ middags dan drinkt ze een beker ( ongeveer 100 ml ) optimel
en s’ avonds voor het slapen gaan dan krijgt ze nog 50 ml melk met 100ml water.
hier is het echt geen optie om de avond fles weg te laten, ze is er helemaal dol op namelijk en dus vind ik het prima!
iets anders in de beker doen daar trapt ze niet in hoor, tussen door dan drinkt ze wel gewoon water, thee of sap.

dus mijn advies! probeer eens te mengen met water! misschien is dat wat?
groetjes, Monique mama van Silver ( 1 1/2 )

We hebben toch maar besloten om de laatst fles niet meer te geven. Dus dat is al 180 ml minder melk. Maar ook 180ml minder vocht. Hoeveel drinken kindjes op deze leeftijd?
We geven nu dus
s morgens 210 melk
na het fruit diksap denk 150 ml
bij het brood melk denk 150 ml
bij het koekje diksap denk 150 ml

Verder niets er valt nu dus 180 ml af zou ik dat dan moeten geven voor het slapen gaan of zal ze vanzelf meer gaan drinken overdag. Of overdag op nog een punt drinken geven. Ik wil liever niet de hele dag de beker op de grond laten staan i.v.m de tandjes.

Onze dochter krijgt ook nog meer melk dan ze aanraden.
In de ochtend 200 ml en een boterham of 200 ml pap
’s middags bij de boterham ook nog eens 150 ml
Ook een toetje na het avondeten.
en inderdaad voor het naar bed gaan nog een flesje waarvan ze ook 50- 100 ml drinkt.

Bij ons is de optie om de laatste fles af te schaffen ook nog niet van toepassing, omdat zij tussendoor nauwelijks drinkt. Bij het fruithapje wil ze niets drinken en 's middags bij het tussendoortje drinkt ze ook maar iets van 50 -75 ml. Dus ben allang blij dat ze uberhaupt iets drinkt en dan maar melk.

Ik denk dat als je de laatste fles weg laat je misschien ter vervanging wat sap of water kan aanbieden.

groetjes Jeuly