Hoeveel melk kindje 10 mnd?

hallo allemaal

hoeveel melk moet een kindje van 10.5 maanden (gecorrigeerd bijna 8 maanden) per dag nog binnenkrijgen?

Onze zoon heeft het volgende schema:

7.00 uur: bordje pap (200 ml melk en pap erdoor)
9.30 uur: fruit 200 ml
11.30/12.00 uur: brood en beetje melk (maar daar drinkt hij niet heel veel van, max 120 ml)
14.30 uur: beker diksap en liga
16.30 uur: groente (200 gr) en toetje
19.00 uur: papfles (drinkt hij niet heel veel van. Ik bied 180 ml + pap aan, maar hij drinkt maar 80 ml of zo).

Voor de rest gaat alles op, alleen de beker melk tussen de middag niet en de papfles 's avonds niet. Hij groeit goed en is heel vrolijk. Maar een kind zal toch wel een aantal ml aan melk binnen moeten krijgen lijkt me. Ik hoef pas over een maand weer naar het CB, vandaar dat ik de vraag hier stel.

Alvast bedankt!

Zie hier:
http://www.kindengezin.be/Themas/Voeding/
Flesvoeding/melk_baby_dag_drinken.jsp

Even de onderste zin vanaf flesvoeding achter de bovenste zetten. Die heb ik even opgesplitst omdat het het topic uit z’n verband trok.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 18 Nov 2010 21:34:10

hier nog 400 ml. 's ochtends een fles en 's avonds een van beide 180/6.

22-12-2009 colin geboren

Oké, dank je wel. onze zoon krijgt inderdaad nog minder. 's Ochtends 200 ml, 's middags krap 100 ml en 's avonds nog minder. Maar hij groeit goed en heeft zijn groeiachterstand (ivm vroeggeboorte) alweer ingehaald. Dus ik maak me niet zo’n zorgen.

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Leuke site Sje… en heel belangrijk dit stond erbij … is iets om voor mezelf te onthouden:
Je hoeft je geen zorgen te maken als je baby minder of meer drinkt. Belangrijk is dat je baby voldoende groeit en goed ontwikkelt. Elke baby is verschillend. Heeft je baby niet genoeg, dan mag je hem meer geven. Maar dring nooit aan!