Hoeveel melk en evt alternatief?

Hallo

even een vraagje: onze zoon is 1 jaar (gecorrigeerd 10 mnd) en heeft het volgende schema:
7.00 uur: bordje pap (van 200 ml halfvolle melk)
9.30 uur: fruit en beker diksap (150 ml)
evt even slapen
12.00 uur: 2 boterhammen en beker halfvolle melk (150ml)
of hierna slapen als hij dat rond 10.00 uur niet heeft gedaan
14.30 uur: diksap 150 ml en liga
16.30 uur: warm eten (200 gr) en toetje
17.00-19.00 uur: slapen
19.00 uur: 200 ml halfvolle melk
20.00 uur: slapen

Nu vroeg ik mij af hoeveel melk hij binnen moet krijgen. 300 ml?
Wat geven jullie 's avonds voor het slapengaan? Onze zoon drinkt namelijk (lang) niet altijd zijn melk op. De laatste tijd drinkt hij maar een paar slokjes (ik heb het idee alleen een beetje voor de dorst).
En hoeveel diksap mogen ze op een dag?

Alvast bedankt voor het meedenken.

ongeveer 300 cc aan melkproducten op een dag, dat is wat je in gedachten moet houden Mag best wel iets meer zijn, maar hij heeft al 200 cc door middel van zijn pap Een toetje is al snel 100 cc dus dan it hij er al aan. Je zegt zelf al dat hij een beker melk wat minder lekker vind, ik zou dat dan vervangen voor een beker sap of diksap.

Mijn zoontje drinkt het volgende: bij het ontbijt 200 cc karnemelk , in de ochtend 200 cc diksap, lunch 150 cc diksap of verse jus d’orange, in de middag 150/200 cc diksap en vlak voor het naar bed gaan tussen de 100 en 150 cc diksap. Ik meng dan een klein beetje diksap met veel water. Er zit dus net een smaakje en kleurtje aan. Ik gebruik echter wel minder dan wat er op de fles staat, want dan wordt het mierzoet!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Zoals je al aangeeft drinkt je zoontje zijn laatste beker melk niet altijd meer op. Rond 9 maanden kun je deze veding laten vallen en aangezien jouw zoontje gecorrigeerd tien maanden is zou hij deze niet meer nodig moeten hebben. Ipv die melk kreeg mijn zoontje toen gewoon een beker water. Maar die ging ook al om 18.30 naar bed rond die tijd(alleen 1 middagslaap) en dat zat dus vlak achter het toetje en vlak voor het tandenpoetsen vandaar dat ik hem dan geen diksap wilde geven voor het tandglazuur.
Maar goed zie dat je nog niet echt een heel vast schema hebt met slaapjes(misschien is hij daarmee een beetje aan het schuiven op het moment) dus weet niet of het nu lukt om die melk te laten vallen. Maak je hem om 19.00 wakker of word hij zelf wakker dan? Wakker maken zou ik zeker niet doen.
Wat ik mij kan herinneren van deze leeftijd was dat ik mijn zoon echt 's ochtends op moest houden om een beetje een fatsoenlijk ritme te houden.
Dan ging hij wel al om 11.30 op bed (11 uur brood eten)
Schema was toen zo:
7.00 brood en bekertje melk
9.30 fruit en roosvicee
11.00 brood en bekertje melk
11.30 slapen tot 14.30 ongeveer
14.30 roosvicee en een koekje
16.30 evt even slapen (maakte hem dan wakker voor het eten)
17.30 eten en toetje
18.30 bekertje water en slapen tot de andere dag.

groetjes ramona

mijn zoon is nu 13 maanden en krijgt nog 2 flesjes opvolgmelk. 's ochtends en 's avonds 120 met 3 schepjes. Hij lust geen gewone melk.
Volgens het cb mag Colin 1 beker diksap per dag, maar aangezien hij geen water/thee/melk lust drinkt hij alleen maar diksap. Hij drinkt 2 grote rietjesbekers leeg ongeveer.
Het schema is normaal gesproken hier ongeveer

8.30 flesje melk in bed
11.00 fruit
13.00-14.00 2 boterhammen met beleg
17.30 warm eten
18.00 soms toetje
19.00/19.30 flesje melk

soms tussendoor een koekje

22-12-2009 colin geboren

Onze zoon is inderdaad aan het schuiven met zijn slaaptijden. Hij slaapt in ieder geval tussen 17.00 en 19.00 uur. Ik kan hem dan ook met geen mogelijkheid meer wakker houden. Dan maak ik hem om 19.00 uur nog wel even wakker voor een laatste slokje drinken.

Als hij naar de oppas gaat, breng ik hem om half 7 's ochtends al weg. De ene keer slaapt hij dan van half 11 tot 12 uur (en dan dus om 17.00 uur weer) en de andere keer van 12.00 14.00 uur (en dan ook weer om 17.00 uur).

Vandaag ben ik vrij en dan is hij (logisch natuurlijk) ook rond 6 uur wakker. Als hij het wat langer vol kan houden en een vast(er) ritme heeft, laat ik hem op tot 18.30/19.00 uur en dan kan hij met een slokje de nacht in.

Ik meng de diksap trouwens ook niet heel sterk. Er staat 1 op 5, maar ik doe meestal 1 op 7,5. Dus 150 ml water met 20 ml diksap. 's Avonds wil ik nog minder sterk maken, zodat hij op den duur genoeg heeft aan alleen water.

Bedankt voor jullie reacties.