Hoeveel melk drinken

Eventjes uit nieuwsgierigheid, hoeveel melk drinken jullie baby’s van ongeveer 11 weken oud?
Justin is zaterdag 11 weken oud en die drinkt nu al vijf flessen van 210cc en ik had het met mijn man erover dat onze dochter toen ze op het laatst de fles nog dronk dat ze toen pas 210cc kreeg. Dus wij vinden toch wel dat hij veel eet, maarja als hij heeft moet je hem toch eten geven.

Per kg lichaamsgewicht mogen ze 150cc melk drinken dus zijn ze 5 kg, dan mag de kleine 5 x 150cc = 750cc. Dit is dan het gemiddelde. Onze Senna dronk echt tot ongeveer 5 maanden onder de norm, daarna is ze het beter gaan doen, ze drinkt nu gemiddeld of boven gemiddeld soms.

Groet Vanessa.

pfoe… da’s al best veel. Voor zover ik weet mogen ze niet boven het maximum van een liter per dag komen, omdat er teveel toegevoegde stoffen in kunstvoeding zitten die hun niertjes dan niet meer kunnen afvoeren. Op het blik voeding staat als het goed is hoeveel ze maximaal per dag mogen hebben. De samenstelling van kunstvoeding is zo gemaakt dat ze hun aanbevolen hoeveelheid voedingsstoffen binnenkrijgen, samen met vitamines, mineralen etc. Als je over de max heengaat, krijgt je uk dus teveel van die stoffen binnen. Sommige stoffen worden gewoon via urine afgevoerd, maar andere stoffen kunnen zich ophopen in het lichaam waardoor er toch schade aangericht kan worden.

Weet je zeker dat er niets anders aan de hand is dan alleen maar honger? Voor een uk van elf weken, lijkt me dit toch wel heel veel. Voeding voor hongerige baby’s al geprobeerd? Overleg even met je Consultatie Bureau, zij hebben meer kennis over de diverse kunstvoedingen.

Groetjes Nynke

Moeder van drie meiden, die alledrie borstvoeding gehad hebben met hypoallergeen dieet.

pffff das wel veel ja.

lieke is ook 11 weken en krijgt 4 flessen van 160 en 1 van 170 ml. gisteren bij cb geweest omdat lieke ook wat hongerig leek te zijn. ik mocht het verhogen naar 5x 180 maar dat was dat echt het MAXIMALE! ik heb het niet gedaan kwam er achter dat het na de fles gewoon zuigbehoeftens zijn.

maar het licht ook aan het lichaamsgewicht hoeveel voeding ze mogen hebben. mij is geleerd lichaamsgewicht x 150 en dat is dan wat ze op 1 dag aan voeding mogen hebben, en inderdaad niet boven die liter uit gaan.

groetjes gytha

Mijn zoontje is nu bijna 13 weken en mag ongeveer 180/190 cc per fles. Bij het cb zeiden ze dat je goed moet kijken naar de behoefte van je kindje. Tom ging vaak huilen bij zijn fles en nu hij sinds 2 weken van 160 naar 180 is gegaan is hij heel tevreden na de fles. Je mag volgens mij niet meer dan 1000 cc in 24 uur.

Groetjes Bibi

[/url]

Hoi!

mijn dochtertje is nu 24 weken en heeft ook al behoorlijk lang 5x 210cc (nu 4x omdat de late fles eraf is). Ze was bij de geboorte al 4485 gram en bij het CB zeiden ze dat ze het gewoon nodig had, ik mocht ook gerust wat meer geven dan die liter per dag waar het steeds over gaat als ik maar maximaal 210cc+7 schepjes gaf en dat heb ik dan ook altijd gedaan en ze is altijd supertevreden geweest. Liever wat teveel dan een hongerige, jengelige baby vind ik.

Groetjes,
Inge

Nanik is bijna 6 maanden krijgt 4 flessen. Ik bied 150 met 5 schepjes aan maar die gaan haast nooit op.

Ze groeit goed en is gezellig maar meer gaat er echt niet in. Wat een verschil he die babys

Mijn dochter is nu 4 maannden oud en krijgt 4 flessen van 180ml (= 200ml) en een fruithapje.
Ik twijfel of dit genoeg is, maar op het consultatiebureau krijg ik telkens een ander advies. De flessen gaan helemaal op en met het fruithapje komt ze ook al een heel eind. Flessen van 210 lijken me zo veel en op het moment slaapt ze na de laatste fles gewoon door, lijkt dus niet hongerig.

Hoi Marcella,

tegen mij zeiden ze op het bureau dat je pas van 5 naar 4 flessen mag gaan als de baby 6,5 kg en/of 5 maanden is, dus bij jou is dat wel heel vroeg dan met 4 maanden al maar 4 flessen.

Groetjes,
Inge

mijn zoontje wordt vrijdag 11 weken en krijgt sinds maandag 4/5 x per dag 210ml met 7 schepjes en jpbm en dan heb ik het over voeding voor de hongerige baby sinds vandaag gaan alle flesje op soms een bodempje over hij is nu ongeveer 62 cm en 5,5kilo ik heb zo iets van als hij honger heeft moet hij eten en aangezien cb zei dat hij nog wel wat gewicht kon gebruiken maar ik vraag me wel af : als je nu nog meer dan 1 maand moet wachten met hapjes hoe groot moet de fles dan wel worden lol

petra simons bischops

Mijn boefje is nu ruim 14 weken en krijgt 5 flessen van 180 aangeboden, maar drinkt ze echt niet allemaal leeg. Ik denk dat ik uitkom om 2 van 150cc en 3 van 180cc. Maar ik bied het hem wel aan, voor 't geval ie het wel lust.
Hij weegt nu 6,6 kg en is 62,5 cm.